אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רגע לפני פריצה: דנה לוי

דנה לוי הפיקה את אלבום הבכורה שלה עם אורי קליינמן ויונתן דגן, אבל בהחלט היא היתה שמחה לעבוד עם ג'ימי הנדריקס. לא שהיא יודעת מה היא יכולה לעשות איתו

תגובות

דנה לוי, זמרת, כותבת ומלחינה, הפיקה במשך שלוש שנים את אלבום הבכורה Look At I, יחד עם אורי קליינמן ויונתן דגן (j. views). בשנים האחרונות שחררה את הסינגל Grace, השתתפה בפרויקט האלכימיסט של נטי וייסמן כמלחינה ומבצעת, הופיעה במשך שנתיים עם חומרים משלה וצברה קהל אוהד ונאמן. לכבוד האלבום החדש הזמנו אותה למדור להציג את עצמה.

אלבום חדש, מתרגשת? "בטח. מאוד מאוד. אחרי ארבע שנים של עבודה, לשחרר אותו החוצה זו הרגשה מיוחדת במינה".

ספרי קצת על התהליך שהוביל לכתיבת האלבום?"במשך שנתיים הופעתי עם החומרים שלי ועשיתי דרך עם שלושה נגנים, חברים מוכשרים: רני בירנבאום, דויד שמול ועמי יעקבס. היה שלב שזה פשוט הרגיש נכון להקליט. הקלטנו את Grace כסינגל בודד וזה פתח לי את התיאבון. היו כמה שירי יסוד שרצו בהופעות שהיה ברור לי שאני חייבת לפנות להם מקום של כבוד באלבום, והצטרפו אליהם עוד כמה שפשוט דרשו להיכנס פנימה".

עד כמה הוא דומה לאלבום שתכננת לפני ההקלטות? "ידעתי שיש כמה צבעים וכלים שהולכים בוודאות ללוות את האלבום, ונכנסתי עם הבטחה לעצמי לעבוד ללא גבולות יצירתיים ובשתי ההבטחות האלו עמדתי. כמובן שיש שירים שכבר הולכים אתי שנים, שהיה ברור לי מה הטון והצבע שאני רוצה להוציא מהם ויש כאלו שהפתיעו אותי וקיבלו תפנית חדשה באולפן. ויש גם את אלו שנכתבו תוך כדי העבודה על האלבום, ושם הייתה ראשוניות וזרימה כזו כאילו השיר כבר מעבד את עצמו".

מי האנשים שעבדו איתך עליו?"אורי קליינמן ויונתן דגן. למעשה יונתן ואני התחלנו את העבודה על האלבום, עיבדנו שלושה שירים יחד ובכך הטבענו איזושהי שפה. כשיונתן טס לניו יורק חששתי שלא אמצא מישהו שזורם אתי באותו אופן אבל אז הגיע המפגש עם אורי וטרף את כל הקלפים. הן יונתן והן אורי אנשים מוכשרים ללא גבול ועם זאת מאד צנועים. זה שילוב מאד נדיר. עכשיו שניהם בניו יורק עושים חיל ואני פשוט יודעת ששניהם יעופו מאד רחוק".

 עם מי הכי היית רוצה לעבוד? למה?"הייתי רוצה לעבוד עם ג'ימי הנדריקס אבל הוא כבר מת. גם אם הוא היה חי, לא בטוחה שהוא היה במצב לעבוד איתי, וגם אם כן לא יודעת מה בדיוק הייתי עושה אתו. הוא היה פותח מגבר ומנסר את הטירוף שלו לחלל ואני הייתי מזיזה את הראש מצד לצד. אולי הייתי רוצה להיות המתופפת של ג'ימי הנדריקס. יש את דייויד אנדרו סיטק מ-TV on the Radio, שהספיק לי לשמוע את הסאונד המופלא לאלבום הקאברים לתום וויטס שהוא הפיק לסקרלט ג'והנסון כדי להבין שהייתי שמחה מאד לעבוד אתו".

איך מוגדרת המוזיקה שלך?"מישהו הגדיר אותה בשבילי. ארט-אינדי רוק. אימצתי".

טריק אישי קטן שמביא את המוזה?"פשוט לקרוא לזה לבוא. להיכנס לסוג של רפיון, לפתוח את הערוצים. ובעיקר לא להיות שיפוטי, לשים זין על עצמך ועל מה שייצא ממך".

הדיסק שנמצא לך עכשיו במערכת?"לא דיסק, שיר. I Didn’t See It Coming של Belle & Sebastian, מקסים מקסים. תקוע לי כבר שבוע במוח. רק אחרי כמה ימים תוך חיפושי דירות עם החבר שלי ופנטזיות על כל מיני דירות שאין בשבילן מספיק כסף אני מוצאת את עצמי מזמזמת מתוך השיר: but we don’t have the money, forget about it honey".

אמן אחד שאת לא יכולה בלעדיו? מה כל כך מיוחד בו?"זה מאד קשה לבחור אחד שאי אפשר בלעדיו אבל אני אציין את רוברט וואיט כאמן כזה בשבילי. זה לא שכל אלבום או קטע שלו בהכרח תמיד נוגעים בי, אלא שבשבילי הוא סמל לדברים שאמנות אמתית לא יכולה להתקיים בלעדיהם. זו יותר הדרך המיוחדת, החופשית ומשולחת הרסן שבה הוא מתייחס למוזיקה. פשוט ככלי משחק. ובטח שהסיפור האישי שלו הולך יד ביד עם האמנות שלו". 

מה חשוב שהמוזיקה שלך תעשה לקהל?"שירגישו שגילו סוד כמוס וירוצו לספר".מוטו לחיים?"להשתדל לצחוק הרבה כי מאד מאד עצוב".

*#