אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בכוורת של ג'ון גליאנו

כתבת "לה מונד" ביקרה באטלייה של מעצב העל יומיים לפני שהתצוגה של בית כריסטיאן דיור פתחה את שבוע האופנה בפאריס. "אני לא מפסיק אף פעם, עד הרגע האחרון, את החיפוש אחרי שלמות", הוא אומר

תגובות

שבת, 28 ביוני, חמש אחר הצהריים. בבית כריסטיאן דיור בפאריס נערכות המדידות האחרונות. בעוד 48 שעות בלבד יפתח בית דיור את שבוע ההוט קוטור בתצוגת אופנה במוזיאון רודן, אבל המעצב ג'ון גליאנו חורג מהרגלו ומסכים לארח את כתבת "לה מונד" בסטודיו שלו. הוויטרינות של בית דיור הפונות אל שדרות מונטנייה צבועות באפור פנינה, אבל בחלל הכניסה מכתיב את הטון קו לבן מינימליסטי. המסדרונות המצוחצחים והנטושים, המובילים לקומות העליונות ולאטלייה של התפירה העילית, מעלים במחשבה מעבדת מחקר שבה שמורים סודות הייצור. על מתלים לאורכם נראות עשרות שמלות שאיש לא ישתמש בהן, מודלים מכותנה לבנה שגליאנו ויתר עליהם לבסוף.

טקס המדידות מתקיים בקומה השנייה. שם מתכנס הצוות הקרוב לגליאנו - ממדאם ריווייר, מנהלת התפירה העילית, ועד פט מקגראת, כוהנת האיפור, וסטיוון ג'ונס, איש הכובעים - לבדוק אם צריך להחליף חצאית תחתונה, כובע, תכשיט, או אם יש לתקן ז'קט. כל אחת מ-44 התלבושות השונות נבדקת על הדוגמנית שתלבש אותה ביום התצוגה. הפריטים מותאמים, מתוקנים, לפעמים מפורקים ממש ומחוברים מחדש בידיהם של עובדי האטלייה שבקומה החמישית.

"אני לא מפסיק אף פעם, עד הרגע האחרון, את החיפוש אחרי יופי, אחרי שלמות", אומר גליאנו. "זה באמת קסם. רק בפאריס אפשר למצוא כישרונות כאלה, רמה אמנותית כזאת".

גליאנו - עם העור הזהוב והשערות הארוכות הפרועות - נראה נינוח, כאילו עומד לרשותו כל הזמן שבעולם. הוא בוחר להתייצב עם מסייה רפאל, העומד בראש אטלייה החליפות, ליד דגם המורכב מחצאית טול שקופה, ז'קט שחלקו התחתון מתעגל מתחת לקו המותן, וחגורה בסגנון של חליפת "באר", זו שכריסטיאן דיור עיצב לפני 50 ונהפכה לאייקון. הדגם הזה הוא תמצית הצד העכשווי הסקסי של הקולקציה: השקיפות חושפת את מבנה הבגד. הקו הישר של הגב, חלקו התחתון של הז'קט הבולט מאוד לפנים, סנדלי הפלטפורמה, רשת השיער מעור וממתכת - כל אלה מחשמלים את הגוף, מסביר גליאנו.

ג'ון גליאנו: "נפח של רוח נושבת" | תצלום: רויטרס

את ההקשר ההיסטורי מספק גליאנו, שמזכיר את תנוחותיהן של הרקדניות של דגה. אבל יש גם קריצה לשנות ה-20 - כובע מעוטר ניטים בסגנון הווי-מטאל ש"מקיף פנים קטנות שרק שפתיים אדומות נראות בהן", כדבריו.

גליאנו מדפדף בקלסרים שחורים גדולים המונחים בערימה על השולחן לצד מערכת תה מפורצלן ורוד. אלה תיקי השרטוטים שלו, ועכשיו הוא מצביע על שרטוט של מחוך קצר, מתלהב מכל דוגמית של רקמה: כאן נוסף ברק צדפה לחזייה של שמלה שהיא "מאוד מאוד שמלת ערב", וכאן יש טול עם מוטיב של עיגולי זהב ו"נפח של רוח נושבת".

בסדנאות המצויות שתי קומות מעל אטלייה החליפות, כ-50 עובדות ועובדים ממתינים לפסק הדין. איש לא מרים קול. בזמן המדידות והתיקונים נלחשות מדי פעם שאלות ("יש כאן עדיין חצאית תחתונה?"). אין מתח, יש יעילות וריכוז. מעל השולחנות הארוכים, המכוסים בניירות לבנים, כפופים ה"לבורנטים" על מלאכתם, משקפיים על האף, חוט ומחט ביד, סרט מדידה על הצוואר, מגהץ בהישג יד. שמונה רוקמות מקיפות חצאית אורגנזה עם קרינולינה. רוב המודלים המורכבים מכמה חלקים נמצאים כעת בשלב של צירוף המרכיבים. מרינה, 30 שנה בבית דיור, עובדת על צעיף עם קישורי עור. היא מודה שהשקט הזה הוא רק מראית עין. "אם אנחנו רוצים לגמור, ניאלץ לעבוד כל הלילה", היא אומרת.

תצלום: רויטרס

ביום שני, בשעה 11:30, ייצאו מכאן השמלות הראשונות. עד 13:00 יעשו ארבע משאיות את המסלול למוזיאון רודן ובחזרה. 700 המוזמנים לתצוגה אמורים לבוא בשעה 14:30. ובינתיים ג'ון גליאנו מדבר על 10 שנותיו בבית דיור, שבהן הוא רואה הזדמנות גדולה, על האנרגיה החיובית שהוא שואב משם, על השמחה שלו להיות שם.

עוד במדור האופנהמסע לארץ רחוקההאם קרלה ברוני הצילה את האופנה הצרפתית?

*#