אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רובי ויליאמס: שובו של הבן החורג

האיחוד של להקת הבנים "טייק דאת" נשמע כל כך מופרך שרובי ויליאמס מיהר לסרב. אבל אז הגיעה ההצלחה המפתיעה של האלבום וסיבוב ההופעות, ופתאום הוא מתגעגע לחבר'ה

תגובות

כשבחור עוזב בחורה, היא לפעמים בוכה ועצובה. כשבחור עוזב להקת בנים, המעריצות - וגם המוני המעריצים - לא יודעים את נפשם מרוב צער. עד האיחוד המיוחל.

כשלהקת הבנים הבריטית "טייק דאת" חזרה משום מקום ב-2006, רובי ויליאמס נותר מרצונו מחוץ לבמה שלהם. הוא היה כוכב ענק בלעדיהם וחזרה אל חיקם היתה עלולה להזיק לתדמית שלו - מאז 1995 הוא רצה להיות זמר פופ אמיתי, לא סתם עוד אליל נעורים יפה בלורית ועין שנמרח על קירותיהם של מתבגרים ומתבגרות ונתלש זמן רב לפני שהם מתחילים ללמוד באוניברסיטה.

אלא שעכשיו הוא משמיע קולות אחרים לגמרי, מפויסים בהרבה בכל הקשור ללהקה שהביאה לפרסומו ב-1990. בשבוע שעבר, אחרי שורה של רמיזות שפוזרו בחודשים האחרונים, הוא נאות ללכת עוד צעד קדימה. "הראש שלי במקום הנכון ונראה לי שזה גם הזמן המתאים להתאחד. זה יהיה כיף אם גארי בארלו יתקשר להציע", אמר לצהובון "דיילי מירור". ולחשוב שעד לפני זמן קצר הם היו מסוכסכים ביניהם, שקועים עד צוואר במאבקי אגו.

"טייק דאת", זמן קצר לפני הפירוק ב-1995  (תצלום: אימג'בנק / Getty Images)

ייתכן כי הודעת האיחוד הטרייה של להקת "ספנדאו בלט", שפרצה עשור לפני "טייק דאת", בשנות ה-80, בימים שבהם לא ידעו מה זו בכלל להקת בנים, הוכיחה לו שאפשר, אם רוצים, לשים את המחלוקות בצד. רק לפני כמה שנים חברי "ספנדאו בלט" יצאו למאבקים משפטיים מרים זה נגד זה כדי לקבל נתח מן התמלוגים. למרות זאת הם הסכימו באחרונה לשתף פעולה, כנראה משום שידעו כי לא יהיו עוד הזדמנויות רבות להרוויח סכומי כסף נאים לקראת הפרישה לפנסיה.

לפני שלוש שנים, כשהוא מרופד בחוזה עתק בסך 80 מיליון ליש"ט בחברת התקליטים אי-אם-איי, היה ויליאמס על גג העולם. חבריו הזנוחים - גארי בארלו, מארק אואן, האוורד דונלד וג'ייסון אורנג' - שפחדו להיעלם בתהומות השיכחה ידעו כי אין להם מה להפסיד, ושמחו לשוב ולפזז זה לצד זה.

יד המקרה זימנה באותה שנה תחרות סמויה בין ויליאמס ובינם על לב הקהל. הוא הוציא אז את תקליטו האחרון עד עתה, "Rudebox". הם נעזרו בנפלאות הפוטושופ ויחסי הציבור כדי לשלוח אל החנויות את התקליט הראשון מאז האיחוד, "Beautiful World".

בסופו של דבר, למרבה הפלא, התקליט של הלהקה מכר יותר עותקים. הם הלכו וצברו תאוצה, מתעקשים להכניס את רוח שנות ה-90 אל שנות ה-2000 דרך חריץ המנעול. ויליאמס, לעומתם, שמן כנראה מנחת ומרוב זחיחות שכח שהתהילה אינה מובטחת לו לנצח. בשלב מסוים אפילו הקשרים הרומנטיים שלו - הזמרת ניקול אפלטון? הדוגמנית רייצ'ל האנטר? - הפסיקו לעניין את הצהובונים שגם עורכיהם פיקפקו באמינות המידע. הם העדיפו לתת מקום נרחב לביוגרפים לא רשמיים שלו שטענו שהוא יוצר קשר עם חייזרים. ואם לא די בכך, הוא היה עסוק בניסיון להיחלץ מהחוזה שובר השיאים עם חברת תקליטים שכמעט קרסה בגלל חובות. אפשר לנשום לרווחה. התקליט החדש, שמועד יציאתו עדיין אינו ידוע, יהיה האחרון שיוציא בחברה.

חברי "טייק דאת" המשיכו לדהור על גב ההצלחה המפתיעה של תקליט האיחוד הראשון. הם יצאו לסיבוב הופעות שובר קופות ואחריו חזרו אל האולפן. ההשקעה השתלמה. בדצמבר האחרון שיחררו לאוויר העולם את "The Circus", עוד תקליט שאין בו שום בשורה מוסיקלית, אבל למעריצים שהתבגרו זה כלל לא משנה. בתוך פחות מחודש הוא נהפך לתקליט השני הכי נמכר של השנה בבריטניה. הישג שוויליאמס, שתקליטו האחרון דורג במקום ה-41 בטבלת המכירות השנתית של 2006, כבר מזמן לא זוכר.

המציאות בעולם המוסיקה היום שונה לחלוטין - אפילו "יו-2" כבר לא מוכרים כל כך הרבה תקליטים וחיי המדף של זמרי הפופ קצרים עוד יותר משהיו. כך או כך, בימים אלה ויליאמס מקליט בלונדון עם המפיק טרבור הורן, שהפיק בין השאר את "אי-בי-סי ו"פרנקי הולך להוליווד".

באולפן שווילאמס מקליט בו מקליטים גם חברי "טייק דאת". האם זה אומר משהו על מה שצופן העתיד? ואולי יש אכן סיכוי טוב מתמיד שהם יופיעו יחד בקיץ הקרוב. אז רגע, מי אמר שלהקות בנים זה כל כך ניינטיז?

*#