שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
לוגו ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס
לוגו ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס

מוסיקאים כבר מזמן לא רק מוכרים אלבומים ויוצאים בהופעות. חלק גדול מהעבודה הוא גם לייצר באזז ברשתות החברתיות. המו"לית בילבורד, אשר עורכת את המצעד הוותיק של מכירות האלבומים, תדרג מעתה גם את השיח סביבם בטוויטר.

ביום חמישי הודיעו שתי החברות על יצירת Billboard Twitter Real-Time Chart – דירוג השירים שסביבם יש הכי הרבה דיונים ושיתופים בטוויטר בארה"ב. הדירוג יתחיל להתפרסם באתר בילבורד ובחשבון הטוויטר של בילבורד בחודש מאי.

מוסיקה היא הנושא הפופולרי ביותר בדיונים בטוויטר, ושבעה מתוך עשרת החשבונות הפופולריים ביותר באתר הם של כוכבי פופ. החשבון הפופולרי ביותר בטוויטר הוא של קייטי פרי, שאחריה עוקבים כמעט 52 מיליון גולשים.

הדירוג החדש יעקוב אחר אזכורים חיוביים לגבי מוסיקה ויסנן את השליליים, לדברי ג'ון אמאטו, נשיא משותף של גוגנהיים מדיה, שלה שייכת בילבורד. בילבורד שינתה לא פעם את שיטת הדירוג שלה. בשנה שעברה, למשל, היא החלה לשלב מידע מיוטיוב, מה שהוביל את השיר "הארלם שייק" – שיר בעל מעט מאוד מכירות אך הרבה צפיות ביוטיוב – למקום הראשון.

באמצעות הדירוג החדש מנסה בילבורד להמציא את עצמה מחדש כחברה יותר מוכוונת לצרכנים. בוב מוצידלווסקי, ראש חטיבת המוסיקה של טוויטר, כינה את שיתוף הפעולה עם טוויטר "חלק ממאמץ מתמשך להפוך את טוויטר לסמן אוניברסלי של מדידת מוסיקה בזמן אמת". הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים שהחלטות עסקיות בעולם המוסיקה יתבססו על מידע בטוויטר".

קייטי פריצילום: אי–פי

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ