אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גאל גרסיה ברנאל לא מתפתה

גאל גרסיה ברנאל הדף בברלין את הביקורות על סרטו החדש. בראיון אתו הוא התמקד במשפחתו הפרטית ובמשפחתו היצירתית - שמורכבת מיוצרי קולנוע אחרים

תגובות

גאל גרסיה ברנאל מנסה לשכנע את קבוצת העיתונאים שהוא יושב אתה, כי "Mammoth", דרמת הגלובליזציה החדשה שבה הוא מככב, כלל אינה דומה ל"בבל", דרמת הגלובליזציה שבה כיכב לפני שנים מספר. לא כל כך הולך לו.

"באמת? אתם חושבים ששני הסרטים דומים?" הוא שואל בהפתעה גמורה, תוך שהוא תוקע בנוכחים מבט תמים. ששת העיתונאים שיושבים סביבו מהנהנים במבוכה. "כי אם לומר את האמת, אני ממש לא רואה את הקשר". איש מהעיתונאים לא ממש האמין לו.

הראיון הקבוצתי עם החתיך הקומפקטי (1.65 מ') התקיים בפסטיבל ברלין לפני כשבועיים. ערב קודם לכן היה "Mammoth", שהתחרה על פרס דב הזהב, לסרט הראשון בפסטיבל שעורר קריאות בוז בקהל. גם הביקורות שהתפרסמו בבוקר הראיון היו קטלניות ("'בבל' על תרופות הרגעה", כתב אחד המבקרים, "כישלון בגודל של פיל", כתב אחר). מישל ויליאמס מאוהבת בגאל גרסיה ברנאל

זה סרטו הדובר אנגלית הראשון של הבמאי השוודי לוקאס מודיסון ("פאקינג אמאל", "ליליה לנצח"), וברנאל מגלם בו את ליאו - מיליונר היי-טק ניו-יורקי שנוסע לתאילנד עם שותפו העסקי (הבמאי/שחקן טום מקארתי), כדי לסגור עסקה גדולה. בזמן שהוא נעדר מהבית, חייהם של אשתו (מישל ויליאמס), בתו הצעירה, המטפלת הפיליפינית שגרה עמם ובנה הצעיר (שנותר בפיליפינים וגדל בלי אמו) עוברים טלטלות. וגם חייו של ליאו - שקצת הולך לאיבוד על חופי הסקס של תאילנד - סופגים טלטלה לא קטנה. ובכל זאת, למרות קווי הדמיון הברורים, והמסרים הכמעט זהים, ברנאל מתעקש שהוא לא מבין מה רוצים ממנו, ומה הקשר ל"בבל". "זה סרט על הורות ועל המצב שבו שרוי העולם", הוא מסכם את הוויכוח, "סרט שמראה כיצד מוסד המשפחה מתפרק. זה פשוט נורא, מה שקורה למוסד הזה בימינו".

משפחה, משפחה

המלה "משפחה" היא מלה שברנאל מרבה להשתמש בה בראיון. חברו הטוב דייגו לונה, שכיכב לצדו ב"ואת אמא שלך גם" ומככב לצדו בלהיט עכשווי נוסף (ראו בהמשך), הוא "אח שלו", כדבריו. "שלושת האמיגוס" - חבורת הקולנוענים המקסיקאית, המונה את הבמאים/מפיקים/תסריטאים אלפונסו קוארון ("הילדים של מחר"), אלחנדרו גונזלס איניאריטו ("21 גרם") וגיירמו דל טורו ("המבוך של פאן"), ועמה הוא משתף פעולה כבר קרוב לעשור, היא "המשפחה היצירתית" שלו. הוא עצמו בכלל הגיע למשחק בזכות הוריו, שניהם שחקני תיאטרון. ובינואר נולד לו בן בכור, לזרו, כך שעכשיו יש לו גם משפחה רשמית משל עצמו.

גאל גרסיה ברנאל ומישל ויליאמס בסרט "מאמות". טלטלות רבות

"המשפחה היא המוסד הראשוני", הוא אומר, "היא הדבר שמחזיק את הכל ביחד. והיא גם המוסד היחיד במקסיקו שבאמת עובד. אבל אני לא רואה את 'המשפחה' ואת 'העבודה' כשתי ישויות נפרדות. הכל מחובר בעיני. ולמזלי, גם בעבודה שלי החיבור הזה קיים באופן טבעי: בכל פרויקט מוקמת למעשה משפחה יצירתית, והמשפחה הזאת מספרת לקהל סיפור".

והראייה הזאת לא עומדת להשתנות עכשיו, כשיש לך משפחה משלך?

"בדיוק להיפך. אני חושב שהיא רק תתחזק. אם הייתי רואה את שני הדברים כנפרדים, כל דבר היה מפחיד אותי. אפילו לחצות את הכביש, או ללכת לקנות חיתולים. אבל אני לא רואה את זה ככה. הכל קשור, זה חלק מהמסע. והמשפחה היא הפלטפורמה הכי טובה לצאת ממנה לפעילות יצירתית".

הגל החדש

כבר קרוב לעשור שהמשפחה המורחבת של ברנאל עושה חיל. ב-1999, כשהיה בן 20, פנה אליו אלחנדרו גונזלס איניאריטו והציע לו תפקיד ראשי ב"אהבה נושכת". שנה אחר כך ליהק אותו אלפונסו קוארון לתפקיד ראשי ב"ואת אמא שלך גם". מעבר לכך ששני הסרטים המצוינים האלה בישרו לעולם על הולדתו של הגל החדש המקסיקאי, הם גם הפכו את ברנאל לכוכב ענק ולסמל מין בינלאומי. משם היתה הדרך סלולה להשתתפות ב"חינוך רע" של פדרו אלמודובר, לתפקיד צ'ה גאוורה הצעיר ב"יומני האופנוע" של וולטר סאלס ולתפקיד ב"מדעי החלום" של מישל גונדרי.

ובכל זאת, למרות ההצלחה (ואף שניהל רומן עם נטלי פורטמן שסוקר בהרחבה), ברנאל נזהר שלא ליפול למלכודות של הוליווד. הוא מאזן את הסרטים הבינלאומיים שלו בסרטים דוברי ספרדית, והוא בוחר את הבמאים שעמם הוא עובד בקפידה (לאחרונה הוא הופיע בתפקידי משנה ב"על העיוורון" של פרננדו מיירלס וב"מילק" של גאס ואן סנט). עד עתה הוא גם נמנע מלהשתתף בשוברי קופות, ואין לו שום תוכניות לעבור ללוס אנג'לס. "אם אנגלית היתה שפת האם שלי, אולי הייתי מסתכל על זה אחרת", הוא אומר. "אבל מאחר שזה לא המצב, אני נהנה לעשות סרטים שקרובים ללבי".

למרות הכישלון של "Mammoth" בברלין, 2009 מסתמנת כעוד שנה מוצלחת לברנאל החרוץ. לפני חודש וחצי, בפסטיבל סאנדנס, הוא הופיע ב"Rudo y Cursi", קומדיה שכתב וביים קרלוס קוארון, אחיו הצעיר של אלפונסו קוארון וכותב התסריט של "ואת אמא שלך גם"). הסרט שהפיקו "שלושת האמיגוס" הוא אחד משוברי הקופות הגדולים בתולדות מקסיקו ומפגיש בין ברנאל לבין חברו הטוב דייגו לונה. עם זאת, ברנאל מזהיר את כל מי שמצפה לסרט סקסי ופוליטי: "זה ממש לא 'ואת אמא שלך גם 2'. דייגו ואני מגלמים שני אחים העובדים במטע בננות שנבחרים לשחק בקבוצת כדורגל על ידי מגלה כישרונות. זהו סרט על התמודדות עם הצלחה".

לפני כמה שנים הקימו ברנאל ולונה חברת הפקות, Canana, שתפיק רק סרטים העוסקים במקסיקו ובאמריקה הלטינית. אחד הסרטים הראשונים שהם היו מעורבים בו הוא "Sin Nombre", שזכה בשני פרסים בפסטיבל סאנדנס האחרון, הוקרן בברלין, וקיבל ביקורות הרבה יותר טובות מ"Mammoth".

ברנאל משתתף גם ב"The Limits of Control", סרטו החדש של ג'ים ג'רמוש (שיוצג בקאן), ויש שמועות שמרטין סקורסזי רוצה ללהק אותו לסרטו "Silence" - שיעסוק בשני נזירים היוצאים ליפאן של המאה ה-17 להפיץ את הנצרות - לצד דניאל דיי לואיס, אלילו של ברנאל. "כן, גם אני קראתי על זה באינטרנט", הוא צוחק, "אבל לומר את האמת, עוד לא פנו אלי". גם הפעם איש מהעיתונאים לא האמין לו.

*#