חום זה האור החדש

עוד ועוד צלמים עושים שימוש במצלמות לא שגרתיות עבור האמירה והיצירה. עדי שמעוני בחר ללכת בעקבות החום של הנושא המצולם, בניגוד ל"אור" שבדרך כלל מוביל צלמים, התוצאה מעוררת מחשבה אסטית ומהנה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ג
עדי שמעוני
עדי שמעוני

כבר מספר שנים שאני מתעניין בצילום תרמי האומד ומשקף את העולם לא בהתאם לכמות האור המוחזרת ממנו, אלא בהתאם לרמת החום שהוא פולט. רישום באור מתחלף ב"צביעה בחום".

בשנה האחרונה צילמתי בעיקר במצלמה תרמית קטנה. לומדים לצלם בצורה שונה, לחפש את החום, לעבוד עם הפרשי הטמפרטורה. כצלם שרגיל לחפש נפילת אור, היה צורך לשנות הרגלים. כבר לא משנה אם יש אור או מצלמים בחושך מוחלט, החום הוא הקובע.

את המצולמים בסטודיו, דאגתי לתעד גם בצילום תרמי, בני אדם כמקור חום מצטלמים בזה נהדר. אבל לא רק אנשים - חיות שונות, חפצים שעוברים מניפולציית טמפרטורה, ואפילו נופים מצטיירים כעולם חדש חם ובוער.

בתערוכה "שעת הזהב" באוצרות אורי גרשוני בגלריה P8 שנפתחת ב-3.1, אני מציג וידאו מרכזי ומיצב של כמה עשרות דימויים שכולם כמובן צולמו במצלמה המדוברת. אבל כפי שאורי כתב: "השעה אינה שעה, והזהב אינו זהב".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ