בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מזפזפת

"נופלות על הרגליים" - סדרה להתמכר אליה

שני כהן ומילי אביטל נושאות על עצמן בקלילות תפקידים מצוינים. אבל סוד הקסם הוא בסולידריות הנשית ההופכת לכוח

27תגובות
נופלות על הרגליים. מילי אביטל ושני כהן
עדי אורני

אם זה יימשך כך, אפתח התמכרות. "נופלות על הרגליים", סדרת הדרמה החדשה והמחוייכת של "קשת", מסתמנת על פי הפרק הראשון כממתק של ליהוק ובימוי, משחק וקריצה לקלישאות מתח ובילוש - אבל גם כתפנית רצויה ונחוצה מקלישאות של זוגיות, צמדי בלשים אן בלשיות או ההכרה שבלי דמות גברית משמעותית בעלילה, עלילותיה של אשה לעולם לא יהיו שלמות.

שבחים, תחילה; לבימוי של איילת מנחמי, שחוזרת כאן אל יכולות שהפגינה ב"נודלס", במיצוי המיטב משחקנים ומהומור ויזואלי גם יחד. למשחק של שני כהן (חנית אברמוב בסדרה, בלשית המנהלת רומן עם הבוס הנשוי שלה, אבי פיין, בעליו של משרד חקירות) ושל מילי אביטל (דנה ברגר פיין, אשתו של אבי, צפונבונית קלולסית, רוחניקית בגרוש ומפונקת). שני כהן מתגלה מייד כמי שיכולה לשאת על כתפיה בלי מאמץ תפקיד רחוק מאד מן הקומיות המוגזמת ב"ארץ נהדרת". מילי אביטל שבה לאיכויות של הטוב בתפקידיה, לטעמי, ב"נודלס", וכבר בפרק הראשון משכנעת בהתפתחות של מאפייני הדמות שלה ופשוט מתבגרת אל תוך המציאות שנכפתה עליה. 

התסריט (של רותי רודנר ויונתן קוניאק) לא מופתי,  וזה ניכר בעיקר בדיאלוגים בפרק הראשון שהיו צפויים ומאולצים מעט, אבל גם לא צורמים, ודאי לא במידה שמחייבת זפזוף או הטרגת את הסקרנות.  

דנה וחנית מחפשות את אבי, שנעלם ללא הסבר והותיר אחריו חובות עתק וסודות רבים. דנה לא יודעת על הרומן בין בעלה לחנית, חנית לא יודעת מה דנה יודעת, ושתיהן מתחילות את היחסים ביניהן בהתנשאות צפויה של אשת הבוס על מי שהיא רואה כ"פקידה", ובבוז עמוק של הבלשית המקצועית לאשה מפונקת חסרת כישורי הישרדות. כיוון שפוליטיקה של זהויות תמיד יוצרת עוד קצת צבע דרמטי, גם אם לא צפיתם בפרק, לא תתקשו לנחש מי כאן האשכנזיה הפריבילגית המצויידת באבא שהוא עורך דין עשיר, ומי אוכלת את תבשיליה של סבתא ושומעת הטפות מוסר עם מבטא בולט מאמא.

בפרקים הבאים, בעוד הן חוברות יחד מכורח הנסיבות, הן תגלנה את כוחן כבלשיות, אבל כבר בפרק הראשון נוצר העניין הנוסף, הלא צפוי: מסתמנת סדרה שציר עלילתי חשוב שלה הוא סולידריות נשית. לא סתם סולידריות מכוח חברות, ולא לצרכי הנכחת השיחה הנשית כצורת תקשורת עילאית. אין כאן הדים של "סקס והעיר הגדולה", ואפילו לא של "בנות". יש כאן שיתוף פעולה מלבב בחיי המעשה, סולידריות של כורח שהופכת לכוח, ויוצרת העצמה הדדית של שתי הדמויות שעוד יגדלו זו בצד זו, בין אם ימצאו את אבי ובין אם לאו. בינינו? שלא ימצאו. לפחות לא בעונה הראשונה. הן יכולות ליצור עניין ואהדה, לייצר חיוכים ועונג אצל הצופה גם בלעדיו.

מתוך הסרט נודלס. ענת וקסמן הילד ומילי אביטל


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו