חשיפה / בלוג הצילום

כשחובבני ומקצועי מיישרים קו

אייל לנדסמן, המנהל האמנותי של פסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב, נושם את המקצוע מאז שהיה צעיר, אך התפוררות מעמד הצלם גרמה לו להניח את המצלמה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
ד
לו לנדאוור, פורטרט עצמי, ירושלים, 1944, באדיבות המוזיאון היהודי, ברלין.
דניאל צ'צ'יק
דניאל צ'צ'יק
דניאל צ'צ'יק
דניאל צ'צ'יק

"זה אף פעם לא נגמר הסיפור הזה. גם כשאתה חושב שסיימת, יש עוד מיליון דברים לעשות", אומר אייל לנדסמן, המנהל האמנותי של פסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. נפגשנו שבוע לפני הפתיחה של הפסטיבל עליו לנדסמן חתום זה שנים רבות. צילום הוא חלק בלתי נפרד מחייו מאז שהוא זוכר את עצמו, ובכל זאת משהו השתנה - הוא הפסיק לצלם.

"תראה איזה יופי, צלמת מתחילה מציגה לצד מיכל חלבין. היא מוכשרת ועושה עבודה מצוינת. למה שהן לא יישבו זו לצד זו?" תוהה לנדסמן ומסביר כי הצילום נהפך לאקט שאפשר אולי לשנות איתו, לשפר או להרחיב את תודעת הציבור, אך ההיררכיה של הצילום עברה כולה יישור קו. מעמד הצלם התפורר לחלוטין.

לנדסמן צודק. מצד אחד בהחלט יש יופי בדמוקרטיה ובהצגת עבודות של צלמים גדולים לצד צלמים לא ידועים, הרי כולם צלמים היום, אבל מצד שני צילום לא יכול להיות מוצג ללא קונטקסט או פלטפורמה. הוא אינו עומד אף פעם בפני עצמו. ואכן, לדברי לנדסמן, פסטיבל הצילום הבינלאומי הוא פלטפורמה שאינה מבדילה בין צילום או צלמים וכל תפקידו לשמש ככלי חברתי. עבור הבלוג בחר לנדסמן תשע עבודות שמוצגות בפסטיבל משקפות מנעד רחב מאוד של צילום וגישות לצילום.

רוברט רוטואד Robert Rutoed
Lindsay McCrum לינדסי מקרום
Michal Solarski מיכאל סולרסקי
Bajgar Radek, 1989, Czech Center באג׳ר ראאדק
אלק סות Alec Soth
מארק אוהרם Marc Ohrem
עביר זועבי
יוניטף_דסטה גטנך
לו לנדאוור, פורטרט עצמי, ירושלים, 1944, באדיבות המוזיאון היהודי, ברלין.

על הבלוג | חשיפה

על הבלוג: דניאל צ'צ'יק - עובד ב"הארץ" משנת 2003, מצלם עבור מוספי גלריה וסוף השבוע. יזם ועורך בלוג הצילום של "הארץ". עבודותיו הוצגו במיטב המוזיאונים בארץ וגם במספר תערוכות וירידים בחו"ל. ניתן להתרשם מעבודותיו באתר: danieltchetchik.com
הצעות לפרסום ניתן לשלוח ל: danielt@haaretz.co.il צילומים ברוחב 2,500 פיקסלים וטקסט עם תיאור קצר של עד 400 מילה. יש להעביר את החומרים ב- wetransfer

כתבות מומלצות

עוברת אורח ליד מתקן למסכות נגד קורונה ב הרצליה

A woman walks past a stack of used and discarded surgical masks hanging allong a fence in Israel's Mediterranean coastal city of Herzliya on January 3, 2022. (Photo by JACK GUEZ / AFP)

מסכה מסכות
קורונה
הקורונה
וירוס
נגיף
מגיפה
מגיפת
מגפה
מגפת
מחלה
בריאות 
עולמית
corona
coronavirus disease 2019
coronavirus disease 2020

קוביד
COVID 19
COVID-19

מיליון צפיות בשבוע בשיאי המגפה: ההצלחה המפתיעה של הדשבורד

נעה אילן, "דואט", 2020

צפיתי, האזנתי, התקרבתי, צילמתי, עליתי וירדתי 4 קומות. לא הבנתי

מנהיג מפלגת חוק וצדק ירוסלב קצ'ינסקי בוורשה, בפברואר

האיש החזק בפולין לעג לטרנסים: "אני לא ולדיסלב, מעכשיו אני זושה"

מפגינה בעד הזכות להפלות מחוץ לבית המשפט העליון בוושינגטון

לא להאמין, אבל בחשיכה הזאת אפשר בכל זאת למצוא נקודת אור

מתוך "אלביס". בלי גילויים סנסציוניים

כמי שהיה עד לתופעת אלביס בשנות ה-50, אני ממליץ על צפייה בסרט

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ