איקאה? אידאה! הצצה לקטלוג האלטרנטיבי - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לא באמת ככה נראים חייך

לכתבה

המרחב הביתי של "איקאה" הוא מרחב שכולם מאושרים בו, מרחב א-פוליטי, נטול עימותים, שאינו אותנטי או משקף מציאות ממשית קיימת. מאיה דפנא ואיל מגדלוביץ יצרו קטלוג אלטרנטיבי

51תגובות

התאגיד הרב לאומי - "איקאה", הופך בבסיס שיטת הפרסום שלו, את הטריטוריה הביתית לאזור בטוח, המאוכלס על ידי אנשים צעירים ובריאים. על פי נתונים שהוצגו בעבודת וידאו שנקראת "IKEA Disobedients", אותה יצרה קהילת הארכיטקטים "Andres Jaque " - 98% מהאנשים המצולמים בקטלוג הם צעירים. 92% מתוכם הם בלונדינים. אך לא כולנו בריאים, לא כולנו צעירים. מעבר לכך, לא כולנו מרגישים בטוחים בתוך החלל הנוצר מארבע קירות – לו אנו קוראים "בית". מטרת הפרויקט "אידאה" הינה לבקר את הקטלוג הקיים מנקודת מבט ביקורתית. המושלם אינו קיים – איקאה היא האידאה, אך אידאה זו אינה מתקיימת במציאות. התכנים אותם אנו מטעינים לתוך הקטלוג, הדמויות...

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את כל סדרות הצילום ישירות לפיד שלכם


על הבלוג: דניאל צ'צ'יק - עובד ב"הארץ" משנת 2003, מצלם עבור מוספי גלריה וסוף השבוע. יזם ועורך בלוג הצילום של "הארץ". עבודותיו הוצגו במיטב המוזיאונים בארץ וגם במספר תערוכות וירידים בחו"ל. danieltchetchik.com
חומרים ניתן לשלוח ל: danielt@haaretz.co.il עבודות ב-2500 פיקסלים רוחב וטקסט קצר

פוסטים קודמים בבלוג הצילום

*#


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות