שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הכוח המסחרי מתעורר: דיסני הודיעה על הקמת פארקי "מלחמת הכוכבים"

אליחי וידל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אליחי וידל

"אנחנו יוצרים עולם חדש שיפיל אתכם מהרגליים ויהיה הפרויקט הגדול ביותר של פארקי השעשועים של דיסני", כך הודיע השבוע בוב איגר מנכ"ל דיסני. "העולם הזה ישגר את המבקרים בפארקי השעשועים שלנו לכוכב חדש מהיקום של 'מלחמת הכוכבים'".

זאת ללא ספק אחת הבשורות המשמחות והמרעננות ביותר שדיסני שיחררה בשנים האחרונות (לפחות מאז שהודיעה על רכישת חברת "לוקאס פילם" בעלת הזיכיון על כל סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" והיקום העצום שמקיף אותה). העולם הזה יכלול שני בסיסים - בקליפורניה ובפלורידה - וישתרע על פני שטחים של עשרות דונמים.

ציור קונצפט של פארק "מלחמת הכוכבים" של דיסניצילום: דיסני

"הקנטינה" המפורסמת של בסיס החלל מוס אייסלי תהיה בלב הפארקים של מלחמת הכוכבים ובה יוכלו המבקרים להתערבב עם חייזרים ודמויות מוכרות מכל סרטי הסדרה. במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה במסגרת D23, התערוכה השנתית של דיסני, הבטיח איגר שהאטרקציות בפארק יכללו גם טיסה ב"מילניום פאלקון" והשתתפות בקרב בין חיילי האימפריה לבין המורדים.

איגר הציג אומנם כמה תרשימים קונצפטואליים של הפארקים העתידיים, אך לא ציין כמה כסף יושקע בהקמתם והחברה גם לא מסרה מתי הם ייפתחו, או אפילו לו"ז משוער לעבודות. למעשה, סביר להניח שבאותה מידה איגר היה יכול לצאת בהכרזה דומה לפני שנה, או בעוד חצי שנה, אבל לעתוי בו נמסרה ההודעה יש משמעות רבה. בעיקר משמעות מסחרית-כלכלית.

מאז הודיעה לפני כשנתיים על הפקת הטרילוגיה האחרונה בסדרת "מלחמת הכוכבים", בונה דיסני את מסע השיווק סביב הסרטים ואת הציפייה להקרנת הבכורה במחשבה ובתחכום רב. מדי כמה שבועות היא משחררת לעולם עוד פיסת מידע על הסרטים, סדרות הטלוויזיה, הדמויות, השחקנים ובכלל על הגלקסיה הרחוקה-רחוקה. ההודעה המשמחת של איגר השבוע באה ארבעה חודשים לפני מועד הקרנת הסרט הראשון בסדרה החדשה - "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". בדיוק בזמן, כדי להתניע רשמית את הקמפיין המסחרי.

ציור קונצפט של פארק "מלחמת הכוכבים" של דיסניצילום: דיסני

"מלחמת הכוכבים" נחשב לאחד מעמודי התווך של הכנסות האולפן (אולי העמוד המרכזי של דיסני בשנים הקרובות) ודיסני מעוררת את הכוח הצרכני סביבו שלב אחר שלב. קודם היו ההכרזות הרשמיות, לאחר מכן תמונות בודדות מסט הצילומים, הטיזרים הראשונים, הראיונות הראשונים עם השחקנים בכנס הקומיקון לפני כחודש והשבוע ההכרזה על הקמת שני הפארקים.

דיסני מחזיקה ב-25 פארקי שעשועים ברחבי העולם שבהם מבקרים מדי שנה כ-230 מיליון איש והמספרים עולים בקצב של 4% למשנה לשנה. אבל לפני שבכלל מתחילים לתכנן את הפארקים החדשים, באביב 2016 תפתח החברה את מתחם דיסני בשנחאי בעלות של 5.5 מיליארד דולר ובשנת 2017 תפתח את מתחם "אווטאר" באורלנדו. בדיסנילנד מתוכנן גם אירוע לזמן מוגבל בשם Season of the Force בתחילת 2016, שיכלול פריטי מזון אינטרגלקטי ורכבת הרים בעיצוב חללי.

סביר להניח שדלתות שני הפארקים החדשים לא ייפתחו בשנים הקרובות. אבל אולי-אולי הם יהיו הטיזר הגדול ביותר לקראת צאתו של הסרט האחרון לגמרי בסדרה - בשנת 2019. ההכרזה השבוע היא עוד אחת בשרשרת ההודעות שיוצאות לתקשורת כדי לשמור על המעריצים עירניים ובציפייה דרוכה לקראת החגיגה הגדולה ב-18 בדצמבר 2015. בשלב הבא, בספטמבר, יציגו את הצעצועים הממוסחרים ורק בנובמבר יתחילו למכור אותם כמתנות חג המולד.

ציור קונצפט של פארק "מלחמת הכוכבים" של דיסניצילום: דיסני

ככה, בסוף דצמבר, כשלמאות מיליוני ילדים ברחבי העולם כבר תהיה בובת משחק, חללית נוצצת, פריט לבוש ממותג, או כל קלמר/מחברת/מחק - שעליהם מתנוסס לוגו הסרט - כולם ירצו ללכת לראות את הסרט. וכמובן לקחת איתם את ההורים והסבים והסבתות (שבוודאי ראו בשנת 1977 את הסרט בקולנוע). ובוב איגר, מצדו, יוכל להאזין בהנאה גדולה לצלילי קופות חנויות הצעצועים ובתי הקולנוע שיגרפו מיליארדי דולרים.

אליחי וידל |אבא דיגיטלי

את אליחי וידל אפשר להגדיר בשלוש מלים: עיתונאי, אבא, דיגיטלי. לא בהכרח בסדר הזה, אבל כיוון שהעיתונאות מלווה אותי לפחות מכיתה ב', עשיתי לה כבוד. גם הדיגיטלי מקיף אותי הרבה לפני שהפכתי לאב, אבל מהרגע שנהייתי כזה, שלוש ההגדרות הללו חיות בתוכי 24 שעות ביממה ומתערבבות זו בזו.

אומרים שהילדים של היום הם לא הילדים של פעם, אומרים שהעידן הדיגיטלי מעמיק את הפער בין ההורים האנלוגים ברובם, לבין ילדי האינטרנט והסמארטפון. אומרים שהיום אי אפשר לנתק את הילדים מהמסכים. הכל נכון. אומרים גם ש"איף יו קנט ביט דאם – ג'ויין דאם". גם זה נכון.

בבלוג הזה אנסה לפצח, לפרק ולהרכיב מחדש את נקודות הממשק היומיומית שבין ההורים, הילדים ורוח הדיגיטל. מה מחבר ביניהם, מה מרחיק, מה cool ומה מטרחן, מה עושים כש... ומה לא כדאי בכלל.

את תמונת הפרופיל שלי, אגב, אייר דובי קייך לסדרת טורים שפירסמתי ב- TheMarker בקיץ 2011, על הזמנים הקשים שחווים ההורים ב-60 ימי החופש הגדול.

ואת הפוסטים הישנים יותר בבלוג אפשר למצוא בקישור הזה של "אבא דיגיטלי" הישן

תגובות לפוסטים אתם מוזמנים לכתוב בטוקבקים והערות דיסקרטיות יותר למייל

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ