שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אבי בר-אלי
אבי בר-אלי
אבי בר-אלי
אבי בר-אלי

הסבך התכנוני ממשיך להכות בפרויקט הנתיב המהיר לתל אביב: ל-TheMarker נודע כי הקמתו של מתחם חנה וסע במחלף שפירים - שנקבעה כחלק מהפרויקט - הותנתה בתוכנית הבינוי למקום בשילובו של החניון בתחנת רכבת חדשה. עם זאת, אין בכוונת משרדי הממשלה לפעול בשלב זה להקמת התחנה. עד שלא תבוטל ההתניה, הפרויקט לא יוכל לצאת לדרכו, אף שהעבודות במקום כבר החלו.

בנובמבר 2004 אושרה התוכנית הסטטוטורית לפרויקט הנתיב המהיר לתל אביב. מדובר בפרויקט BOT להסבת הנתיב השמאלי בכביש 1 (כביש ירושלים-תל אביב) לנתיב אגרה בקטע של 13 קילומטר, בין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות; ולסלילת נתיב נוסף במקום נתיב האגרה לשימוש כלל התנועה. יזם הפרויקט חויב להקים גם חניון ללא תשלום לכ-2,000 כלי רכב באזור מחלף שפירים ולהפעיל ממנו הסעות (שאטלים) ללא תשלום לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן.

בעקבות ערר שהגישה עמותת אדם, טבע ודין לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה התקבלה בדצמבר 2004 החלטה שלפיה אזור מחלף שפירים יוסב למתחם תחבורה משולב, שיכלול תחנת רכבת. על פי ההחלטה, עד שזו לא תוקם, לא תורשה פעילות החניון שתקים הזכיינית.

עם זאת, במשרדי התחבורה והאוצר לא מיהרו לקדם תחנת רכבת במקום, המרוחק כמה מאות מטרים מהתחנה הקיימת בכפר חב"ד. עלותה של תחנה כזו יותר מ-100 מיליון שקל. ברכבת ישראל טענו כי לפי צפי הנוסעים בתחנה תידרש תוספת מסילות, שאינה עומדת כרגע על הפרק.

בשנתיים האחרונות ניסו נציגי המדינה לבטל את ההתניה הסטטוטורית, אך ללא הצלחה. בינתיים נחתם הסכם הזיכיון לביצוע הפרויקט בין המדינה לקבוצת שפיר, וזו החלה בעבודות בשטח.

בדיון נוסף שהתקיים בוועדה ביולי הוכר בנחיצות הפרויקט ובכך ש"אין צפי ממשי למועד הקמתה של התחנה" - אך הוועדה נמנעה שוב מהכרעה בסוגיה. הוועדה שלחה את הצדדים לעריכת תיאומים וקבעה כי תשוב להתכנס לכשיוגשו. מאז לא התכנסה הוועדה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "התוכנית שעניינה שלביות ביצוע הפרויקט מצויה בטיפול ועדת המשנה להתנגדויות. הוועדה החליטה להכריע בנושא לאחר שמינהל התכנון ישלים את פעילות התיאום הנדרשות בפרויקט הנתיב המהיר, על מנת שיעמוד בפניה כל המידע הנדרש".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ