דיסני הוציאה על הסרט הזה כל כך הרבה כסף, אז למה הוא נכשל - חדר ניתוח - הבלוג של איתמר זהר - הארץ
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דיסני הוציאה על הסרט הזה כל כך הרבה כסף, אז למה הוא נכשל

130 מיליון דולר שהושקעו ב"מפצח האגוזים וארבע הממלכות" לא מנעו את הפיכתו לכישלון הקופתי השלישי השנה של האולפנים

תגובות
הלן מירן בסרט "מפצח האגוזים וארבע הממלכות". גם היא לא עזרה
Laurie Sparham/אי־פי

הסרט "מפצח האגוזים וארבע הממלכות" שיצא בסוף השבוע בארה"ב, נראה כמו עוד להיט בטוח של דיסני. סרט פנטזיה על פי סיפור מוכר שכתב א.ת.א הופמן ושהתפרסם אחרי שנהפך ליצירת בלט עם מוזיקה מאת צ'ייקובסקי.

אלא שהסרט, שבהפקתו הושקעו 130 מיליון דולר, הכניס בקושי 20 מיליון דולר בבתי הקולנוע בימים הראשונים. האמריקאים פשוט לא הביעו בו עניין והביקורות הרעות לא אמורת לשמש תירוץ. שני סרטים שיצאו באחרונה, "ונום" ו"רפסודיה בוהמית", נישאו על גלי קטילות המבקרים והפכו ללהיטים קופתיים. 

כמו ב"רפסודיה בוהמית", גם במפצח האגוזים הוחלף במאי במהלך ההפקה (אף על פי שהקרדיט של החדש הוצנע). במקרה של "רפסודיה בוהמית" החלפתו של בריאן סינגר בדקסטר פלטשר לא הורגשה וזאת משום שהקהל בא בשביל המוזיקה של להקת "קווין". במקרה של מפצח האגוזים, עזיבתו של לאסה הלסטרום והבאתו של ג'ו ג'ונסטון לא הפיחה את רוח החיים שציפו לה. 

"מפצח האגוזים וארבע הממלכות"

מפצח האגוזים מתבסס אמנם על סיפור ידוע, אבל בעיקר לחובבי הבלט שנולדו ברובם במאה הקודמת. זוהי פנטזיה שפונה לכל המשפחה, בלי להביא בחשבון שילדים לא בהכרח מתחברים לבלט, גם אם הבלרינה בה היא דמות מוכרת מחוץ לאולם הריקודים - מיסטי קופלנד, הפרימה בלרינה השחורה הראשונה של תיאטרון הבלט האמריקאי.

גם עיתוי יציאת הסרט פגע בו. מפצח האגוזים מתרחש לאורך חג המולד, אבל יצא לאקרנים ימים ספורים אחרי ליל כל הקדושים, כשרוח אותו חג עדיין שורה על הקהל עם סרטי האימה המאפיינים אותו. כוכביו - קירה נייטלי, הלן מירן ומורגן פרימן - מושכים אולי קהל של סרטים היסטוריים, על בתי מלוכה. איכותי ככל שיהיה משחקם, בשביל ילדים, הקהל המרכזי של הסרט הזה, זו לא סיבה לקנות כרטיס. ילדים מחפשים בידור והנאה ולא משנה כמה אפקטים יידחסו לעלילה או כמה מהר הקצב יוגבר, אם הנושא כבד מלכתחילה - שום דבר כנראה לא יכול להפוך אותו לקליל.

"מפצח האגוזים", לא הסרט

זהו הכישלון הקופתי הבולט השלישי של דיסני השנה. הראשון היה "קמט בזמן" שיצא במארס. אווה דוברניי ("סלמה") ביימה אותו והפכה לשחורה הראשונה שמביימת סרט שתקציבו יותר ממאה מיליון דולר. הסרט, בגרסת לייב אקשן, מבוסס על ספרה עטור הפרסים של מדלן ל'אנגל. הפתיחה שלו בארה"ב היתה מאכזבת - רק 33 מיליון דולר - וגם ההמשך לא עודד. בסך הכל הוא הכניס 100 מיליון דולר בארה"ב ועוד 30 מיליון דולר ברחבי העולם.

הכישלון השני היה פחות מהדהד אך נחשב ככזה רק בעיני ראשי אולפני דיסני. "סולו - סיפור מלחמת הכוכבים" יצא במאי בתקציב המתקרב ל-300 מיליון דולר. הוא פתח בארה"ב עם 84 מיליון דולר - נתון שבכל אולפן הוליוודי אחר היה נחשב להצלחה - וגרם לדיסני להקפיא את הפקותיו עתידיות בסרטי וסדרות הטלוויזיה של "מלחמת הכוכבים". בסופו של דבר הכניס הסרט בארה"ב סכום מרשים של 213 מיליון דולר ועוד 172 מיליון דולר ברחבי העולם, כך שהכישלון הקופתי שלו יחסי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#