בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תערוכה מיצירותיו של איסמו נוגוצ'י ברמת גן

תגובות

התערוכה "פיסול באור", מיצירות המעצב והפסל איסמו נוגוצ'י, מוצגת מתחילת השבוע בחנות "תאורה ועיצוב" ברמת גן (ז'בוטינסקי 32). נוגוצ'י היה אחד היוצרים האחראים לסגנון שנות ה-50, בעיקר בזכות הריהוט בעל קווי מיתאר דמויי כליה שעיצב. נוג'וצ'י, שמת ב-1988, נולד ב-1904 בלוס אנג'לס למשורר היפאני יונגורו נוגוצ'י ולסופרת האמריקאית ליאוני גילמור. הוא גדל והתחנך ביפאן, למד אמנות בניו יורק והרבה לנסוע, לעבוד ולהציג ברחבי העולם. הוא העריץ את האמן קונסטנטין ברנקוזי, הושפע ממנו, ואף עבד בסטודיו שלו בפאריס. נוסף על יצירותיו הפיסוליות מאבן ועץ בסגנון מופשט, עיצב נוגוצ'י גנים וחללים ציבוריים, פסלים וגני אבנים בהשפעה יפאנית, ובהם הגן המפורסם בבניין אונסק"ו בפאריס.

נוגוצ'י השתתף בתערוכות רבות, ובכללן הביאנלה הראשונה לאמנות בסאו פאולו, יצר תפאורות להצגות מחול רבות של מרתה גרהאם ונודע בשילוב של יצירותיו עם יצירות אדריכליות. בישראל הוא מוכר כמתכנן גן הפסלים על שם בילי רוז במוזיאון ישראל בירושלים, שנחנך ב-1965. פרק פיוטי במיוחד ביצירתו של נוגוצ'י כלל עיצוב מנורות נייר בסגנון "אקארי", שאוסף מהן יוצג בתערוכה.

כשביקר ביפאן ב-1951, כותב נוגוצ'י, התבקש על ידי ראש עיריית ג'יפו לעצב גרסה מודרנית, חשמלית, למנורות הנייר היפאניות המסורתיות שהוארו בנרות ו"הידרדרו לקישוט זול למסיבות", כדברי ראש העיר. כך נולדה סדרת המנורות האוורירית, שחצתה הן את הגבול התרבותי מזרח-מערב והן את הגבול הכרונולוגי בין המאות, לא חדלה להיות רלוונטית. בתערוכה יוצגו כ-20 מנורות בדגמים שונים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו