בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תוכן שיווקי ב"ידיעות אחרונות": חתם על עסקה עם משרדי הרווחה והחינוך

שיתוף פעולה נוסף בין משרד ממשלתי לבין "ידיעות אחרונות" היה במסגרת הסכם שנחתם בין משרד החינוך לעיתון - לפיו נרכשו מודעות בשווי מיליון שקל למיזם "מחנכים מסביב לשעון"

59תגובות

משרד הרווחה, בראשות השר מאיר כהן (יש עתיד), חתם על עסקה בהיקף של 250 אלף שקל עם עיתון "ידיעות אחרונות" לפרסום ושילוב של תוכן שיווקי לפרויקט "מארחים ניצולי שואה".

זהו הפרויקט הפרסומי השני שמובילים שרי יש עתיד עם עיתון "ידיעות אחרונות" – פרויקט אחר בהשקעה של מיליון שקל התקיים לפני כחודש בשיתוף משרד החינוך בראשות שר החינוך שי פירון.

במסגרת הקמפיין, שיעלה בעיתון כבר בסוף השבוע, נקרא הציבור לארח ניצול שואה בחגים. מההסכם בין הצדדים, שפורסם באתר "וואלה! ברנז'ה", עולה כי קיים גם הסכם תוכן שיווקי בין הצדדים – כלומר ההסכם לא רק מסחרי, אלא כולל גם תוכן שיוצג כמערכתי בעיתון.

מחצית מהסכום ישולם מתקציב משרד האוצר, בראשו יושב יו"ר סיעת יש עתיד, השר יאיר לפיד שכתב במשך שנים טור ב"ידיעות אחרונות" ומקורב למו"ל נוני מוזס. העיתון גם איפשר ללפיד להמשיך לפרסם את טוריו גם לאחר הכרזתו על כניסה לפוליטיקה, וערך לו מסיבת פרידה במלון בתל אביב שבועיים לפני הבחירות.

מיכל פתאל

שיתוף פעולה נוסף בין משרד ממשלתי לבין "ידיעות אחרונות" היה במסגרת הסכם שנחתם בין משרד החינוך לעיתון שלפיו נרכשו מודעות בשווי מיליון שקל למיזם "מחנכים מסביב לשעון". כפי שדווח באתר העין השביעית, בתקופת הקמפיין גם עלה דף מיוחד באתר Ynet בשיתוף עם משרד החינוך, וכן הופיעו כתבות מערכתיות ב"ידיעות אחרונות" שקידמו את המיזם או פרויקטים אחרים של משרד החינוך. פירון גם כתב טור שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.

לא הפעם הראשונה

זה אינו שיתוף הפעולה הראשון בין "ידיעות אחרונות" למשרד ממשלתי שכולל גם תוכן שיווקי. כפי שדווח ב-TheMarker, בהסכם אחר בין העיתון לבין המשרד להגנת הסביבה, סוכם כי המשרד ישלם 700 אלף שקל עבור פרויקט "המשפחה הירוקה של המדינה" שעלה לאוויר בשנה האחרונה.

בהסכם לפרויקט מחודש בין הצדדים ב-2 בספטמבר 2012 הופיע פירוט מדויק של התוכן השיווקי שישולב בעיתון: "השקת הפרויקט ב'ידיעות אחרונות' עם אייטם פתיחה בחדשות... מערכת העיתון תפרסם אייטמים שונים בכמות של 2-1 לשבוע בנושאים הקשורים לפרויקט. במערכת ynet - הערוץ הירוק יארח את הפרויקט, הסבר על הפרויקט, טופס מובנה וביצוע ההרשמה באתר עם אפשרות לשליחת תמונות וקטעי וידיאו". כמו כן נכתב כי "סיום שיא בפרויקט מיוחד בעיתון באייטם בחדשות".

"ידיעות אחרונות" מרבה לבצע שיתוף פעולה מסחרי-תוכני בין גופים שונים. רק באחרונה הסתיים בעיתון מיזם משותף עם בנק הפועלים הנוגע למשפחות, ובסיומו אף פורסם טור מיוחד בעיתון ובאתר של מנכ"ל הבנק, ציון קינן, תחת הכותרת "2013 – עוברים עוד שנה של צמיחה".

ניר כפרי

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "המשרד רואה חשיבות רבה לכך שאף ניצול שואה לא יישאר לבד בחג. המשרד קורא לכל עם ישראל להצטרף לתוכנית של המשרד ולארח בביתם ניצולי שואה בחג הקרב ובא. יוזמה זו של "ידיעות אחרונות" היא יוזמה ברוכה והמשרד שמח להצטרף אליה".

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה: "מערכת 'ידיעות אחרונות' אינה מעורבת בהסכמים מסחריים של מחלקת השיווק. כל התכנים שמתפרסמים בעמודי העיתון הם באחריות המערכת ועל פי שיקול דעתה בלבד".

כמו כן, במשרד האוצר הבהירו כי אינם משתתפים במימון הקמפיינים ולא מקדישים לכך כל תקציב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו