"תאמין במשהו ואז בהיפך הגמור": הגרסה הישראלית לקמפיין של נייקי

יאיר לפיד, בצלאל סמוטריץ', אורן חזן ויאיר נתניהו "מככבים" בפרסומת שקוראת "להאמין במשהו". הממים בעקבות הקמפיין בכיכובו של קולין קפרניק ממשיכים לנהור באוטובוסים

הקמפיין החדש של נייקי, בכיכובו של קולין קפרניק (וכוכבים אפרו-אמריקאים נוספים כדוגמת לברון ג'יימס וסרינה וויליאמס), הכה גלים ברשת, עורר סערות וחרמות ובעיקר הביא הרבה רעש וחשיפה לחברת ההלבשה העולמית. יש גם מי שהגדירו את הקמפיין כ"גאוני", זאת בשעה שאנליסטים מוול סטריט עדכנו את תחזיות הצמיחה של החברה בעקבות הקמפיין החדש ל-15% ב-12 החודשים הבאים.

בניגוד לשערורייה העסיסית והרווחית באמריקה, בישראל נדיר מאוד לראות חברה שצוללת בעיניים פקוחות לביצה הפוליטית. בעיקר כי החברות פוחדות לטבוע, ולא לצאת ממנה מנצחות או "אדג'יות" כמו המקבילה האמריקאית. אבל גם ברשת הישראלית שמחים "להאמין במשהו ולא משנה אם צריך לסכן הכול בעבורו", כמאמר המנטרה המעטרת את הפרסומות מעוררות המחלוקת של נייקי.

יאיר קיבייקו, מנהל מוצר בחברת סטארט-אפ, פרסם בימים האחרונים בפייסבוק את הגרסה הישראלית לקמפיין, הפעם בכיכובם של מיטב הפוליטיקאים שלנו. לכל אחד מכוכבים – יאיר לפיד, אורן חזן, בצלאל סמוטריץ', נפתלי בנט, יאיר נתניהו והתנועה נגד חיסוני ילדים – הוצמד משפט של ה"אני מאמין" שלו, עם טוויסט אירוני הכרחי. כך סמוטריץ' "שומע קולות", חזן "התאשפז עם אביזר מין" ונתניהו "מאמין במשהו, ואז מבקש מחבר להלוות לו 400 שקלים להגשמתו". 

התגובות לתמונות הציגו אישים אחרים עם משפטים מותאמים, לא פחות מצחיקים – בין היתר אחד הקורא לראש הממשלה להאמין במשהו "לא משנה במה". במקביל להצתת "הקמפיין הישראלי" בפייסבוק, נייקי ממשיכה לקצור את פירות השערורייה, הפעם בדמות הממים שממשיכים לפרוח ברשת כמו פטריות אחרי קמפיין מוצלח במיוחד.

"הדוד", בן לאדן, טראמפ ומארק צוקרברג זכו לראות איך קמפיין בכיכובם היה נראה. התוצאה מצחיקה בהתחלה, וככל שמבינים שהבדיחה על חשבוננו, היא הופכת להיות עצובה יותר ויותר.