בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המחזאית מאיה ערד-יסעור זכתה בפרס בפסטיבל בברלין

"אמסטרדם", המחזה של היוצרת הישראלית, גרף את הפרס הראשון במסלול השטוקמרקט של פסטיבל תיאטר-טרפן, וזיכה אותה בחוזה להעלאתו בקלן ובפרס בסך 7,000 אירו

4תגובות
מאיה ערד-יסעור. מצליחה לשלב בין המתח ביצירה לבין יסודות הומוריסטיים ותהליכים היסטוריים
Steve Alcemi

המחזה "אמסטרדם" של מאיה ערד-יסעור זכה בסוף השבוע במקום הראשון במסלול היוקרתי למחזות של פסטיבל תיאטר-טרפן בברלין ("השטוקמרקט"). היוצרת הישראלית זכתה בפרס של 7,000 אירו ובחוזה להעלאת מחזה, זה או אחד חדש, בתיאטרון השאושפיל קלן, ובבימויו של סטפן באכמן.

השופטים בחרו ב"אמסטרדם" מתוך רשימה של שישה מחזות ומופעים מרחבי אירופה. הדיון בין חבר השופטים נערך בפומבי, מול הקהל והמחזאים המועמדים. בנימוקיהם כתבו השופטים כי המחברת "מצליחה לשלב בין המתח ביצירה לבין יסודות הומוריסטיים ותהליכים היסטוריים. היא מראה לנו בצורה מרשימה איך חברה פתוחה לכאורה מגיעה לקצה".

במרכו של "אמסטרדם" ניצבת מוזיקאית ישראלית החיה על שפת התעלה בעיר ההולנדית ומגלה בוקר אחד שאין לה גז בדירה, ועדיין — היא מקבלת חשבון שלא שולם משנת 1944. הוא נכתב בעברית, ותורגם לאנגלית עבור הפסטיבל. המחזה צפוי לעלות בארץ בתיאטרון חיפה במהלך הקיץ, בבימויה של מור פרנק, ובימים אלה מתורגם גם לצרפתית לקראת הקראה מבוימת בפסטיבל אביניון, כחלק מעונת התרבות צרפת-ישראל.

מתוך ההצגה "אלוהים מחכה בתחנה - דלג
מתוך ההצגה "אלוהים מחכה בתחנה

"חייתי באמסטרדם שבע שנים, והיו לי שם חיים שלמים", מספרת ערד-יסעור על הרקע לכתיבה. "החלטתי מסיבה כלשהי לחזור. היה קשה לנסח אותה. לא היו סיבות אובייקטיביות. אני חוששת להשתמש בקלישאות, ודווקא מהחשש הזה כתבתי את כל המחזה הזה כדי להסביר לעצמי, להבין. אילן רונן, עוד כשהיה המנהל האמנותי של הבימה, היה זה שהרים את הכפפה ואמר לי, 'היה מעניין אותי לקבל מחזה שממנו נבין למה חזרת לארץ'".

זהו המחזה הרביעי של ערד-יסעור, אחרי "אלוהים מחכה בתחנה", שעלה ב"הבימה" ב–2014 והיה מועמד לפרס התיאטרון; "עשר דקות מהבית", שעלה גם הוא ב"הבימה" ב–2015 ו"תלויים", עליו זכתה בפרס מטעם אונסק"ו וארגון התיאטרון הבינלאומי ב–2011. "תלויים", העוסק במשבר הפליטים דרך סיפורם של שני מנקי חלונות, עתיד לעלות בהמשך השנה גם בדוטישס תיאטר גוטינגן בגרמניה.

תיאטר-טרפן הוא פסטיבל תיאטרון שנתי בברלין, המביא לבמה את עשר ההפקות הטובות של העונה החולפת בשפה הגרמנית – מגרמניה, שוויץ ואוסטריה. הפסטיבל, שנערך זו השנה ה-55, יימשך עד 21 במאי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו