אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רוזינה קמבוס עושה דרמות

ההצגה "פרי אהבה"  מספקת דרמה מעניינת עם שחקניות מצויינות - מיכל בלנקשטיין הצעירה ורוזינה קמבוס הוותיקה,  שממש רצוי לראות ממנה קצת יותר

תגובות

הקאמרי מעלה "פרי אהבה" מאת ג'ואנה מאריי-סמית. תרגום: יותם בנשלום. עיבוד ובימוי: אורי אגוז. תפאורה ותלבושות: אראל דר. תאורה: שמואל אטמזגי  החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב שותף לתיאטרון הקאמרי במסגרת ששמה "קריאה ראשונה", בה נקראים מחזות לפני קהל אחרי מספר חזרות הכנה, כשהמחזות נבחרים מתוך היצע שלפעמים נתמך על ידי גורמים אינטרסנטיים, במקרה זה העמותה ליחסי ידידות ישראל-אוסטרליה. אירוע חד-פעמי כזה, שתוצאתו מחזה מתורגם - שספק אם היה נבחר להצגה על ידי מנהל אמנותי, מאלף סיבות - שנעשתה עליו עבודה ראשונית, עשוי לזרוע זרע להצגה, בעיקר אם התיאטרון יכול להפיקה בהשקעה מינימלית. ההצגה "פרי אהבה", היא בהחלט מקרה מוצלח. זאת דרמה שכמוה סופרו בעבר, על בת מאומצת המחפשת את אמה האמיתית, אך ייחודה בכך שהאם מוכנה לקבל את הבת, אך אינה מוכנה להתכחש לעבר ולעצמה בעבר. הבת אינה רוצה "קבלה" מאוחרת כזאת, בעיקר כשמתברר בסוף שהיא נאבקת על משהו שהיא יודעת כי אינו קיים. מעלתה של הצגה זאת, שכאמור לידתה במקרה, היא באפשרות לאנשים מוכשרים להפגין את יכולתם המקצועית. כך המעבדת והבמאית אורי אגוז שאיפשרה לדילמה שבטקסט ולשחקניות את מלוא בהירות הביטוי; כך התפאורה של אראל דר, שעיצבה חלל אפקטיבי של "ריאליזם מעוצב" שהוא דירת האם, המבטאת את אופייה. אך בעיקר זאת הצגה שמהווה "חלון ראווה" לשחקניות: מיכל בלנקשטיין הנמצאת בראשית דרכה, המתמסרת לתפקיד הדרמטי של הבת במלוא להט הנעורים, כשעתידה עוד לפניה ולעומתה רוזינה קמבוס בדמות האם, שחקנית במלוא פריחתה. כמעט בכל תפקידיה בקאמרי היא מלוהקת כשחקנית קומית (למשל ב"הכתובה") והיא עושה את זה מצוין. כאן היא מראה כמה היא מעולה כשחקנית דרמטית, וכמה אנחנו מפסידים שאיננו רואים אותה הרבה יותר בדמויות כאלה.

*#