בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרכבת המהירה בעולם: 580 קמ"ש ו-61.4 מיליארד דולר

נסיעות המבחן של הרכבת המגנטית המהירה בעולם נמשכות ■ הפרויקט צפוי להיפתח רק ב-2027

55תגובות

יפן ממשיכה בנסיעות המבחן של הרכבת המהירה בעולם, שתפעל בטכנולוגיית עילוי מגנטי ותשלים את רשת הרכבות של שינקאסן כשתיכנס לפעילות ב-2027. הרכבת תפעל באמצעות כוח עילוי מגנטי שישמור עליה במרחק של כ-8 ס"מ מעל למסילה והמהירות המרבית שלה יכולה להגיע עד ל-581 קמ"ש. עלות הפרויקט היא 5.1 טריליון ין (61.4 מיליארד דולר).

חברת הרכבת המרכזית של יפן (Central Japan Railway Co.) מתכננת להתחיל בסלילת הקו הראשון בפרויקט, שיחבר בין טוקיו לעיר נגויה, כבר באפריל. נסיעות המבחן המשיכו היום אחרי שהחברה הכפילה את מסלול המבחן ב-24 ק"מ במשך חמש שנים. עד 2045 הרכבת המהירה צפויה להגיע גם לעיר אוסקה.

לצפייה בסמארטפונים ובטאבלטים

כתבות נוספות באתר TheMarker:

מיליוני השקלים שזורמים לכיס של עוה"ד ו"פקידי בית המשפט" בתיק אי.די.בי

"ויתרתי על קריירה בשביל לגדל את הילדים - איזה פספוס"

על אף המהירות המרבית, הרכבת תנוע במהירות של עד 500 קמ"ש. נסיעה ברכבת בין טוקיו לנגויה תימשך 40 דקות על פני מסלול באורך של 286 ק"מ. זמן הנסיעה כיום במסלול דומה הוא 95 דקות. אחד האתגרים שעומדים בפני מהנדסי הפרויקט הוא לחפור מנהרות שישמשו את הרכבת מתחת לגורדי השחקים של טוקיו.

שר התחבורה של יפן, אקיהירו אוטה, אמר בעת השקת נסיעות המבחן כי "זו טכנולוגיית רכבת מהירה חדשה לגמרי שפותחה באופן עצמאי ביפן. הרכבת הזו מזכירה לנו כמה אנחנו גאים בעצמנו כמעצמה טכנולוגית, וזה נותן לנו תקוות גדולות לעתיד".

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו