אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

וידאל ששון, מעצב השיער של הוליווד, מביט לאחור בסיפוק

מהילדות בבית היתומים, דרך הקרבות במלחמת העצמאות ועד לעיצוב שערן של כוכבות הוליוודיות כמו אווה גרדנר וריטה הייוורת. מעצב השיער וידאל ששון, בן 82, מפרסם אוטוביוגרפיה חדשה

תגובות

לפעמים קשה להאמין מה זוג מספריים יכול לעשות. וידאל ששון, בן למשפחת מהגרים יהודית בלונדון, ששהה כמה שנים בבית יתומים בבריטניה ואף שירת בצה"ל במלחמת העצמאות, בחר לעבוד במספרה עוד לפני שהמקצוע זכה לתואר המכובד "עיצוב שיער". בהמשך, בשנות ה-60, הוא התפתח, התפרסם ברחבי העולם כמי שחולל מהפכה שלמה בתחום, ומכר את שמו לתכשירים כמו שמפו וקונדישינר. כעת, כשהוא בן 82, הוא מרגיש בשל להוציא אוטוביוגרפיה. הספר, שיראה אור בחודש הבא בהוצאת מקמילן, ייקרא "Vidal: An Autobiography By Vidal Sassoon".

המספרות של ששון, ברחוב ניו בונד הלונדוני, שקקו חיים בוהמייניים בשנות ה-60. כוכבות הוליוודיות כמו אווה גרדנר וריטה הייוורת ישבו שם, רגע לפני הפן וגם לאחריו. גם נשות חברה כמו פרנסס שאנד קיד, אמה של הנסיכה דיאנה, הרגישו שם בבית.

נראה כי ששון יודע שכל אוטוביוגרפיה מן הסוג הזה צריכה להיות זרועה בשמות של כוכבים נוצצים, אפופה בתהילה. לכן הוא מזכיר את אדי האלכוהול של המסיבות הזוהרות, שהשתתפו בהם שחקנים שכבר התפרסמו, לצד אלה שעמדו לעשות זאת בכל רגע. כך למשל, בדירה הקטנה שלו באותם ימים, הצטופפו השחקנים שון קונרי, סטיב מקווין, אלברט פיני וכריסטופר פלאמר, והחליפו בין השאר חוויות על יחסים פתוחים שהיו אופנתיים אז.

                          וידאל ששון באמצע שנות ה-70. לא שכר סופר צללים

ב-1967, כמה שנים אחרי שהתפוצצה פרשת פרפיומו והעלתה לכותרות את שמותיהן של מנדי רייס-דייוויס וכריסטין קלר שהיו בין לקוחותיו במספרה, התקשר אליו מארצות הברית רומן פולנסקי. פולנסקי ביקש מששון לקצץ את שערה של מיה פארו לצורך העיבוד הקולנועי לספר של איירה לוין "תינוקה של רוזמרי". צלמי העיתונות, הוא נזכר, היו בכל פינה כאשר השערות של פארו צנחו אל הרצפה. תמורת המלאכה הזאת, שהשפיעה על נשים רבות ברחבי העולם, הוא קיבל 5,000 דולר. באותה שנה ששון גם עזב את בריטניה והשתקע בארצות הברית עם אשתו אז, בוורלי אדמס, שוויתרה על קריירת המשחק שלה כדי לגדל את ארבעת ילדיהם. השניים חיו יחד בבוורלי הילס, אבל התגרשו בשנות ה-80.

ששון, שסיפר ל"ווג" הבריטי כי כתב את האוטוביוגרפיה במו ידיו, משום "שרציתי שזה יהיה הקול שלי, לא הקול של סופר צללים", קיבל בשנה שעברה תואר כבוד מטעם מסדר האבירות הבריטי. בשנות ה-60, שבהן פרח, טבע גם את הסיסמה "אם אתם לא נראים טוב, אנחנו לא נראים טוב", שלוותה בפרסומות בקולו שלו. בשנה שעברה הוא גם עמד במרכזו של סרט תיעודי חדש, "וידאל ששון: הסרט", שביים קרייג טפר והוקרן באפריל האחרון בפסטיבל הסרטים של טרייבקה בניו יורק.

בראיון עמו, בזמן הפסטיבל, סיפר טפר כי נדרשו לו יותר משנתיים כדי לעבור על כל החומרים שצילם ולמצוא את הכיוון הנכון של הסרט. העיצוב של הסרט הושפע, מטבע הדברים, מהאמנות של שנות ה-60 וברוח אותה תקופה שמחה ומשוחררת רוב הרגעים בו קלילים ואופטימיים. אבל יש גם כמה דקות של עצב ותוגה, בעיקר כאשר ששון מדבר על בתו, השחקנית קטיה ששון, שמתה ממנת יתר ב-2002. עם זאת, אם יש משהו שהוא יכול להתנחם בו, הרי זה שבנו, אלן, הולך בדרכו. ב"סלון מיזו" שלו בבוסטון הוא עובד על תכשירים חדשים שאולי יובילו את מהפכת עיצוב השיער הבאה, זו של המאה ה-21.

*#