הזעם התחלף בחיבוק: איך השתנה היחס למוצרים גרמניים בישראל - חינוך וחברה - הארץ

הזעם התחלף בחיבוק: איך השתנה היחס למוצרים גרמניים בישראל

במלאת 50 שנה ליחסים בין ישראל וגרמניה, ההיסטוריה הצרכנית מראה כיצד מה שהחל בחרם והמשיך בהיסוס ובהסוואה - הסתיים באימוץ של כל מה שהוא גרמני, או לפחות נשמע כזה

עופר אדרת
עופר אדרת
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עופר אדרת
עופר אדרת

משנות ה–80 התרככה ההסתייגות ממותגים גרמניים והיבואנים החליטו לחשוף את הסוד הגלוי של התווית "Made in Germany". עם זאת, גם בפתחה של המאה ה–21 לא כל החברות מתהדרות בקשר הגרמני. כך, בשעה שאופל מתגאה ב"איכות גרמנית בהישג ידך", יצרנית מוצרי החלב מולר לא מבליטה את מוצאה הגרמני. בפרסומות שלה היא מראה לצופים את "ארץ מולר" המלאה באגמים, בפסגות מושלגות, בשדות ירוקים ובבחורות חייכניות שמדברות אנגלית. "תודה לטבע", הן אומרות, בלי להזכיר את שמה של המולדת.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ