"לא בדיוק בית קפה, ולא בדיוק שום דבר": מבט על מפלטם של הבליינים התל אביבים

הצלמת נועה בלרשטיין הפכה את מועדון פיי לבמה שעליה גם הדוגמנים הם רק חלק מהרקע

ד
נועה בלרשטיין
נועה בלרשטיין

3.14
נועה בלרשטיין

הכל התחיל מהרצון שלי לצלם את "פיי" כשנפתח, אך מהר הבנתי שאני לא באמת יודעת מה אני מצלמת. זה לא בדיוק בר, לא בדיוק בית קפה, ולא בדיוק שום דבר. לחלל לא קונבנציונאלי צריך לפנות בצורה שונה.

כך נולד הפרויקט "3.14" שמכיל בתוכו את שני העולמות בהם אני עוסקת: עולם הארכיטקטורה ועולם האופנה. "פיי" - מכאן גם ההשראה לשם הפרויקט, 3.14 - הוא החצר האחורית של מועדון האלפאבית הסמוך בתל אביב.

במהלך סופי השבוע מתפקדת החצר כמקום מפלט לבליינים, אז הוא מזכיר גינה אורבנית, בייחוד לאלו מהמועדון הסמוך. כולם נכנסים אליו כדי לשאוף אוויר, אבל אין באמת לדעת איך זה ייגמר. יכולה לצוץ מסיבה ספונטנית לצלילי שנות ה-80, או לחילופין מופע דראג לא מתוכנן בתור לשירותים. לא הכל אפשרי, אבל הרבה מאוד אפשרי. דווקא בגלל זה ליהקתי את הדוגמנים, שהם הדבר הקבוע היחיד במקום: הבליינים והצוות, מעובד הניקיון ועד לפרפורמר של ליין מסיבות פאג.

השאיפה לתת לכל אחד מהעולמות את הבמה הראויה לו, דחפה אותי לבטל את הסובייקט. למחוק את האנושיות שבדוגמנים, כדי שיהפכו לאובייקט נוסף בתמונה. כולם בעצם "ניצבים", מין סוג של "רהיט". אותו רעיון עומד מאחורי הקומפוזיציות: ה"פיי" משמש כבמה, בעוד הפריימים נבנו סביבו, וגם הדוגמנים מספקים רק התייחסות למקום שבמרכז. הדוגמן מגיב ומשתלב, תוך הדגשת זוויות הארכיטקטורה של המבנה. זוהי מעין אימפרוביזציה, כמו שקורה ב"פיי" עצמו בשעות הקטנות של הלילה - אלא שהפעם, זה תוכנן מראש.

נועה בלרשטיין היא בוגרת המחלקה לצילום בבצלאל, עוסקת בצילום אופנה וארכיטקטורה, ובעלת סטודיו beller

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ