מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה ובכושר בעיר - מחוץ לרשת - הבלוג של יגאל באום - הארץ
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה ובכושר בעיר

שני גאדג'טים חדשים מחברים בין העולם הדיגיטלי לפיזי באמצעות שימוש מתוחכם במראה ואפליקציה. החיטוב ועור הפנים יהיו מושלמים מאי פעם. חיי החברה שלנו? קצת פחות

תגובות
אימון מול MIRROR
צילום מסך מתוך סרטון של MIRROR

שני מוצרים חדשים התפרסמו לאחרונה באתרי הטכנולוגיה והגאדג'טים ברשת. שניהם פונים לקהלי יעד מאופיינים ומציעים לכאורה מוצר שונה, אך יש להם נקודה משותפת חשובה הקשורה לאחד החפצים העתיקים בתרבות האנושית - המראה. שניהם מציעים חיבור בין העולם הדיגיטלי לעולם הפיזי באמצעות שילוב מתוחכם בין המראה לאפליקציה במכשיר הנייד.

המוצר הראשון שנקרא בפשטות MIRROR והוא מבקש להביא את חדר הכושר אליכם הביתה. מדובר במראה ארוכה וגדולה (130 ס"מ) הנתלית על הקיר בצורה אנכית. למעשה, זהו מסך LED מוארך. תפקיד המראה כמובן לשקף לנו את עצמינו והיא אכן עושה זאת כשהיא במצב כבוי. גם במצב פעולה אנו יכולים גם לצפות בעצמינו אך מבעד לבבואתנו לראות גם מדריך העושה יחד אתנו תרגילי כושר. המראה כמובן מחוברת לאפליקציה וניתן לשלוט בתצוגה עליה דרך המכשיר הנייד.

להתאמן עם המראה

ניתן להזין פרופיל אישי מפורט של מצבנו הבריאותי, כולל כאבים או קושי שיש לנו באיברים מסוימים. האפליקציה תתחשב בכך. בנוסף, ניתן להציג על המראה שיעורים לפי תחומים ולהצטרף לדוגמה להדרכה קבוצתית (אבל לראות רק את עצמנו ואת המדריך) או להדרכה אישית עם מדריך מקצועי שיכול לעקוב בו זמנית אחר קצב פעימות הלב שלנו. לא מדובר בתענוג זול במיוחד. המראה עולה כ-1500 דולר ודמי המנוי הם כ-40 דולר בחודש. שיעורים פרטיים מחויבים בתשלום נוסף.

המוצר השני שונה לחלוטין, פונה לקהל יעד אחר, מחירו עממי יותר, אך הוא משאיר אותנו בעולם המראה ומערכת היחסים ביננו לבין עצמנו. מדובר במראה חכמה הנקראת HIMIRROR המחוברת לאפליקציה ומצוידת במצלמה מתוחכמת. מטרת המוצר, שמחירו כ-100 דולר, לשמש מעין קוסמטיקאית או יועצת יופי צמודה המספקת מידע קבוע על מצב הפנים והטיפולים הנדרשים. בנוסף, שולפת היועצת מידע מפורט על מזג האוויר, מצב הלחות, זיהום האוויר ומספקת המלצות כיצד מומלץ לנהוג עם עור הפנים.

עם המראה מגיעה גם מצלמה חכמה שמאפשרת רק למשתמש רשום שעבר סריקה ואימות פנים לקבל את המידע. המצלמה מעבדת את המידע לאחר סריקת הפנים ומחזירה תוצאות. מידע נוסף מועבר למערכת על ידי משטח שקילה המספק פרטים על כמות המים בגוף ומצב חילוף החומרים. כך יכולה המערכת לספק עוד עצות וטיפים בנוגע לתזונה נכונה ותרגילים רצויים לשמירה על המשקל.

לשפר את מראה הפנים עם HIMIRROR

כיוון שעולם מוצרי טיפוח והטיפול בעור הוא כה רחב, האפליקציה מחוברת גם למאגרי נתונים של מוצרי קוסמטיקה. בסריקה קלה של הברקוד באמצעות המצלמה הכל יכולה - האפליקציה מציגה למשתמש על גבי המראה את כל המוצרים שמתאימים למצב עורו.

MIRROR ו-HIMIRROR כולל שני מאפיינים עיקריים בעולם הדיגיטלי שמגיע אלינו דרך המכשירים הניידים: האחד - עיסוק נרקיסיסטי ואובססיבי בעצמנו, והשני - רכישה. כמעט כל אפליקציה קשורה במידה כזאת או אחרת ביצירת רווח עבור מישהו, לרוב באופן עקיף. בשתי האפליקציות הללו מדובר באופן ישיר והדרך לעשות זאת היא להציע לנו את הטריגר הפרסומי החזק ביותר שהומצא - אנחנו.

מאז פריצת האייפון לחיינו ב-2007, על שלל האפליקציות שלו, אנו עדים לתהליך מתמשך של חיבור מעמיק והולך בין האדם למכשיר הנייד. מחקר שפורסם לאחרונה מצא כי אנחנו נוגעים קרוב ל-2,500 פעמים במסך המכשיר שלנו ביממה! בפוסט קודם טענתי כי לתאגידי הענק השולטים במרחב התקשורתי שלנו יש מטרה מרכזית והיא יצירת כמה שיותר מצבים בהם ניצור אינטראקציות עם הנייד כדי שזרימת המידע עלינו תימשך. לכן, אפליקציות שמשלבות בין העולם הפיזי לדיגיטלי יהפכו ליותר ויותר נפוצות ויכסו חלקים נרחבים יותר של חיינו היומיומיים.

המראה היא חפץ בעל חשיבות רבה בחיים שלנו. זאת גם הסיבה שהסלפי הפך לאלמנט חשוב כל כך בתרבות הניידים. הצילום העצמי הוא עד כדי כך חשוב שמוט הסלפי הוא אולי אחד המכשירים היחידים שאנשים מחברים למכשיר הנייד שלהם חוץ ממטען. יחד עם הנייד, גם המראה הוא מכשיר שמולו אנו נמצאים זמן מסוים ביממה. נשים כנראה הרבה יותר לפחות לפי הפניה השיווקית של ה-HIMIRROR וקהל היעד המוצג בה.

בדומה לאפליקציות אחרות, MIRROR ו-HIMIRROR מציגות מודל עסקי של צריכה ומשיכת מידע, אך יש גם משהו נוסף. בפרסומים סביב המראה של אימון הכושר אין ספק שאחת המטרות היא ביטול השימוש בחדר הכושר כמקום מפגש לאינטראקציה קבוצתית ויצירת מרחב אימון פרטי. אגב, אפליקציה קודמת כבר עשתה זאת עם אופני כושר. במקרה של המוצר השני, מדובר בביטול המפגש עם הקוסמטיקאית או יועצת היופי.

המראה לפיכך היא אלמנט סימבולי שמראה לנו את הכיוון הכללי המסתמן: יצירת עולם סגור ומבודד עבורנו הכולל חפצים שהם בעצמם מכשירים. מהלכים אלה נעשים כחלק מחזון "האינטרנט של הדברים" שכבר קיים ומתרחב כל העת, ובו כל המכשירים והחפצים סביבנו יחוברו לרשת. השאלה שעודנה פתוחה היא מה יהיה תפקידינו ברשת הזאת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#