בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מזפזפת

כאן מריצים תוכניות: איך נראה יום השידורים הראשון של התאגיד?

היתה תאורה מזעזעת, וגם כתבה מצוינת אחת לפחות. אריאנה מלמד החזיקה ל"כאן" את היד, דקה אחר דקה

32תגובות
גאולה אבן במהדורת החדשות פעם ראשונה ב'כאן'
מסך ערוץ 'כאן 11'

בפינה הימנית העליונה של המסך, לוגו: "כאן 11 בהרצה". הרצה עושים בהקרנות לחברים, בטלויזיה במעגל סגור. מרגע שעלה לאויר, השידור הציבורי פתוח לביקורת, בלי הנחות. היו ליצרניו די זמן ומשאבים כדי להתכונן ליום הזה, וכשכספי המסים של כולנו מממנים, "הרצה" איננה תירוץ קביל. כך זה נראה, שעה אחר שעה.

חמש מקורי עם ענת קורול ודרור פוייר - הכלאה משונה בין "המהדורה הצעירה" ל"גלילאו". לא בדיוק אקטואליה אלא תמהיל תוכן שנע בין ירושות הארכיטקטורה המנדטורית, איחוד משפחות של צבאים, מסעות החללית קאסיני לשבתאי ונצחונות מחשב השחמט "כחול עמוק". שני המנחים לא מסוגלים לתת למרואיינים שלהם להשלים משפט אחד בלי הפרעה ולא יודעים לשתוק כשצריך, והם הופכים את הרצועה למופע קקופוני בלתי נסבל של ראשים מדברים, על רקע ויזואלי דל מאוד, משודר בלופ ומשוכפל באגרסיביות במסכים מפוצלים חסרי שחר.

שפרה קורנפלד ואסתר רדא
יאיר מיוחס

שיא המבוכה: שבע דקות מתחילת הרצועה, דוד ביטן שהוזמן כמרואיין ללא סיבה נראית לעין,  נשאל מה דעתו על התוכנית. משתררת שתיקה שלאחריה הוא אומר, בצדק, "עוד לא ראיתי כלום".

קרן אור: עמנואל הלפרין ודוד ויצטום מפרשנים בחן ובנחת מהנעשה באירופה. בישיבת הפוסט מורטם, צריך לשקול ברצינות לתת להם רצועה משותפת. לא בנוסף ל"חמש מקורי", אלא במקום.

6 כלכלי עם דב גילהר. לפחות שישה גברים בחולצות בגוון תכלת מעלים השערה שכאן מופיעים בתלבושת אחידה כדי לדבר על מקרו כלכלה וסוגיות ברומו של עולם. והנה, גם הילה אלפרט מדברת על המבורגרים זולים. הדלות הויזואלית בולטת מאד.

שיא המבוכה: כשכתבת מבחן-טעם לא עולה, ורק נסיונו הרב של גילהר על המסך מושיע ממבוכה רבתי. ארוך מדי, מפוטפט מדי.

קרן אור: תחקיר על שיווק קרקעות נכלולי ביישוב בשטחים שאיש אינו מתכוון להקימו, ויכולתו של גילהר לחשוף אי דיוקים בתגובת המשווקים במקום סתם לקרוא תגובה. בפוסט מורטם כדאי לשקול תמהיל ערני יותר של כתבות מצולמות ודיון באולפן, רצוי בגווני חולצות שונים.

7 אקטואלי עם מיכל רבינוביץ ויועז הנדל: אקטואלי? כשהמרואיין המרכזי הוא בוגי יעלון? כשהדבר האקטואלי היחיד שעשה הוא סרטון תדמית מביך עם  סטטיק, שנחשף לפני שבועות? למה? האם זה קשור לאיזון הקדוש בין שמאל לימין, שבשלו הושיבו את הצמד זה בצד זו, או סתם רצון להצטייד במרואיין שבטח יגיע וגם ישמח מאוד להשמיע אוסף דעות משומש?

קרן אור: אולי בתוכנית הבאה? בינתיים חלש מאוד.

שיא המבוכה: בישיבה שאחרי, צריך להזכיר לשניים שאין לקטוע מרואיין, אפילו לא את יעלון, באמצע משפט כדי לצאת לקדימונים, וש"אקטואליה" היא כמו שאומרים בגל"צ, "מה שקורה עכשיו".

מהדורה מרכזית עם גאולה אבן. אבן חטפה צהבת. גם נפתלי בנט, וכל מי שנקלע לתאורה המזעזעת של אולפן מנוכר, לוקה בדלות הויזואלית שמסתמנת כמאפיין מרכזי גם בתפאורה וגם בתוכן. דלותן של הדמויות הצהובות (רק אסף ליברמן שהבליח לרגע כדי לקדם תכנית תחקירים נצבע בכתום זוהר) מודגשת עוד יותר על רקע הבחירה לשדר דווקא במסגרת הזאת מוצר מוקפד, מהוקצע וחשוב: סקירת העומק של גיא רולניק ודורון צברי על בנק הפועלים. אלא שלא ברור מה היא עושה במהדורה שנמתחת על פני שעה שלמה, בלי פרסומות.

בפינה השמאלית התחתונה אין תרגום לשפת הסימנים. אין אפילו רמז לכתוביות בכתבות מוכנות מראש. "אנחנו כאן בשבילכם", אמרה גאולה אבן בפתח המשדרים. לא כולל חובת הנגשה לכבדי שמיעה?

שיא המבוכה: אני מקווה שבישיבה בה יופקו לקחים ויינזף התאורן, מישהו יתכווץ בבושה בכסאו גם בגלל זה.

קרן אור: הכתבה על בנק הפועלים, כמובן. אנחנו מחכים לעוד מזה.

זמן אמת עם אסף ליברמן. תחקיר, ליבו הפועם של השידור הציבורי. לעת עתה, אין לשלטונות סיבה לדאגה. אמנם עסקינן בשחיתות שלטונית, אבל לא אקטואלית אלא היסטורית, בסקירה ארוכה מדי - וזה רק החלק הראשון - של דברי ימי השליטים שסרחו, והפעם מדרעי עד שרון דרך ליברמן, לא כולל חברי כנסת. מופע של רדיו מצולם עם בכירי-עבר במערכת המשפט והאכיפה מוכיח היטב כי מאז דרעי, נעלמה הבושה והנחקר, הנאשם והמורשע מרבים להתייחצן תוך תקיפה מסיבית של מוסדות השלטון ושאיפה למשפט ההמון. לטעמי, צריך היה להנכיח את התוכנית במופע ראשון קצת פחות מהורהר שיש בו חשיפה וגילוי, מעבר להגיגים על עבר לא מפואר.

שיא המבוכה: אתם זוכרים שזה טלוויזיה, כן?

קרן אור: מנה ראשונה נחמדה, מחכים לעיקרית.

היהודים, עונה שלישית. עוד מעט יתעורר החכמולוג התורן, מירי רגב או תואמיה או מישהו מן החרדים, ויתבע להוריד מהמסך את הסאטירה המזגזגת בין מצוינות לבינוניות, וחושפת את האיוולת שבמיתוסים לאומיים מקודשים. מה שווה תאגיד שמכפיש את מרד בר כוכבא ומציג את הרומאים באור אנושי כל כך, עוד יזעק מישהו על דוכן הכנסת. עד אז, יהיה כיף.

שיא המבוכה: כשזה לא מצחיק, זה מאוס.

קרן אור: כשזה מצחיק, זה מבריק.

כאן תרבות. ליהוק מבריק. אסתר רדא ושפרה קורנפלד שמצליחות ליצור דיאלוג חינני ברצועת תרבות יומית שעצם קיומה מבורך מאוד, כל עוד ייזהרו בה. ראיון מרכזי עם נינט לפני הופעה בבארבי חושף קצת יותר מדי פרטים על משפחתה והריונה ואמהותה, ומעט מדי תוכן מוסיקלי או דיבור מושכל על התוכן הזה.

הצעות לשיפור: אולי רדא תצטרף להופעה החיה המובטחת? מאוד התבקש לשמוע אותה שרה קצת עם קובי אוז וטיפקס. וכשהמחלקה הדיגיטלית כבר יצרה קליפים יפיפיים של שירה עברית, למה שלא ישודרו כאן?

בין הפקה ברמת הטלויזיה הקהילתית (חמש מקורי) לבין יצירה טלויזיונית מעולה, חשובה ומעניינת (המופע של רולניק וצברי), ב"כאן" צריכים לעבוד קשה יותר כדי להיפטר מחבלי הלידה ומכתובית ההרצה. ברוך בואכם לעולם האמיתי ולצופים שמגיע להם הרבה יותר ממה שנראה ביום השידורים הראשון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו