אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

על הסט של "בוקר טוב מר פידלמן" סרטו החדש של יוסי מדמוני

סדנה קטנה עמוסה רהיטי עץ ישנים, פסנתר מאובק ומאבק שייקספירי בין אב לבנו. ביקור באתר הצילומים של סרטו החדש של יוסי מדמוני "בוקר טוב מר פידלמן"

תגובות

מתוך בית מלאכה אפלולי בסמטה קטנה בשכונת פלורנטין התל אביבית, באזור עתיר נגריות וסדנאות, בוקע שוב ושוב קטע קצר של נגינת פסנתר מפתיעה. עשרות אנשי הצוות של הסרט "בוקר טוב מר פידלמן" מתרוצצים במשך שעות ארוכות בסדנה הקטנה, העמוסה ברהיטי עץ ישנים ומאובקים. לפני כל קריאת "אקשן" של הבמאי יוסי מדמוני הם מצטופפים מאחורי ערימת רהיטים בירכתי הסדנה, ולאחר כל קריאת "קאט" חוזרים ויוצאים מהמסתור כדי להתכונן לצילומי הטייק הבא.

באמצעות המוניטור שניצב בקצה בית המלאכה אפשר לעקוב אחר הסצינה המצטלמת: אנטון (הנרי דוד) ניגש לפסנתר מאובק שניצב בתוך בית המלאכה. זכוכית שהוא מזיז בלי משים נופלת על הרצפה ומתנפצת. הוא מרים בעדינות את מכסה הקלידים. בהיסוס הוא מקיש על כמה מהם, ומתחיל לנגן. פתאום הוא שומע רחש מאחוריו ומסתובב.

"זה היה מאוד יפה מה שניגנת, מאוד", מחייכת לעברו חוה (שרה אדלר), כלתו של מר פידלמן, בעל הסדנה, שנמצאת בהריון מתקדם. "את מבינה במוסיקה?" שואל אנטון. "קצת... הסוף היה חזק", היא אומרת ומתיישבת על כורסה. "את לא באה לכאן הרבה, הא?" הוא אומר, וחוה מתרעמת: "למה אתה אומר?" "זה הכיסא של פידלמן", הוא מניד ראש לעבר הכורסה, ומניח לידה כיסא פלסטיק פשוט. חוה קמה ועוברת לשבת עליו. "כן, מזמן לא הייתי פה. נוח אוהב קצת למדר". "זה בן או בת?", הוא שואל. "החלטנו לא לדעת". אנטון מתכופף, מביט אל הבטן התפוחה ומתחיל לדבר לעברה: "תישאר שם, משוגע, אל תצא, מה רע לך שם?"

בינתיים, מאחוריהם, פידלמן (ששון גבאי) נכנס אל הסדנה. "אהלן יעקב", אומרת חוה. "שלום", הוא עונה, מופתע לראותה. "קבעתי פה עם נוח", היא מסבירה, והוא מציע לה להתקשר אליו. חוה מסרבת בנימוס, נפרדת מהם לשלום ויוצאת. "מה קרה פה?" שואל פידלמן כשהוא מבחין בשברי הזכוכית על הרצפה. "תאונה", עונה הבחור הצעיר. "אני מוריד לך את זה מהמשכורת. עכשיו תנקה את הבלגן שעשית", מצווה פידלמן. "מה מוריד? מהשקל וחצי שאתה משלם לי?", נועץ בו אנטון מבט כעוס. "לא מתאים לך? לך", מפטיר לעברו פידלמן. אנטון שותק, ואז בורח החוצה בריצה.

מדמוני (מימין) ושחקני הסרט על הסט (תצלום: דניאל צ'צ'יק)

יוסי מדמוני מוכר בעיקר בזכות שיתוף הפעולה הפורה שלו עם חברו ללימודים בסם שפיגל, דוד אופק. לפני כ-15 שנה יצרו השניים את סדרת הטלוויזיה "בת ים ניו יורק", שזכתה בפרס אופיר לסדרת הדרמה הטובה ביותר, ובהמשך את סרט הקולנוע "המנגליסטים", ואת סדרת הטלוויזיה "מלנומה אהובתי", שזכתה גם לגרסה קולנועית. בקיץ הקרוב, מספר מדמוני, הם מתכננים לצלם מיני סדרה חדשה. היא תיקרא "40 שקל בשעה" ותספר על ארבע עובדות ניקיון בחברת כוח אדם שמחליטות לעקוף את החברה ולהציע בעצמן שירותים ללקוחות, עד שהן נהפכות בעצמן לחברת כוח אדם מנצלת.

"בוקר טוב מר פידלמן" הוא סרט הקולנוע הראשון שמדמוני מביים לבדו. צילומי הסרט, שמפיק חיים שריר בתקציב של 675 אלף דולר (תמיכת קרן הקולנוע הישראלי והשקעה של היוצרים) התקיימו במהלך החודש האחרון ומסתיימים היום. הסרט מספר על יעקב פידלמן, בעל סדנה לרסטורציה של רהיטים ישנים, שמכניס שוליה צעיר לעבוד אתו, ונאלץ להתמודד עם מות השותף שלו ועם יחסיו המעורערים עם בנו. הבן רוצה למכור את הסדנה ליזם המתעתד להקים בה בניין דירות, אך האב מתנגד לכך. פסנתר סטיינוויי ישן שאנטון מוצא בין הגרוטאות בסדנה נהפך לתקווה הגדולה של הרסטורטור והשוליה: אם ימצאו לו מסגרת מתכת מקורית יוכלו למכור אותו תמורת הון ולהציל את בית העסק. חוה, כלתו של פידלמן, מצטרפת לשניים בחיפושיהם אחר החלק החסר.

שלא כהרגלו, מדמוני לא כתב הפעם את התסריט בעצמו, אלא קיבל לידיו תסריט מוכן, שכתב ארז קואל ("חמש שעות מפאריס"). "זה לא מובן מאליו בשבילי לביים משהו שמישהו אחר כתב", אומר מדמוני. לדבריו, העלילה המינורית שבתה את לבו. "אדם בסתיו ימיו שצריך לבחור בין בן ביולוגי שכלפיו מעולם לא הפגין אבהות, לבין זר מוחלט שמלמד אותו אבהות מהי. המאבק השייקספירי הזה בעלילה כה קטנה - זה מה שתפס אותי".

*#