נטפליקס רכשה להפצה את הסרט הישראלי על בית"ר ירושלים, "טהורה לעד" - טלוויזיה - הארץ

נטפליקס רכשה להפצה את הסרט הישראלי על בית"ר ירושלים, "טהורה לעד"

סרטה התיעודי של מאיה זינשטיין, שהופק עבור "יס דוקו" והתמקד בקבוצת האוהדים "לה פמיליה", נרכש על ידי נטפליקס לאחר שהופץ קודם על ידי רשת PBS האמריקאית בלמעלה מ–1,000 ערוצים אמריקאיים

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מתוך הסרט "טהורה לעד"
איתי שטרן
איתי שטרן

"טהורה לעד", סרטה התיעודי של מאיה זינשטיין שהופק עבור "יס דוקו", ועסק בקבוצת בית"ר ירושלים וקבוצת האוהדים שלה "לה פמיליה", נרכש להפצה על ידי "נטפליקס". עד כה לא נחשף שווי העסקה אך עסקאות דומות בעבר הניבו למפיקי הסרט סכומים של עשרות אלפי דולרים. הסרט, שהופץ על ידי רשת PBS האמריקאית במלעלה מ-1,000 ערוצים אמריקאיים, מופץ החל מאמש (ראשון) ב"נטפליקס", בלמעלה ממאה מדינות. עם זאת, בשל חוזי הפצה מוקדמים, נטפליקס לא תשדר את הסרט בישראל, אנגליה וצרפת.

"טהורה לעד", שהופק בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, מפעל הפיס ומכון סאנדנס האמריקאי, הוקרן ביותר ממאה פסטיבלי קולנוע ברחבי העולם ובהם פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו, ופסטיבל הקולנוע התיעודי היוקרתי בעולם, IDFA באמסטרדם. עלילת הסרט מתמקדת בעונה בה ייבא בעלי הקבוצה דאז, ארקדי גאידמק, שני שחקנים ממוצא צ'צ'ני־מוסלמי, דבר שהוביל לפיצול קבוצת האוהדים של הקבוצה ולהפסדים חוזרים ונשנים שלה.

"זה הישג מדהים", מסרה זינשטיין ל"הארץ" בעקבות הידיעה על הפצת הסרט בנטפליקס. "הסרט הזה התחיל כפרויקט גרילה. בתחילתו, צילמתי ארבעה ימים עבור 'עובדה' של אילנה דיין ואז המשכתי לצלם את כל העונה על חשבוני וחשבון ההורים שלי. לא תיארתי לעצמי שהפקת גרילה יכולה להסתיים על המדף של נטפליקס". זינשטיין מוסיפה ואומרת כי הסרט מדבר לקהלים רחבים, מסיבה אחת: "זה סרט שמדבר על הזמנים שלנו. הוא מראה איך קבוצה קיצונית וקטנה יכולה להשתלט על הרוב ולנצח אותו. להתוות טון. הרי טראמפ היה חלק מהשוליים האיזוטריים של המפלגה הרפובליקנית עד לפני שנתיים והיום הוא מגיע הנה כנשיא ארה"ב. זה נכון גם לגבי תופעות כמו הברקסיט או גרף המצביעים של מארי לה פן. בסופו של דבר, ההישג של הסרט הוא שדרך סיפור על קבוצת כדורגל ישראלית, מובא סיפור אוניברסלי שמצליח לדבר להמונים".

ב"נטפליקס" עסוקים בקדחתנות בהרחבת מדף התוכן המקורי שלהם, מתוך רצון להתחרות בגופי שידור ותיקים, שמפסיקים לשתף עמם פעולה. בשנה שעברה הודיעה החברה כי תשקיע סכום עתק של 6 מיליארד דולר בתוכן מקורי שתייצר ותרכוש. סכום זה נחשב לשני בגובהו בכל תעשיית הטלוויזיה האמריקאית.

גם תעשיית הטלוויזיה והקולנוע הישראלית נהנית מהשקעה זו. כך למשל, "נטפליקס" בחרה להפיק גרסה אמריקאית לסדרת הנוער הישראלית "החממה" שצולמה בישראל, עם קאסט מעורב של שחקנים אמריקאים וישראלים ונמצאת כעת בשלבי עריכה.

לצד הפקה זו, שנחשבה לאחת הגדולות שנערכו בישראל, רכשה "נטפליקס" מספר סדרות וסרטים ישראלים. בין השאר הופצו "אוריינטד" שעסקה בהומואים פלסטינים החיים בישראל, "פרינסס שואו" של עידו הר, סדרת המתח "בני ערובה" ששודרה בערוץ 10 וסדרת הדוקו "צל של אמת" אודות רצח תאיר ראדה, שהופקה עבור ערוץ 8 של "הוט".

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ