אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"שבעת המופלאים": הרימייק המיותר הכי מוצלח בהיסטוריה

דנזל וושינגטון וכריס פראט מצליחים להפוך את המערבון הצפוי לסרט קצבי ומהנה, בתנאי שאתם לא מחפשים חדשנות ותחכום

תגובות

לא ברור למה נעשה, אבל התוצאה מוצלחת. "שבעת המופלאים" (צילום: יח"צ)ישנן מספר מוסכמות קולנועיות שנהוג לייחס לסרטו המופלא ופורץ הדרך של אקירה קורוסאווה, ״שבעת הסמוראים״. הילוך איטי בעת סצנות פעולה כדי להראות אויב מובס נשמט אל הקרקע למשל, או סיקוונס של גיוס חבורת לוחמים אחד אחרי השני עד ליצירת תלכיד - הם רק חלק ממה שהפך את הסרט מ-1954 לאחד המצוטטים בקולנוע העולמי. כמה שנים לאחר מכן, הסרט היפני נברא מחדש כמערבון הוליוודי והפך ל״שבעת המופלאים״, הרבה לפני המצאת תעשיית השכפולים והרימייק. בשנים שלאחר מכן הגיעו שלושה המשכונים רשמיים (גם אם לא בכולם חזר צוות השחקנים במלואו), וגם לא מעט חיקויים ומחוות ואפילו סדרת טלוויזיה בסוף שנות ה-90. המושג ״שבעת המופלאים״ בשינויים קלים, כמו גם תבנית עלילתית של חבורת גיבורים המגינים על עיירה מפני כוחות חזקים מהם העומדים לתקוף אותה, הם רק חלק מן המורשת המפוארת. באופן מצער אך לא מאוד מפתיע, גרסת 2016 לסיפור הקלאסי לא ממש יודעת מה לעשות עם המורשת הזו, אבל דווקא כן מנסה להתייחס אליה.» "שבוע ויום": צחוק עם טעם חמוץ» "סופת חול": ביום בהיר רואים את האוסקר» החדש של טום הנקס: יעיל ומותח» מדור הסרטים של עכבר העיר

הסרט נפתח בעיירה רוז קריק, מקום טיפוסי ומאובק בנוף המערב הפרוע, הסובל מביקוריו החוזרים של ארכי-פושע בשם ברתולמיו בוג (פיטר סארסגארד). כשהוא מבקש לרכוש מן המקומיים את אדמותיהם בזיל הזול, אחד מהם מתקומם והופך בין רגע את אשתו (היילי בנט) לאלמנה. האישה הזו, אמה קולן, הופכת לאויבת המרה של בוג, ומתעקשת למצוא לעצמה שכירי חרב שיגנו עליה ועל שאר התושבים מן הבריון החמדן. מי שנקרה בדרכה הוא סם צ׳יזלום (דנזל וושינגטון), המבין את גודל המשימה והתשלום העומדים לפניו, ומחליט לבנות סביבו צוות של לוחמים מנוסים וערמומיים. הראשון להתגייס הוא פארדיי (כריס פראט), שאצבעו על ההדק מהירה רק קצת פחות מלשונו. אחר-כך מגיעים צלף מומחה אך חרדתי (איתן הוק) וידידו האסייאתי המומחה בסכינים (לי ביונג-הון), אקדוחן מקסיקני (מנואל גרסיה-רולפו), צייד ראשים גדל-גוף (וינסנט ד׳אונופריו) ואפילו קשת אינדיאני (מרטין סנסמאייר). שבעת המופלאים ומעסיקתם הנחושה צריכים להנהיג בתוך שבוע חבורה של איכרים מפוחדים ולעשות מהם צבא שיוכל לעמוד מול הרודנות של בוג וחיל הפרשים הקטלני שלו.עושה כבוד למערבונים הקלאסיים. "שבעת המופלאים" (צילום: יח"צ)מי שחתום כבמאי על העיבוד המחודש הוא אנטואן פוקווה (״יום אימונים מסוכן״, ״נקודת שוויון״), שהקיף את עצמו בצוות מיומן ממש כמו גיבור הסרט. מלבד השחקנים שהוזכרו לעיל, ראוי לציין גם את הצלם מאורו פיורה, זוכה האוסקר על ״אווטאר״, וכן את העובדה שזהו הפסקול האחרון של המלחין האגדי ג׳יימס הורנר (״לב אמיץ״, ״אוואטר״ וגם ״טיטאניק״ שזיכה אותו בשני אוסקרים), אותו הספיק להשלים לפני מותו בשנה שעברה. את התסריט כתבו ריצ׳רד וונק (״16 רחובות״) וניק פיצולטו (״בלש אמיתי״), וההפקה כולה אפופה בניחוח של פעם, שעושה כבוד לסרטים המקוריים עליהם מבוסס הרימייק. אך כאמור, חוץ מהצדעה לשם הצדעה, לא לגמרי ברור מה הייתה הדחיפות בשחזור הסרט הזה."שבעת המופלאים" - טריילר:

אומרים שרמתו של סרט יכולה להישפט לפי הנבל שבו, אז ניקח לדוגמה את הדמות של בוג. האיש הכי רע בסיפור, זה שאמור להתעלות על גיבורינו פורעי החוק בכמה שהוא נורא ואיום. בערך באמצע הסרט הוא אפילו מקבל את הסצנה שלו להסביר את מניעיו - כנהוג עם נבלים בקולנוע. אבל בוג רק מקשקש משהו על איך ההיסטוריה תזכור אותו ולא את העיירה שהוא מבקש למעוך בעבור בצע כסף. אם זו מטרתו בחיים, הוא לא ממש עושה עבודה טובה, לפחות להבנתי. בלי הרבה בשר בתפקיד לנעוץ בו את שיניו, כל שנדרש מסארסגארד, שחקן שכשרונו הוכח כבר, הוא להזיע. גם השחקנים המגלמים את הדמויות שניצבות מולו עושים זאת בקווים כלליים בלבד, כאשר מי שבולטים לטובה הם פראט, שמצליח כהרגלו לגרום לכל בדיחה לעבוד, וגם וושינגטון, שיש לו מספיק כריזמה כדי שלא נשים לב שאנחנו לא יודעים הרבה על דמותו עד לסיום. בנט, בתפקיד הנשי הכמעט בודד בסרט, בעיקר משתדלת, אבל גם היא קצת הולכת לאיבוד בתפקיד שכתוב באופן לקוי. במקרה שלה, זהו האופן שבו שהוליווד תופסת את המהפכה הנשית הנוכחית – אישה חזקה פירושה אישה שמתנהגת כמו גבר, כך להבנתם.המסר נעוץ בזהות של האיש שנשאר עומד אחרון. "שבעת המופלאים" (צילום: יח"צ)״שבעת המופלאים״ לא באמת מתאים את עצמו לעידן העכשווי, ממש כפי שאינו מכיל רבדים מורכבים ועומקים מפתיעים. הוא פשוט מערבון. אפילו לא פוסט-מודרני, ניאו-מערבון, מערבון ספגטי, או כל מאכל אחר שתצמידו לשמו. הוא מערבון קלאסי ונטול תחכום במכוון, מהסוג שהוליווד ממשיכה לחזור ולהמר עליו מדי פעם. אך כנהוג בז׳אנר, הגיבור אמור לסייע לחברה להתקדם לפני שירכב אל השקיעה, או להישאר ולהקים חברה חדשה במקום זו שהוחרבה במקרים אחרים. לכן, פתאום לזהות האתנית של חברי הצוות ישנה חשיבות כשמגלים מי נשאר אחרון לאחר העימות הסופי ועתיר התקציב. יכול להיות שזהו פחות או יותר הדבר היחיד שהסרט מבקש להגיד לצופיו, כאשר בשאר דקותיו הלא מעטות (132 ליתר דיוק) רצונו העיקרי הוא לבדר, משימה בה הוא עומד בהצלחה חלקית. מצד אחד, ראיתם את הסרט הזה בדיוק כבר מיליון פעם, ומאידך - זה לא סרט רע כלל, אפילו אם קודמיו היו חדשניים ממנו ועדיין מרתקים ממנו גם ממרחק של 50 או 60 שנה."שבעת המופלאים" - איפה ומתי לראות?

*#