כשדור ה-Y הופך לדור ה-M​

דור חדש של אמהות מביא איתו בשורה חדשה על יזמות, הגשמה עצמית וחישוב מסלול מחדש

המשפחתון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
תינוקת יושבת על אמא מול מחשב, צילום מלמעלה
רוצות גם להחזיק קריירה מפוארת וגם להיות אמהות טובות לילדינו
המשפחתון

// דנה רחמינוב ששונקין וליאן מטיאס

אומרים על דור ה-Y שאנחנו חושבות (וגם חושבים) על הכאן והעכשיו, ושהרצון להגשים את עצמנו עומד בראש סדר העדיפויות שלנו. למעשה זה נכון, ועם האמהות זה גם מתגבר. לראשונה בעולם יש דור של אמהות שגדל יחד עם הבום הטכנולוגי, ששינה את התמונה. בעולם קוראים לנו Millenial Moms, בהיעדר תרגום מדוייק לעברית אנחנו קוראות לעצמנו דור ה-M.

דור ה-M רוצות הכל: גם להגשים את עצמנו מבחינה אישית וגם לעבוד בעבודה שתעשה לנו טוב. גם להחזיק בקריירה מפוארת ולהתקדם, וגם להיות אמהות טובות לילדינו. ואם אפשר - שיהיה לנו בין כל הדברים האלה גם זמן לעצמנו. אמהות בחופשת לידה עוסקות בשאלות אלו, ורבות מאיתנו מוצאות את עצמן במעין חשבון נפש על מה באמת היינו רוצות להשקיע את הזמן שלנו ומה נרצה לעשות בפן המקצועי. ״חופשת" הלידה היא נקודת מפנה שכזאת, בה יותר ויותר נשים מוצאות את עצמן מחשבות מסלול מחדש.  החיים המקצועים גם ככה בתקופת המתנה, וזה רגע מרגש בו את שואלת את עצמך - מה ארצה לעשות כשאהיה גדולה? שזה מצחיק, כי הרגע נהפכת לאמא והטבע הפך אותך, גם אם את לא מרגישה את זה, לגדולה. 

אז מי הן דור ה-M ומה עושה אותנו, אמהות דור ה-Y, לכאלה?

דור ה-M מורכב מנשים שנולדו בין אמצע שנות ה-70 לסוף שנות ה-90. אחת מתוך חמש אמהות בארה"ב שייכת לדור ה-Y, והן מהוות יותר מ-90 אחוז מ-1.5 מיליון אמהות טריות מהשנה האחרונה. הנתונים בישראל דומים, וזה אומר שיש לנו כוח אמיתי בידיים. ​אנחנו מאז ומתמיד רודפות אחרי החלומות שלנו, יוזמות, מטיילות ותוך כדי מתעדות הכל באינסטגרם. עכשיו אנחנו גם מקימות משפחות ומשנות את כללי המשחק.​ 

קווים לדמותה של אמא מדור ה-M:

את חושבת אחרת
תפיסת האמהות של דור ה-M היא שונה. ממחקר Digital Women Influencers שנערך בארצות הברית בקרב 2,000 אמהות, עולה כי 33% הן מפרנסות עיקריות בבית, ו-32% הן אמהות חד הוריות. ברור שהתפישה שלנו השתנתה. האמהות בדור לפנינו לא מתקרבות לנתונים האלה. 

את חכמה יותר
אמהות רבות מהדור שלנו לא רק בעלות תואר ראשון, אלא גם תואר שני. אלה שלא המשיכו ללימודים אקדמאיים למדו בבתי ספר מקצועיים, ואמהות צעירות רבות ממשיכות ללמוד גם אחרי הלידה.

אם וביתה ברגע אינטימי
אירה חרקובסקי דותן וביתה בת השנתיים וחצי, בצילום מתוך MAMA KNOWSצילום: עומר הכהן

יש לך קול והשפעה
כאמא שגדלה ועוצבה בעידן טכנולוגי, סביר להניח שלאורך השנים אספת חברים ברשתות החברתיות השונות. את בטח גם חברה בלא מעט קבוצות פייסבוק ייעודיות לאמהות, בהן הדיונים מתנהלים סביב המלצות ושאלות, וגם לך יש מה לתרום. מחקרים מראים שבארה״ב 90% מהאמהות חולקות מידע ברשת על מוצרים שקנו או שירותים שהשתמשו בהם, החל ממזון בסופר ועד ביטוח ורופאים מומלצים. כמו שאת נעזרת במידע שאת מקבלת שם, גם המידע שאת נותנת עוזר לאחרים. את משפיעה.

אינטרנט בייבי
היום האינטרנט מאפשר לנו תנאים שלא היו קיימים בעבר. ניתן למכור ולקנות, ניתן לשווק ולפרסם וניתן לעבוד מהבית. הכל הרבה יותר זמין ופשוט ומאפשר עבודה גמישה ונגישה, ואפשרויות שלא היו בעבר, כולל עבודה עם מדינות אחרות ללא צורך בטיסה.

את לא רוצה קריירה במשרה מלאה וגם לא להיות אמא במשרה מלאה 
השילוב הזה הוא קריטי ומאפיין רבות את אמהות דור ה-M. זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד, אבל אנחנו לא רוצות להשקיע את עצמנו אך ורק בילדים, וגם לא בקריירה בלבד. אנחנו מאמינות (ומקוות לא להתבדות) שאפשר לשלב, להצליח ואפילו למצוא זמן לקפה.

מחוברות או לא להיות
על פי מחקר שנערך בקרב אמהות הדור בארה"ב, אנו מבלות בממוצע 17.4 שעות בשבוע ברשתות החברתיות. מה יש ברשת הזו שגוזל מאתנו זמן רב כל כך? התשובה היא: קהילה תומכת. מעבר לדברים הברורים כמו טיפים ועצות בכל הקשור לתינוקות ואמהות, אנחנו מנצלות בחוכמה את הקהילה ליצירת קשרים עסקיים ומנהלות שוק של כישרונות. אנחנו מחליפות שירותים אחת עם השניה, מבצעות מחקרי שוק והופכות לצרכניות חכמות יותר.

אני קונה חכם משמע אני קיימת
אמהות הדור הן כוח צרכני חזק, חכם ומשפיע. אנחנו יודעות ואוהבות להביע דעה. אנחנו לא פראייריות, וכשיש מוצר שאנחנו אוהבות נעזור לקדם אותו. זה מאפשר לעסקים קטנים של חברות הקהילה להתפרסם ולהצליח. אגב, כשיש מוצר שאנחנו לא אוהבות - לא נחסוך ביקורת.

עושות מהאמהות קריירה
כל הדברים שדיברנו עליהם למעלה מובילים לדבר אחד - קרקע פוריה לצאת לדרך עצמאית ולחשב מסלול מחדש. בארצות הברית אחת מכל 5 אמהות מדור ה-M כותבת בלוג, וחצי מהן הפכו את הבלוג לעסק של ממש. גם בארץ אנחנו לא רחוקות משם: אמהות רבות בישראל מנהלות בלוגים, עמודי פייסבוק פעילים, קבוצות פייסבוק סגורות ופרופילי אינסטגרם מובילי דעה. גם אנחנו חלק מהמגמה הזו, נעים מאוד - דנה רחמינוב ששונקין (29) וליאן מטיאס (33).

ליאן (מימין) ודנה (משמאל). צוחקות וחמודות
ליאן (מימין) ודנה, המייסדות של MAMA KNOWS. השראה והכוונה לאמהות טריות אחרותצילום: קרן לחמן

המפגש בינינו נוצר מחיפוש אחר תוכן מקורי, תומך ומותאם לאמהות מהדור שלנו. שתינו הרגשנו, במהלך חופשת הלידה ואחריה, שהתכנים המוצעים לאמהות ברשת מאד פרקטיים (שזה טוב אבל לא מספיק) או שאינם  ממוקדים ומעניינים. מעבר לכל חיפשנו קול שידבר אלינו בשפה שלנו. מהדור שלנו. מצד אחד - שישלב את השאיפות והחלומות שלנו עם האמהות והאתגרים העומדים בפנינו, ומצד שני - שייתן לנו מבט רחב יותר על האמהות ושיכלול מוצרים שווים, טיפים מגוונים וסיפורים אישיים.

לכן החלטנו להקים את מגזין התוכן MAMA KNOWS, מגזין שיעסוק בנושאים שאנחנו אוהבות וייתן קול לשאלות ולסקרנות שלנו. בעבודה על המגזין אנחנו מוצאות את האיזון בין הקריירה, האמהות והזמן לעצמנו תוך כדי תחושה שאנחנו גם נותנות במה לאופי ולשאיפות של אמהות דומות לנו.

המגזין הוא בית, אבל הוא גם עבודה. הוא כיף, אבל הוא גם משפחה. הוא הקול שלנו בתוך עולם של ריבוי קולות ונותן לנו לחוות את האמהות בצורה מיוחדת ומתאגרת יותר. הוא מוקדש לכל אמהות דור ה-M ששואפות כמונו לתת השראה והכוונה לאמהות טריות אחרות שמחפשות את עצמן במעמד החדש, וגם לכאלה שסתם רוצות להיחשף לתוכן מעניין ומגוון מכל העולם.

לאתר שלנו, לדף הפייסבוק שלנו

3 המלצות שלנו לאמהות דור ה-M:

1. תוכנית google campus for moms: תוכנית שנוסדה מתוך הבנה מושלמת את הצרכים של אמהות דור ה-M. לא קל להתקבל, אבל מי שמתקבלת זוכה לבלות את חופשת הלידה שלה במפגש מפרה ונפלא עם אמהות יזמיות אחרות ולשמוע הרצאות מרתקות שנותנות בסיס ליזמות ויציאה לדרך עצמאית.

2. קבוצת סופרגירל זה אופי: קבוצה בפייסבוק (לא רק לאמהות) עם מגוון אדיר של נשים מוכשרות ומעניינות שמדרבנות אחת את השניה להגשים חלומות מקצועיים ואישיים (וזה גם קורה).

3. הרצאות TED בנושאים שונים: חופשת הלידה זאת הזדמנות נהדרת ללמוד דברים חדשים והפלטפורמה של TED מציעה מגוון עשיר של תוכן על הורות ובעצם בכל נושא שמעניין אתכם.

הכותבות הן דנה רחמינוב ששונקין (29) וליאן מטיאס-מרקיש (33), המקימות של אתר MAMA KNOWS. דנה, אמא לאלכס בת 1.4, עבדה כמה שנים כמנהלת מותג בחברת קוסמטיקה מובילה בעולם והיום מנהלת ועורכת את אתר MAMA KNOWS. ליאן, אמא למאי בת 1.9, עיתונאית לשעבר והיום הבעלים והמקימה של אתר החתונות My Day ועורכת לצד דנה את MAMA KNOWS.

המשפחתון | |המשפחתון

קישור לבלוג הקודם של יעל, "מבשלת הריון"

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ