הצד האפל של השמש

מספר עבודות מהתערוכה "אבק שחור" של עורך בלוג הצילום, דניאל צ'צ'יק, המוצגת בימים אלה בגלריית אום אל פחם. הסדרה עושה הקבלות בין החומר האנלוגי הנעלם מעולמינו, וההקשר לקצב הבלתי סביר שאנו חיים והמצב והאקלים הפוליטי חברתי

ג
דניאל צ'צ'יק
דניאל צ'צ'יק
דניאל צ'צ'יק
דניאל צ'צ'יק

קטע מתוך הטקסט ״אפלה בצהריים״ של דורית לויטה הרטן

חשיפתו לעתיד קטסטרופלי, מופיעה בעבודות מופשטות ופירגורטיביות בתערוכה זו.
בעוד שדיוקן אישה מבשר רעות, אומר דברים שיבואו לעבודות אחרות, הסוסים ללא רוכבים הם לא בעלי החיים הפסטורליים של האמצע, אלא העדים השקטים של קטסטרופה שפשוט היתה, תחושה של משמעות אחרת, תחומים אחרים של הבנה.

טרופלי מופיעה לא רק בעבודות שנתיניהן שומרים על צורה ניתנת לזיהוי, אלא גם בתמונות מופשטות יותר. בתרחיש יום הדין, אמת אמיתית או תוצאה של שרשרת של עמותות הוא הגורם הדומיננטי שהוצג גם בהם. כאן מעשי הרס שנחקקו על פני השטח הם לעזוב את התחום של ידוע ולהיות חידתי עבור אין אובייקט שאליו אנו יכולים לצרף ערך סמלי. זהו לימבו פתוח לפחד מכל האפשרויות שמסתיימות באירוע קטסטרופלי. 

אוצרת: דורית לויטה הרטן

גלריה אום אל פחם
תאריך נעילה 28.4.18
לאתר הגלריה

מאחורי החשיפה: דניאל צ'צ'יק מספר על התערוכה

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ