להחיות את החיה המתה

הצלם אדוארד קפרוב השתמש בטכניקת צילום "הלוח הרטוב - קולודיון" שאפיינה את ראשית ימי הצילום לפני המצאת הצלולואיד, בכדי לצלם במוזיאונים הראשונים לטבע בארץ - בית שטורמן, בית אוסישקין והמוזיאון לטבע בירושלים

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ג
אדוארד קרפוב
אדוארד קרפוב

לכבוד חגיגות ה-70 למדינה, מוצגת השנה לצד תערוכת צילומי הטבע ״טבע עולמי, טבע מקומי״ במוזיאון ארץ-ישראל בתל אביב, תערוכת ״מיצבי טבע״, אשר מציגה את אופני הצגת הטבע כפי שהיו נהוגים בתקופת קום המדינה ומחברת בין תולדות הצגת הטבע הארץ-ישראלי לבין תולדות הצילום.

חיפוש בארכיונים העלה שתצלומים בנושאי טבע פראי בתקופת קום המדינה היו נדירים. אחד הגורמים לכך היו המגבלות הטכנולוגיות של הצילום, שדרשו אובייקטים נייחים ו״ממושמעים״. לימוד הטבע נעשה באמצעות מוזיאוני הטבע, אשר בחרו באמצעים משמרים ומתעדים, כמו איסוף בעלי חיים שנמצאו בשדות לצורך פחלוץ ושימור בפורמלין, סידורם בחלונות תצוגה ובדיורמות.

הצלם אדוארד קפרוב צילם במוזיאוני הטבע, שם איכות האור הקשתה על טכניקת הצילום, שכן הקולודיון רגיש לתאורה אולטרה סגולה ופחות רגיש לתאורה חמה, שנפוצה בחללי התצוגה. קפרוב, שקיבל השראה מצילומיו של הירושי סוגימוטו, חיפש את הברק בעיני החיות כמבקש להחיותן מחדש, לחלץ אותן מחלונות התצוגה, ובה בעת להעביר את רוח הזמן ולהמחיש את סביבת המוזיאון כפי שזו נשתמרה מימי הקמתו.

התערוכה מוצגת לצד תערוכת צילומי הטבע במוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ