בלרינה תנכ"ית - חשיפה: בלוג הצילום של הארץ - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רינה ניקובה, הפרימה בלרינה הראשונה בארץ, בעיניהם של שניים מהצלמים החשובים בהיסטוריה של הצילום המקומי. מספר עבודות מתערוכה המצוגת בימים אלה בגלרית בית הספר הקוביה

5תגובות

רינה ניקובה (1898-1972) היתה הפרימה בלרינה הראשונה בארץ. עם עלייתה לארץ ישראל ב-1925 הצטרפה כרקדנית ללהקת האופרה הארץ-ישראלית. ב-1931, לאחר שהות בניו יורק, שבה לארץ והקימה להקה המבוססת על בנות העדה התימנית, עמה יצאה בין היתר לסיבוב הופעות באירופה במשך שנתיים (1937-1939).

את שתי תקופות פעילותה של ניקובה צילמו בעיקר שני צלמים: צבי אורון (1888-1980) שפעל בארץ החל מראשית שנות העשרים, וזולטן קלוגר (1896-1977) שפעל בארץ החל משנות השלושים. אורון מביא את נקודת המבט הרומנטית וקלוגר את זו המודרנית.
ביחד הם מניחים את התשתית להיסטוריה של צילום המחול בארץ.

התערוכה: רינה ניקובה - בלרינה תנכ"ית בהשתתפות אמנים נוספים, מביאה את פועלה של ניקובה ותוצג עד 10.1.2019 בבית הספר לאמנות - הקוביה בירושלים, במבנה אותו הקימה ניקובה ב-1964 ובו פעלה עד מותה. אוצר: גיא רז.

ד
ד
ד
ד
ד
כ
ד
ד
ד

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את כל סדרות הצילום ישירות לפיד שלכם


על הבלוג: דניאל צ'צ'יק - עובד ב"הארץ" משנת 2003, מצלם עבור מוספי גלריה וסוף השבוע. יזם ועורך בלוג הצילום של "הארץ". עבודותיו הוצגו במיטב המוזיאונים בארץ וגם במספר תערוכות וירידים בחו"ל. danieltchetchik.com
חומרים ניתן לשלוח ל: danielt@haaretz.co.il עבודות ב-2500 פיקסלים רוחב וטקסט קצר

פוסטים קודמים בבלוג הצילום

*#


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות