שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הרב גיורא רדלר: "הרעיון של היטלר נכון, רק שהוא בצד של הרעים"

רדלר, שמלמד במכינת עלי, מסביר לתלמידיו כי אינו טוען שהגרמנים צדקו אך "רע אידאולוגי הוא הרבה יותר אמיתי, במידה מסוימת אפילו לא רע". "תחליף את היהודים בעמלק, זה לא מה שאתה אומר?"

יאיר נהוראי
יאיר נהוראי
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הרב גיורא רדלר
רדלר. "היטלר מבין יותר ברוחניות, באופן אינסטינקטיבי, יותר מכל המנהיגים שיש היום"קרדיט: צילום מסך מיוטיוב
יאיר נהוראי
יאיר נהוראי

בחודש שעבר הגישו נגדי מכינת עלי והרב אלי סדן תביעת השתקה על סך 700 אלף שקל תחת הכותרת "תביעת דיבה". במקביל, הם שלחו מכתב התראה לתביעת השתקה נוספת על סך מיליון שקל, והפעם תחת הכותרת של "הפרת זכויות יוצרים". הם רוצים למנוע ממני להפיץ את תורתם. בשבוע שעבר פתחתי בגיוס המונים בדף הפייסבוק של הבלוג להתמודדות עם תביעות אלה.

---

אז הנה מה שהרב סדן והיהדות המשיחית לא רוצים שהציבור יראה. הוא נמצא באתר מכינת עלי תחת השם "היחס לשואה". בעיני יש חשיבות להקשיב לכל השיעור שמעביר הרב גיורא רדלר. השיעור אמנם ניתן לפני שנים רבות, חלקים ממנו אף פורסמו ב"רשת 13", אך הוא עדיין מופיע באתר המכינה ולאור העובדה שרדלר מוסיף ללמד בישיבה, החלטתי לכלול אותו בסדרת פרסומים זו. הנה ציטוטים עיקריים ממנו:

קטע משיעורו של הרב גיורא רדלר

רדלר: רע אידאולוגי הוא יותר טוב או פחות טוב?

תלמיד: נראה לי הרבה יותר גרוע.

רדלר: לא. הרבה יותר טוב. זה הגיוני. ההגיון של הגרמנים נכון יחסית לעצמם, רק שאתה חולק עליהם. זאת אומרת, אומר היטלר שהיהודים הם, לא משנה, שקבוצה מסוימת באוכולוסייה, היא זרע פורענות לכל האנושות ובגללה כל האנושות תלך לאבדון ולכן צריך להשמיד אותה. האידאולוגיה הזאת נשמעת לך לא אנושית? רעה מאוד? אכזרית? לא שמעת על דבר כזה בחיים שלך? תחליף את היהודים בעמלק, זה לא מה שאתה אומר בדיוק?

תלמיד: לא. 

רדלר: תהיה הוגן, אל תשקר. סליחה, יש מצווה "מחה תמחה את זכר עמלק מתחת לשמים" (דיון בכיתה). משה רבינו אכזרי רשע כמו היטלר?

תלמיד. לא.

רדלר: למה לא? (דיון בכיתה) חבר'ה תראו יש דבר אחד בעולם וזה להיות צבוע. מה זה משנה איך הורגים? זה משנה לך אם הורגים אותך עם סכין או שהורגים אותך בתא גזים. (דיון בכיתה) מה זה משנה? תא גזים יותר מוסרי מסכין (דיון בכיתה).

חבר'ה תרגעו... אני לא בא להגיד שהגרמנים צודקים חס וחלילה. אני בא להראות שהטיעונים שאתם תמיד שומעים למה השואה היא משהו ייחודי הם פשוט לא נכונים. הטיעון האחד, הקלאסי, שזה רע אידאולוגי. ואני אומר: רע אידאולוגי הוא במידה מסוימת הרבה יותר אמיתי, במידה מסוימת הוא אפילו לא רע כי הוא תלוי באידאולוגיה. רע אידאולוגי הוא טוב כשהאידאולוגיה טובה והוא רע כשהאידאולוגיה לא טובה.

אחד הטיעונים לכך שהשואה היתה מיוחדת הוא שלגרמנים היתה אידאולוגיה נגד היהודים. אני אומר: אל"ף - טיעון הפוך. מכיוון שזה נבע מאידאולוגיה במידה מסוימת זה יותר מוסרי מאשר סתם אנשים רוצחים. בי"ת - כל העולם הורג מתוך אידאולוגיה. המוסלמים עכשיו רוצים לכבוש את כל העולם ולהרוג את כל האנשים שלא מסכימים לאיסלאם. זה אצלם מתוך אידאולגיה. הנוצרים עשו מסעי צלב בשם האידאולוגיה. אז זה לא חידוש שאנשים הורגים בגלל אידאולוגיה מסוימת. הקומוניסטים הרגו את כל בעלי האחוזות בשם האידאולוגיה, המהפכה הצרפתית הרגה את האצילים בשם האידאולוגיה. זה לא חידוש. זה שהורגים אנשים בגלל אידאולוגיה קורה כל יום, כל היום, בכל מקום.

תלמיד: לגרמנים היתה אידאולוגיה לרע.

רדלר: ...לא נכון, אתה טועה עכשיו בגדול. הם אמרו שהיהודים זה עכברושים שמזהמים את העולם. זה לא משנה שהם טועים וזה לא נכון. הם חשבו שהם עושים דבר טוב.

תלמיד: היטלר אמר במפורש שבגלל היהודים מביאים את הקללה של המוסר לעולם. 

רדלר: בוא נתחיל מהשאלה אם היטלר צודק או לא.

תלמיד: לא. 

רדלר: הוא הבן אדם הכי צודק שיש. ודאי שהוא צודק כל מלה שהוא אומר (שיחה בכיתה). באידאולוגיה שלו הוא צודק. אני אסביר עכשיו, תרגעו, אני לא פותח פה שביל של היטלר יוגן, תרגעו. אסביר לכם את ההיגיון שעומד מאחורי. תראו, אנשים חושבים שהיטלר זה איכר בור ושוטה שהצליח להשתלט בערמומיות על האומה הגרמנית. זה ממש לא נכון. הוא בן אדם אינטליגנט, מבין כל מלה שהוא אומר, ואתם יודעים מה, הוא יותר מבין ברוחניות, באופן אינסטקטיבי, יותר מכל המנהיגים שיש היום.

הוא אומר דבר מאוד פשוט: יש פה מלחמה עולמית בין שני מחנות. יש את המחנה של היהודים שגייסו לטובתם את הנצרות בתור גיס חמישי. ויש את המחנה שלנו, האחרים, אלה שבעד מלחמה, בעד צבא, בעד ספרטה, בעד רומא, כן, בעד אלה שנלחמים. יש עולם גברי שנלחם שעניינו כבוד, שעניינו אחוות לוחמים. ויש את העולם המוסרי הנשי הרכרוכי המוסרי שעניינו לתת את הלחי השנייה. אנחנו נגד זה, זה נגד המורשת שלנו, ואנחנו חושבים שהיהודים הם אלה שנושאים את המורשת הזאת, מנסים במלים שלנו לקלקל את כל האנושות ולכן הם האויב האמיתי.

הוא (היטלר) צודק במאה אחוז, חוץ מזה שהוא בצד הלא נכון. באמת היהודים הם האויב האמיתי שלו, הוא באמת זיהה את האויב נכון. הבעיה שלו זה לא האיסלאם ולא הבודהיזם, הבעיה שלו זה היהודים. היהודים הם אלה שיכריחו אותו להיות מה שהוא לא, והוא לא רוצה. כל מה שהוא אמר זו אמת, רק מה, הוא בצד השני. הוא צודק לפי דעתו. אני חושב שהאידאולוגיה שלו לא נכונה, הרעיון שלו נכון, רק שהוא בצד של הרעים ולא בצד של הטובים".

---

אין הרבה מה להוסיף, לטעמי. דברי רדלר מדברים בעד עצמם. רק אציין כי דבריו נאמרו כחלק מהסבר של התורה המשיחית שלמיטב הבנתי מנתחת את השואה כ"סימפטום של מחלה", ולא "המחלה" עצמה, ואסיים בתזכורת הקבועה: מכינת עלי נתמכת בעשרה מיליון שקל בשנה מהכסף של כולנו, כספו של משרד החינוך, כדי להכין את תלמידיה להזדהות עם ערכיה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ולאהבת העם והארץ. לשיפוטכם.

יאיר נהוראי
יאיר נהוראי |בממלכתיות

בממלכתיות - תפישת העולם מבית מדרשו של הרב קוק, לפיה יש לנקוט ביחס של כבוד רב כלפי המדינה כחלק מתפיסתה כ"ראשית צמיחת גאולתנו". 

עו"ד יאיר נהוראי, המנהל המשפטי של רבנים למען זכויות אדם, בעל משרד פרטי המתמחה בפלילים, ובעתירות מנהליות - בג"ץ.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ