בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בדרך למגרש הגרוטאות?

לקוחות בטר פלייס, כל מה שאתם צריכים לדעת בעקבות קריסת החברה

לא רק המשקיעים ייפגעו מהקריסה של בטר פלייס, אלא גם קרוב ל-1,000 נהגי מכוניות חשמליות בישראל ■ 3 תרחישים: הפסימי, הסביר והאופטימי

57תגובות

לא רק המשקיעים ייפגעו מהקריסה של בטר פלייס, אלא גם קרוב ל-1,000 נהגי מכוניות חשמליות בישראל. הנהגים, שהביעו שביעות רצון רבה מהמוצר שרכשו, יצטרכו להתמודד כעת מול חוסר ודאות ביחס לשירות שיוכלו לקבל. חוסר הוודאות בנוגע לעתידה של החברה הביא אותה למכור מכוניות רבות בליסינג ובתשלומים, וחלקן עדיין רשומות על שם החברה.

כמחצית המכוניות נמכרו כך, בתשלומים, וכמחצית תמורת כסף מלא. אגב, גם חברות ליסינג קנו את המכונית בתשלומים נמוכים, שביטאו רק את ירידת הערך. כל הלקוחות שקנו בתשלומים מוגנים יותר ויכולים להפסיק את התשלום החודשי ולהחזיר את המכונית, אך אלה שקנו אותה במחיר מלא חשופים יותר לסכנה כי לא יקבלו שירות. הנה כל התרחישים ביחס להמשך השירות של בטר פלייס.

1. התרחיש הפסימי: המכונית תיוותר ללא סוללה - הסוללות המותקנות במכוניות, בכל המקרים, לא שייכות ללקוחות אלא לבטר פלייס. בתרחיש קיצוני, מפרקי החברה יחליטו לאסוף את הסוללות היקרות או לחייב את הלקוחות לרכוש אותן. עם זאת, הסבירות שהדבר יקרה היא נמוכה מאוד - בוודאי כל עוד הלקוחות משלמים עבור שכירת המצברים.

2. התרחיש הסביר: המכונית החשמלית תהפוך למכונית עירונית - פעילות עמודי הטעינה של בטר פלייס, ובייחוד אלה המותקנים בבתים, תמשיך כנראה, והלקוחות ישאירו בבעלותם את המכונית והמצבר. יש כבר מתעניינים ברשת הטעינה הביתית, ובהם ג'ינרג'י, המשווקת בעצמה עמודי טעינה. עם זאת, תחנות החלפת הסוללה יסגרו והנדל"ן בו הן פועלות יימכר כדי להחזיר את חובות בטר פלייס. לכן, המכוניות החשמליות יהפכו למוגבלות יותר, עם טווח נסיעה של כ-100 ק"מ בין טעינות, וישמשו בעיקר לנסיעה עירונית.

3. התרחיש האופטימי: השירות יימשך לפחות שלוש שנים - אפשרות נוספת ולא בלתי סבירה היא כי המפרקים יחליטו לשמור על הלקוחות המשלמים ולהפעיל גם את תחנות החלפת הסוללות או לפחות את חלקן. התחנות יפעלו בשלוש השנים הקרובות, והנהגים ימשיכו לקבל שירות מלא. אולם, בכל מקרה הפעלה זו תהיה מוגבלת בזמן (אלא אם משהו יקנה את התחנות, ויפעילן) ולכן המכה העיקרית של הלקוחות היא ירידת ערך תלולה למכוניות. בעוד שלוש שנים הן יהפכו למכוניות עם טווח נסיעה מוגבל ויהיה קשה מאוד למכור אותן. קרסו, יבואנית רנו, צפויה להמשיך לתת להן שירות, אבל סביר להניח שאז הן יירדו מהכביש, ויהפכו לגרוטאות. בטר פלייס הבטיחה "Buy Back" (קנייה חוזרת במחיר מובטח), אך כעת לא תוכל לעמוד בהסכם זה.

כתבות נוספות ב-TheMarker

הילדה ששיפדה את מנכ"ל מקדונלד'ס: "הרשת עובדת על ילדים קטנים"

נא להתנהג בהתאם: גוגל גלאס - מה מותר ומה אסור?

עופר וקנין


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו