אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תל אביבים היכונו: עונת התיירות הגאה התחילה

השבוע יושק קמפיין התיירות התל אביבי הגאה. היכונו לאלפי גייז שיגיעו מחו"ל ויחפשו את הלהט"בים מהכרזות הצבעוניות

תגובות

הקמפיין התל אביבי לעידוד התיירות הגאה לעיר, "Tel Aviv Gay Vibe", מייסודן של אגודת הלהט"ב ועמותת התיירות של תל אביב, יושק השבוע באוויטה, רגע לפני שחודש הגאווה נפתח רשמית. באירוע מבטיחים לחשוף את הפרזנטורים החדשים שיככבו במסע הפרסום לשנה הקרובה ובאירועי עידוד התיירות לתל אביב שיתבצעו במסגרת הקמפיין. כמו כן יציגו לראשונה את אפליקציית האייפון החדשה, המאפשרת לתיירים גאים ללמוד על האטרקציות המגוונות העומדות בפניהם בעיר, ואת אתר האינטרנט החדש של הקמפיין. כזכור, במרץ האחרון נכלל לראשונה ביתן תל אביבי גאה ביריד התיירות הבינלאומי שנערך בברלין, ובשנה האחרונה תל אביב אף זכתה להיכלל ברשימת עשרת היעדים התיירותיים הבינלאומיים החמים לגייז באתר Queer Travel הגרמני. תקציב הקמפיין לשנה הקרובה עומד על כ־400 אלף שקל, הממומנים על ידי עיריית תל אביב ומשרד התיירות.» אירועי שבוע הגאווה 2011» מצעד הגאווה 2011מנהל הקמפיין שי דויטש מספר כי "תהליך ההפיכה של תל אביב ליעד נחשק של תיירות גאה כלל מהלך ראשוני של בניית המותג, תחת הכותרת 'Tel Aviv Gay Vibe'. כדי 'למכור' את העיר אנחנו מבקשים להעביר תחושה של הוויה, חופש והנאה. אנחנו גם שומרים על הסיסמה שמלווה אותנו זו השנה השנייה, 'Fun, Free, Fabulous'. הרעיון הבסיסי הוא לחזור שוב ושוב בפרסומים על מה שהעיר מציעה לתיירים הגאים. צוות הקריאייטיב וההפקה שלנו מורכב מאנשי מקצוע בתחום הפרסום, כך שמעבר לעובדה שיש לנו 'נבחרת חלומות' כל הצוות גם מאמין בלב שלם שתל אביב היא אכן עיר מדהימה לקהילת הלהט"ב, וזה בא לידי ביטוי בקמפיין".אורטל צור וטל שחף, מתוך קמפיין התיירות הגאה החדש (צילום: איתן טל) השינוי העיקרי בקמפיין השנה הוא באמירה הוויזואלית, שעליה אחראי אלי גייגר, הבעלים והמנהל של סטודיו Norbert לעיצוב ומנהל הקריאייטיב של הצוות. "בשנה שעברה הראינו בפרסומים את הרבגוניות של העיר, את בתי הקפה, את שדרות רוטשילד ואת האנשים שמבלים במקומות האלו", מרחיב גייגר, "השנה אנו מבליטים את הייחוד של תל אביב כמטרופולין, ומדגישים בצורה ויזואלית את הווייב, את החופש, את הרוח הצעירה. צילמנו את הפרזנטורים לשנה הקרובה בצבעים חיים על רקע שמשלב את העיר המודרנית עם חוף הים המדהים שיש כאן, שהוא האטרקציה האמיתית לתייר האירופי. אנחנו מראים בפרסומות קהילה חוגגת וססגונית על רקע של שמים כחולים, פתוחים וחמים. הומואים שריריים לצד טווינקים, לסביות פמיות לצד בוצ'ות. טלולה בונט האגדית, שהתנדבה לעזור, מככבת בצילומים שעשה איתן טל, יחד עם המאפר ערן פל והסטיילינג המוחץ של הילה חזן ומאיה עמנואל".הייחוד הנוסף של הקמפיין לשנה הקרובה הוא דיבור ישיר אל הקהילה הלסבית העולמית. על הפן הזה אחראיות המפיקה ענת ניר וטל שחף, שעובדת במשרד פרסום מוביל בעיר ואף צולמה כפרזונטורית. שחף מציינת כי "בעקבות פעילות הקמפיין התברגה תיירות הבנים לתל אביב לרשימות עשרת היעדים הנחשקים בכלי תקשורת מרכזיים בחו"ל, והמטרה שלנו היא להגיע לאותה נקודה גם מבחינת התיירות הלסביות, וזאת תוך שנתיים מהיום. יש הבדלים בין השפה שבה פונים לבנים ובין השפה שבה הקמפיין פונה לקהילת היעד הנשית. אפליקציית האייפון, שאנחנו משיקים השבוע בשיתוף האתר אטרף, והאתר החדש שלנו, המרכז את כל מה שקורה בעיר, פונים שניהם גם לפילוחים ייעודיים. צוות הקמפיין התמקצע מאוד בשנה האחרונה, ולדוגמה: מסקר שערכנו למדנו על ההבדלים הכלכליים בין התייר הברלינאי לתיירים המגיעים מערים אחרות בגרמניה, ואנחנו נערכים עם הצעות וחבילות תיירות יוקרתיות יותר, המכילות מרכיבים של אמנות, טבע והיסטוריה של ישראל לקהל אמיד יותר מדיסלדורף או מקלן". "אנחנו צופים עלייה של 20 אחוז בכמות התיירים שיגיעו בחודשים הקרובים לתל אביב, אחרי שבשנה שעברה היו כאן למעלה מ־4,000 תיירים", מוסיף רונאן קפלן, מנהל יחסי הציבור של הקמפיין, "ההשפעה של התיירים הגאים על כלכלת העיר ברורה לנו, וכן לעמותת התיירות של תל אביב ולמשרד התיירות, שתומכים בנו כלכלית. כל בתי המלון, מדריכי התיירים, המסעדות ושאר השחקנים בשוק התיירותי רוצים לקבל את חלקם בעוגה. מדובר בהרבה כסף שהתיירים שאנו מביאים משאירים ברחבי העיר".מה בנוגע לטענות המושמעות, גם בתוך הקהילה, בדבר מה שמכונה פינקווש (PinkWash) – ניצול הקלף הלהט"בי והתיירות הגאה לטובת מערכת התעמולה הישראלית בעולם?"הייחוד של הצוות שלנו הוא בגיוון שבו", משיב דויטש, "לכל אחד ואחת מאיתנו יש דעות פוליטיות שונות וראייה שונה בתחומים רבים, כולל בנושא הישראלי־פלסטיני, אך הפעילות שלנו אינה קשורה לדעות או לסכסוך. אנו מאמינים שיש לנו כקהילה זכות גדולה לחיות בביטחון ובחופשיות שכזו בתל אביב ובישראל, ואנו גאים להציג את הזווית הזו של המדינה, שמרבית האנשים שאנו פוגשים לא היו זוכים לראות בצורה אחרת. אני אישית מקווה שהצמיחה הכלכלית שמביאה התיירות הגאה לישראל תקרוץ אולי לעמי האזור, והם יחליטו לקדם את זכויות הקהילה במדינותיהם". ולסיום, ספרו קצת על אירוע השקת הקמפיין."השבוע יושק הקמפיין באוויטה, ואנו מזמינים את חברי הקהילה בעיר להצטרף אלינו להרמת כוסית, להכיר את הפרזנטורים החדשים שלנו ולהבין איך הם בעצמם יכולים להיות השגרירים הכי טובים שלנו", מסכם הדי.ג'יי והמפיק יואב ארנון, המנהל האמנותי של הקמפיין, "בסופו של דבר, התיירים והתיירות שמגיעים לעיר מחפשים להכיר את האנשים שגרים בה. תל אביב מציעה סצנת חיים עכשווית, קצבית ובועטת. התיירים נחשפים לעיר בעקבות הפעילות שלנו, ומגיעים לחוות ולהרגיש אותה בעצמם".

השקת הקמפיין "Tel Aviv Gay Vibe". ג' 31.5, 21:00. אוויטה. כניסה חופשית.

*#