לא מפסיקים להיות נגטיבים

קבוצת חדר-חושך בפייסבוק ממשיכה לצמוח ולספק למשתתפיה תובנות רבות בכל הקשור לצילום אנלוגי. נראה שבדומה לפילוסופיה של תנועת ההאטה שצוברת מומנטום, הצילום האיטי מעודד הקשבה כרמה נוספת בעיבוד החוויה: פוסט שני בנושא בעריכתו של מנהל הקבוצה טל בדרק

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ג
צילום: טל גבעוני
בלוג הצילום//טל בדרק

טל בדרק, הקים ומנהל את קבוצת הפייסבוק "חדר חושך", שנותנת במה ומרחב דיון לכל מה שקשור בצילום בפילם. טל רואה חשיבות קריטית בשימור מדיום הצילום הקלאסי, על שלל מופעיו, מתוך הכרה בערכו התרבותי.

רגע אחד של שקט

נהוג לדבר על צילום במושגים של ראיה - התבוננות, מבט, הסתכלות, השקפה, פרספקטיבה. נהוג גם לדבר על צילום במושגים של אור - אור רך, אור קשה, אור בוהק, אור צבעוני, אור מונוכרומטי. נהוג לדבר על צילום במושגים של אופטיקה וטכניקה, פורמטים, טקסטורות, צילום מבוים, טבעי, תיעודי, פרסים, צילום למגירה...

ודווקא עכשיו בנקודה הזו על רצף הזמן אני רוצה לעצור ולעצום עיניים. לנתק את העיניים מהמסך, לשים סרט במצלמה ישנה ולהסיט את תשומת הלב אל הקשב העמוק. לבדוק מה אני מרגיש ואילו צלילים אני שומע.  לתת לקצב המחשבות להאט, להרגיש את הנשימה הפנימית ולתת לדמיון לקחת אותי אל ממלכתו הקסומה.

טל בדרק

לפוסט הקודם בנושא

צילום של מיכאל סנט איב
צילום של עומר קפלן
צילום: טל גבעוני
צילום: גבריאלה גלייזר
צילום של ג'וני שוורץ
צילום של נועה מכבי
צילום של בן נווה
צילוצ: מתן אמזלג
צילום: יפעת מילשטיין
צילום: עידן פימה
צילום: מארק-מאיר פלוקשט
צילום של אנדריי פטרקוב

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ