בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טייסת הכיבוי קורקעה בעקבות התרסקות מטוס

הטייס נפגע באורח קל אך למטוס נגרם נזק כבד מאוד; מבקר המדינה יפרסם בקרוב דו"ח חריף על תהליך קבלת ההחלטות שהביא להקמת הטייסת

15תגובות

טייסת הכיבוי של חיל האוויר קורקעה בשבוע שעבר בעקבות תקלה חמורה באחד המטוסים, שגרמה להתרסקותו לאחר ההמראה ולפציעת הטייס באורח קל. רשות התעופה האזרחית הורתה לקרקע, עד גמר חקירת התאונה, את כל שבעת מטוסי הטייסת – מסוג אייר טרקטור של "אלביט" - שנרכשו לאחר אסון השריפה הכרמל בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ביום רביעי שעבר המריא אריה חורב - טייס ותיק עם למעלה מ-15,000 שעות טיסה במערך התובלה של חיל-האוויר ובטיסות ריסוס וכיבוי – מהמסלול הדרומי קדמה, ליד קריית גת. כשהגיע לגובה של שני מטרים מעל המסלול, נכנסה לפתע מצערת המטוס להילוך אחורי (היפוך סחב", במונח המקצועי). המטוס התרסק בקצה המסלול וחורב נחבל. לאחר בדיקה רפואית הורשה לשוב לטוס, אך למטוס נגרם נזק כבד מאוד.

בעקבות התאונה מינתה רשות התעופה האזרחית ועדת חקירה בראשות החוקר הראשי של תאונות האוויר, יצחק רז. לפי ממצאי הביניים של החקירה, תקלה באבטחת המעצור של מערכת היפוך הסחב היא שגרמה ככל הנראה לתאונה. מערכת זו אמורה לפעול בעת הסעה על המסלול, אך לא באוויר. באוסטרליה וביפאן גרמה תקלה זו לתאונות קטלניות: מטוסים שהיו בגובה של עשרות מטרים ומעלה התרסקו וטייסיהם נספו.

אבי אוחיון, לע"מ

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

בהודעת הקרקוע, שנמסרה בשבוע שעבר בעל-פה והיום גם רשמית ובכתב, מתירה רשות התעופה האזרחית להפעיל את מטוסי הכיבוי רק במקרה חירום של דליקה מסוכנת, כדוגמת אסון הכרמל.

לפי דרישת נתניהו, השליטה המבצעית בטייסת הכיבוי נמצאת בידי חיל-האוויר, אך מבחינת רשות התעופה האזרחית האחריות מוטלת על המפעיל - חברת "כימניר". מטוסי הכיבוי אינם מופעלים במשימות ריסוס וטייסיהם אמורים לשמור על כשירות באימונים בלבד. חיל-האוויר, שאינו מרוצה ממצב זה, ביקש גם מטייסי הריסוס והכיבוי של חברה אחרת, "תלם", להימצא בכוננות כיבוי.

חטיבת ביקורת הביטחון במשרד מבקר המדינה תפרסם בקרוב דו"ח חריף על תהליך קבלת ההחלטות שהביא להקמת טייסת הכיבוי ולהפעלתה, בעלות של עשרות מיליוני שקלים. התהליך היה רצוף החלטות תמוהות, ביניהן רכישת שני מטוסים שנועדו לנחות בים התיכון או בכנרת, אך לא הורשו לפעול בישראל והוחזרו לבסוף ליצרן תמורת מטוסים אחרים.

Read this article in English: IAF grounds Israel's first fire-fighting planes following crash



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו