אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מירי, לידיעתך: "פוקסטרוט" הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר 2017

הסרט שעמד במוקד הסערה הציבורית גרף שבעה פרסים, כולל הבמאי, השחקן והסרט הטובים ביותר. כל השאר הסתפקו בפירורים. ושרת התרבות? היא נאמה בפייסבוק

תגובות
הזוכה הגדול של הערב.ליאור אשכנזי "פוקסטרוט"
אילן אסייג

הרבה כיסאות ריקים היו באולם האשדודי שאירח את טקס פרסי אופיר, אבל כיסא אחד היה מיותם במיוחד, זה של שרת התרבות שהחרימה את האירוע אחרי שלא ניתן לה לנאום בו. אולי מוטב שלא הגיעה, כי אין לדעת איך הייתה מגיבה לערב ההיסטורי של הסרט שהפך לאויב שלה, "פוקסטרוט". שמוליק מעוז זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר, והסרט שלו, שעמד במרכז הסערה הציבורית, גרף עוד שישה פרסים שונים וביניהם כמובן הסרט הישראלי הטוב ביותר לשנת 2017. "פוקסטרוט" כמובן יקבלו את ההזדמנות לייצג את ישראל בטקס האוסקר, ואולי להביא למדינה פרס ראשון בהיסטוריה. מה גברת רגב תעשה אז? האקדח מהמערכה הראשונה כבר הונח.  

» הקיץ הגדול של הקולנוע הישראלי
» השיאים הישראלים של פסטיבל ירושלים
» "להציל את נטע": להיות ניר ברגמן 
» 10 הקומדיות הישראליות הכי גדולות
» עד כמה אתם מכירים את הקולנוע הישראלי?

"לא נולדתי במאי", אמר שמוליק מעוז, "לפני כן הייתי חייל שלחם בקרבות עקובים מדם" - מס שכנראה כל אמן בישראל של 2017 צריך לשלם לפני שהוא פוצה את פיו. ליאור אשכנזי יצא מנצח מהויה דלורוה שעבר בהתנגחות שלו מול שרת התרבות עם פרס השחקן הטוב ביותר על "פוקסטרוט". אשכנזי, שהיה נרגש מאוד ולא הכין נאום "מפאת הנאחס", אמר שפוקסטרוט הוא "הסרט הכי ישראלי שיצא בשנים האחרונות, ואין ישראלי שלא ימצא את עצמו בתוכו". שבי גביזון, שכבר חשב שיראה את כל 13 המועמדויות שלו מסתיימות בלא כלום, קיבל את פרס התסריט על "געגוע" שלו.

אילן פלד הנחה את הטקס תוך כדי שהוא משתמש באחד מחיקוייו המפורסמים, שהם למעשה אותו חיקוי קורע במיוחד. הצלחתו היא בעיקר בכך שהצליח להקליל את הטקס שסבל מאז ומתמיד בכבדות ורצינות יתר. ועדיין, מונולוג פתיחה קורע אוסקר סטייל, לא זכו הצופים לראות. עוד חידוש שנראה כמעט מטורף לצופה הישראלי, היא העובדה שהיה יכול לראות שלושה מבין חמשת המועמדים לפרס אופיר לסרט הטוב ביותר טרם הטקס. משנה הבאה הצופה יוכל לראות כבר את כולם, תודות לחוק של יו"ר האקדמיה לפיו סרט יחוייב להיות מוקרן בהקרנה מסחרית כדי להתמודד על הפרס.

המאוכזב הגדול. "געגוע"
איתן ריקליס

שאדן קנבורה השלימה "סוויפ" ל"לא פה, לא שם" בגזרת המשחק כשקטפה את פרס השחקנית הטובה ביותר, זאת אחרי הזכייה של מונא חווא כשמי שהעניקה לה את הפרס - למיס עמר שכיכבה בזוכה הגדול של השנה שעברה "סופת חול" - שהצהירה כי הפלשתינים "לא יפסיקו ליצור, עם מימון עו בלעדיו, ואפילו מהכלא". זאת כמחאה על כך שניסו, כך לטענתה, לגרום לה לצמצם את "נוכחותה הפלשתינית" בטקס. ג'ורדי (ג'ורדליש) העניק את פרס הפסקול הטוב ביותר, תוך כדי חבישת משקפי שמש וטפיחה עצמית על השכם, לאלכס קלוד על "פוקסטרוט" שסיפר בשלב זה בערב כבר חמישה פרסים, וידו כפי שהתברר בהמשך עוד הייתה נטויה.  

אשת הנשיא נחמה ריבלין הגישה את הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר, וזכתה למחיאות כפיים ממושכות. ריבלין העניקה את הפרס ל"בן גוריון - אפילוג", סרט שחזר אל ראיון גנוז של מנהיג המדינה הראשון והצליח להביא עשרות אלפי צופים אל אולמות הקולנוע השנה. אביב אלוש העניק את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר לעמי סמולרצ'י' על תפקידו ב"פיגומים", לא לפני שסיפר משל על שחור, לבן והתמקדות בדברים החיוביים של החיים. סמולרצ'יק הודה לעולם כולו ובעיק לבמאי, מתן יאיר, על כך שנתן לו תפקיד בו "הוא לא מצחיק".


"אנחנו לא בוגדים", הצהיר יו"ר האקדמיה לקולנוע מוש דנון, וניסה לנטרל את המוקש הכי גדול של הטקס - מירי "הנעדרת" רגב. דנון גם הפציר בזוכים לא לעלוב בשרה, ובכלל  ניכר היה שהוא נראה כמו פוסט טראומתי שמבקש לעצמו קצת מזור. נאומו הגיע בין שתי הזכיות לערב של "פוקסטרוט", על צילום ועריכה. שתי זכיות שסימנו את הדרך אל האוסקר האמריקאי, והמשיכו גם אל זכייה שלישית ברציפות - הפעם על מוזיקה מקורית.

רשימת הזוכים המלאה:

» הסרט הטוב ביותר:

"פוקסטרוט"
"געגוע"
"מוטלים בספק"
"לא פה, לא שם"
"פיגומים"

» הבימוי הטוב ביותר

מייסלון חמוד ("לא פה, לא שם")
שמוליק מעוז ("פוקסטרוט")
שבי גביזון ("געגוע")
אלירן אליה ("מוטלים בספק")
מתן יאיר ("פיגומים")

» סרט התעודה מעל שישים דקות

"בן גוריון, אפילוג"
"טהורה לעד"
"דימונה טוויסט"
"מוחי"
"סלאח פה זה ארץ ישראל"

» השחקנית הראשית הטובה ביותר

אסי לו ("געגוע")
ג'וי ריגר ("החטאים")
נועה קולר ("בית בגליל")
נטע ריסקין ("מסתור")
שאדן קנבורה ("לא פה, לא שם")

» השחקן הראשי הטוב ביותר

אשר לקס ("פיגומים")
ליאור אשכנזי ("פוקסטרוט")
צחי גראד ("הבן דוד")
רן דנקר ("מוטלים בספק")
שי אביבי ("געגוע")

» שחקנית המשנה הטובה ביותר

נלי תגר ("החטאים")
חנה לסלאו
שירה האס ("פוקסטרוט")
מונא חווא ("לא פה, לא שם")
נטע ריסקין ("געגוע")

» שחקן המשנה הטוב ביותר

אדר חזזי ("מוטלים בספק")
יורם טולדנו ("געגוע")
יעקב כהן ("פיגומים")
אללה דקה ("הבן דוד")
עמי סמולרצ'יק ("פיגומים")

» התסריט הטוב ביותר:

מייסלון חמוד ("לא פה, לא שם")
צחי גראד ("הבן דוד")
שבי גביזון ("געגוע")
שמוליק מעוז ("פוקסטרוט")
מתן יאיר ("פיגומים")

» הצילום הטוב ביותר:

איתי גרוס ("לא פה לא שם")
אסף סודרי ("געגוע")
גיורא ביח ("פוקסטרוט")
יוסי מאירי ("המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה")
שי גולדמן ("מוטלים בספק")

» העריכה הטובה ביותר:

אריק להב ליבוביץ ("מוטלים בספק")
גיא נמש, אריק להב ליבוביץ' ("פוקסטרוט")
דב שטויר ("פיגומים")
טלי הלטר שנקר ("געגוע")
לב גולצר, נילי פלרֿ ("לא פה לא שם")

» העיצוב האמנותי הטוב ביותר:

איתן לוי ("החטאים")
ג'ון יהונתן יעקבי ("המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה")
הגר ברוטמן ("לא פה, לא שם")
יואל הרצברג ("משפחה")
ערד שאואט ("פוקסטרוט")

» הליהוק הטוב ביותר:

אורית אזולאי - "מוטלים בספק"
חמוטל זרם קסטל - "פוקסטרוט"
מייסלון חמוד, ריאד סלימן - "לא פה, לא שם"
עמנואל מאייר - "פיגומים"
קרן אלרום - "געגוע"

» עיצוב התלבושות הטוב ביותר:

דורון אשכנזי, חוה לוי רוזלסקי - "דרייבר"
לאורה שיים - "פוקסטרוט"
לי אלמביק - "לא פה, לא שם"
מאיה לבוביץ' - "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
ענבל שוקי - "החטאים"
צאלה קירשנבאום ואורה מונטיליו - "סיפור אהבה ארץ ישראלי"

» האיפור הטוב ביותר:

אורלי רונן ("געגוע")
אורלי רונן ("פוקסטרוט")
הילה אלקיים ("משפחה")
זיו קטנוב ("לא פה, לא שם")
שירי שמשה ("המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה")

» המוזיקה המקורית הטובה ביותר:

אופיר ליבוביץ, עמית פוזננסקי ("פוקסטרוט")
אלה מילך שריף ("החטאים")
יונתן ריקליס ("מסתור")
יורם חזן ("געגוע")
יורם חזן, רן אלמליח ("מוטלים בספק")

» עיצוב הפסקול הטוב ביותר:

"המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
"לא פה לא שם"
"געגוע"
"פוקסטרוט"
"משפחה"

*#