אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סיפור הפרוורים מגיע לישראל: פחד ותיעוב בברודווי

ג'רום רובינס, הכוריאוגרף של המחזמר ואחד הבמאים של הסרט, ביקש לצמצם ככל האפשר את הפער בין בדיון לממשות. לכן הוא הקפיד לטפח חוסר אמון בין חברי הכנופיות גם מחוץ לחדר החזרות

תגובות

הכוריאוגרפיה זוכת פרס הטוני של ג'רום רובינס ל"סיפור הפרוורים" עומדת בלב לבו של המחזמר, שהועלה לראשונה בברודווי ב-1957. הכוריאוגרף היהודי, ששימש בשנותיו האחרונות בלט מאסטר ב"ניו יורק סיטי בלט", העלה מחדש את היצירה בכמה הזדמנויות, המוכרת שבהן היא העיבוד הקולנועי שנעשה ב-1961; הסרט, שזיכה את יוצריו בעשרה אוסקרים, אף בוים על ידי רובינס בשיתוף רוברט וייז.

"ג'רי רצה להיות יותר מהכוריאוגרף של הסרט, ומשום שהרעיונות שלו זכו למימוש מלא, בין היתר ב'ניו יורק סיטי בלט', הוא לא היה נכון לפשרות", מספר וייז, מפיק ובמאי שותף, בסרט התיעודי "זיכרונות מהפרוורים", המצורף לדי-וי-די של הסרט. "הוא הבהיר מראש שאם לא יוכל להיות שותף בסרט באופן משמעותי, הוא לא יהיה שותף בו כלל". בסופו של דבר, רובינס התמקד בקטעים הריקוד והמוסיקליים ואילו הקטעים הדרמטיים בוימו בידי וייז.

היוצרים שמאחורי ההפקהלנארד ברנסטיין, נושא השרביט של סיפור הפרווריםאורי קליין על הסרט "סיפור הפרוורים"» לפרטים על מועדי ההופעות של סיפור הפרוורים

תדמיתו הקשוחה של רובינס התבטאה גם בתהליך העבודה שלו. צ'יטה ריוורה, שגילמה את דמותה של אניטה בהפקה הראשונה של המחזמר, סיפרה בראיון למגזין "טיים" ש"ג'רי החדיר בנו משמעת באמצעות פחד". האגדה מספרת שהוא ביקש לצמצם את הפער בין בדיון לממשות ככל האפשר, והקפיד לטפח חוסר אמון הדדי בקרב אלה שגילמו את חברי כל אחת מהכנופיות גם מחוץ לחדר החזרות. למשל, על הסצינה שאניטה כמעט נאנסת בה נעשו חזרות רק אחת ליום, במטרה לשמור עליה פריכה ככל האפשר. "חשתי את נוכחות הגברים סביבי בכל פעם מחדש", נזכרה ריוורה באותו ראיון, "זה היה ממש מפחיד. כשהופלתי לקרקע לבסוף זה היה מזעזע. אפילו בהופעות זה נותר קשה לביצוע מבחינה מנטלית".

האם יש קשר בין הכוריאוגרפיה המקורית של רובינס, שמת ב-1998, בן 80, ובין ההעמדה המחודשת של ג'ואי מקנילי למופע שיועלה במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב החל ביום רביעי? לא מעט. מקנילי, לשעבר רקדן במחזמר, יצר כוריאוגרפיה בהשראת גרסאות שונות של "סיפור הפרוורים", כולן מאת רובינס. קרן ג'רום רובינס, שבבעלותה זכויות היוצרים של עבודותיו, דאגה מצדה להיות מעורבת בתהליך, כדי לוודא שהתוצאה הסופית נאמנה לרוחו של הכוריאוגרף המקורי. "לא ניתן לדאוג בנוגע לעבר", אמר ארתור לורנטס, המחזאי המקורי, שגם ביים את הגרסה הנוכחית. "ג'רי היה מוטרד מאוד בשאלה למה הם רוקדים. הסיבה לכך שהם רוקדים בגרסה הזאת שונה מבגרסאות הקודמות. התיאטרון כולו השתנה. קיים צורך לשקף את זה בריקוד, וכך עשינו".

כתבות שאולי פספסתם

*#