לראות את אסף אבידן מבעד לטכניקת צילום בת 150 שנה

רוסטם באירמוב, שצילם את אלבומו של אסף אבידן בטכניקת "לוח רטוב" הקלאסית מספר על ההשראה לעשייה סביב הפרויקט כולו

ג
בלוג הצילום//רוסטם באירמוב
בלוג הצילום//רוסטם באירמוב

"אני זוכר איך לפני 8 שנים, לפני שבתי נולדה, ישבתי בחדר הלידה ליד מיטתה של אשתי. כדי להעביר את השעות מלאות הלחץ והחרדה, קראתי את "התיקונים", ספרו של ג'ונתן פרנזן. במקביל האזנתי באוזן אחת לשירים של אסף אבידן, וכך יכלתי לשמוע באוזן השניה מוניטורים ששידרו החוצה דופק של מישהי שבעוד שעות ספורות תתחיל את חייה.

באותו זמן, באופן אירוני, קראתי בספר פרקים שעסקו בימיו האחרונים של הגיבור: זיקנה, מחלות, קרבת המוות. הרגשתי סוג של דיסוננס, ואז שמעתי את האקורדים הראשונים של השיר Her lies (שיר אהבה, הגדרתי אותו אז), והכל פתאום התחבר - יש לי בחדר אחד לידה, יש לי מוות ויש אהבה שהיא זאת שצריכה לחבר בין שתי התחנות. תודה אסף הדיסוננס נעלם, ואפילו המוניטורים ציפצפו ביחד עם השיר.

בדיוק יום לפני, הייתי בפעם ראשונה בהופעה שלו וראיתי מוזיקאי מדהים ופרפורמר סוחף - מסוג האמנים ש"מוכנים למות על הבמה". חשבתי עד כמה האש שבוערת בו יכולה להיות הרסנית וקיוותי שיהיו לו מספיק כוחות להמשיך.

עברו שמונה שנים, ושבוע לפני צילומים לאלבום החדש, שמעתי את השירים וההרגשה החזקה ביותר היתה שהתבגרנו - הוא בשירים שלו, ואני באופן שבו אני מקבל אותם. כן, וגם הבת שלי - היא כבר בכיתה ג'. אני עדיין שומע שם הרבה חיפושים, רגשות ואהבה, אני עדיין מרגיש את האש, אבל בכל זאת משהו השתנה - לטוב ולרע. ואת כל המחשבות האלה ניסיתי להעביר בצילומים שאתם רואים פה".

רוסטם באירמוב

עיצוב האלבום נעשה ע"י Yonil

מתוך העיצוב הסופי לאלבום של אבידן

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ