אמת או חובה? - חשיפה: בלוג הצילום של הארץ - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמת או חובה?

לכתבה
גל זוסמנוביץ

מבחר עבודות של הצלמת דניאל כהן דינר משתי התייחסויות שונות: השפה האישית ועולם המסחרי, קונפליקט שחלק גדול מהצלמים מתמודד איתו

59תגובות

כמו אצל הרבה צלמים שמחלקים את עבודתם בין האישי למסחרי, העבודות של דניאל כהן דינר מגיחות משני קטבים קיצונים: מבט אישי, פוצע, נועז וכאוב ומבט עם יופי הגובל בקיטש, מלא בצבע ועדינות. אצל כהן דינר, הפער הזה מתקיים באופן משמעותי - אמת ללא פשרות מול אסתטיקה מוכרת יותר.

שאלתי אותה על המפגש בין העולמות הללו:

"התכנים שאני עוסקת בהם בפרויקטים האישים שלי הם אינטנסיביים. בין אם אני עוסקת בכאב, מין, מגדר, קשרים בין אישיים או אינטימיות. איפשהוא הרבה מהעבודות שלי הן על הקצה בין משהו שנעים ולא נעים להסתכל עליו, אולי כמו החיים, אולי כמוני. האינטנסיביות הזו לא תמיד משרתת אותי כשאני ניגשת ליצור עבודה עבור לקוח, ובטח לא כשאני ניגשת לצלם ילדים באופן שאמור לשרת אותם ואני מבינה את זה. בעבר התמקדתי בלספר את הסיפור שלי דרך המצולם. עם הזמן למדתי שאני יכולה לספר גם סיפור אחר, שהוא לא בהכרח שלי, או כולו שלי. בין אם זה הסיפור של המצולם או סיפור פנטסטי שבניתי סביב ובהשראת המצולם כדי שיהיה סיפור שיוביל אותי כשאני מנסה לצלם אותו “נכון”.

יש בי שאיפה שהעולמות האלו יתמזגו יום אחד. מצד שני התכנים שאני מציגה לא תמיד קלים לעיכול, וכן, לצד האינטנסיביות הזו קיימים בי גם רוך וחמלה ויכולת להקשיב לצרכים של מישהו אחר. זו כנראה הסיבה שאני מצליחה לעשות את המעברים האלה בין תכנים כמעט אלימים לתכנים שהם על גבול המתוק. יחד עם זאת אני חושבת שניכר שאני לא בדיוק מצייתת לחוקים וצילומים כדוגמת "הילדה עם התמנון על הגב" עוררו מחלוקת בהתאם. בעוד שרוב הלקוחות מחפשים דימוי שהוא מושך ואסתטי באופן המוכר והברור, בצילומי פורטרטים (למשל) אני לא מחפשת את "היפה". הוא אולי יפה, הצילום, אבל זה יפה מסוג אחר, כמו אחרי שמתאהבים במישהו והוא הופך להכי יפה בעיניים שלך, כי הוא מרגש אותך, כי יש ביניכם אינטימיות, חוויה עצמתית או כאב שמחברים ביניכם. יופי באמנות הוא סובייקטיבי הרבה יותר מאשר באומנות וצילום מסחרי.

כמובן שיש מקום להכל מהכל, ויש לא מעט צלמים שהגבול בין העבודה האישית למסחרית שלהם מטושטש יותר ופחות. באופן אישי אני מרגישה שבעוד שבעבודתי האישית אני חופשיה לעשות ככל העולה על רוחי, בצילום מסחרי אני מרגישה שאני עדיין מתבקשת לעטוף את הדימוי ביופי".

דניאל כהן דינר, בת 32, בוגרת מנשר, מתגוררת כיום בברלין.

ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את כל סדרות הצילום ישירות לפיד שלכם


על הבלוג: דניאל צ'צ'יק - עובד ב"הארץ" משנת 2003, מצלם עבור מוספי גלריה וסוף השבוע. יזם ועורך בלוג הצילום של "הארץ". עבודותיו הוצגו במיטב המוזיאונים בארץ וגם במספר תערוכות וירידים בחו"ל. danieltchetchik.com
חומרים ניתן לשלוח ל: danielt@haaretz.co.il עבודות ב-2500 פיקסלים רוחב וטקסט קצר

פוסטים קודמים בבלוג הצילום

*#


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות