חשיפה / בלוג הצילום

לאן כולם כל כך ממהרים?

הרגעים הטבעיים היפים ביותר נוצרים לרוב תוך שניות ולמשך שניות. הציפייה להם מחדדת את החושים ואת תאי המוח. כשמדובר בצילום בתנועה - האתגר גדול אף יותר

שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אופיר גפקוביץ
אופיר גפקוביץ

אני מצלם גם כשאני ישן. כמעצב וצלם למדתי לראות את העולם דרך עדשה ופיתחתי ראייה צילומית אותה אני משתדל לשפר לאורך הזמן. לצלם יש את היכולת לתעד את החיים ואת העולם באופן סובייקטיבי ומבחינתי זה אחד הדברים המרתקים בתחום.

בגיל 13 קיבלתי מתנה את המצלמה הראשונה שלי כדי שאוכל לתעד את טיול הבר-מצווה שעשיתי עם אבי בארה"ב. "עשיתי דוקטורט" על המצלמה ולמדתי את כל ספר ההדרכה. עבורי, הצילום הספונטני הוא הצילום האמיתי. שם נוצרים הרגעים המיוחדים שלא ניתן לעולם לשחזר וזה מה שמדליק אותי. גם בצילומי אופנה מוקפדים, התצלומים הטובים ביותר, ברוב המקרים, הם הטבעיים.

צילום רחוב הוא תחום מורכב, מפתיע ותזזיתי. לרוב, אין בו הזדמנות שנייה. זה מחדד את החושים ומשייף את תאי המוח. רגעים אדירים נוצרים לרוב תוך שניות ולמשך שניות. עלי לזהות את הרגע ולהיות מוכן בסביבה "לא סטרילית". אחת השיטות שבהן אני משתמש לתיעוד תנועה היא panning, טכניקה שמחייבת מיומנות והיכרות עם המצלמה.

בצילום רחוב אי אפשר לנתק את הסביבה מהאובייקט המצולם. המטרה היא להבליט אותו גם בסביבה עמוסה וצפופה ולעתים גם ליצור לו רקע ייחודי, "מרוח", ויפה יותר מכפי שהיה במציאות. בניגוד לצילום סטטי, ב-panning לא תמיד מאפשר לדייק את הפוקוס לחדות מקסימלית, מה שהופך את הצילום לחוויה שלא נגמרת.

ג
ג
ג
ש
ג
ד
ד
ד
ג
ד

על הבלוג | חשיפה

על הבלוג: דניאל צ'צ'יק - עובד ב"הארץ" משנת 2003, מצלם עבור מוספי גלריה וסוף השבוע. יזם ועורך בלוג הצילום של "הארץ". עבודותיו הוצגו במיטב המוזיאונים בארץ וגם במספר תערוכות וירידים בחו"ל. ניתן להתרשם מעבודותיו באתר: danieltchetchik.com
הצעות לפרסום ניתן לשלוח ל: danielt@haaretz.co.il צילומים ברוחב 2,500 פיקסלים וטקסט עם תיאור קצר של עד 400 מילה. יש להעביר את החומרים ב-wetransfer

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ