יאיר נהוראי
יאיר נהוראי
הרב אופיר וולס. "לא צריך לשאול אף אחד, ודאי שאתה הכי ראוי"
הרב אופיר וולס. "לא צריך לשאול אף אחד, ודאי שאתה הכי ראוי"קרדיט: צילום מסך
יאיר נהוראי
יאיר נהוראי

בחודש שעבר הגישו נגדי מכינת עלי והרב אלי סדן תביעת השתקה על סך 700 אלף שקל תחת הכותרת "תביעת דיבה". בשבוע שעבר הם הגישו תביעת השתקה נוספת על סך מיליון שקל, והפעם תחת הכותרת של "הפרת זכויות יוצרים". הם רוצים למנוע ממני להפיץ את תורתם. בשבוע שעבר פתחתי בגיוס המונים באמצעות דף הפייסבוק של הבלוג להתמודדות עם תביעות אלה.

---

אז הנה מה שהרב סדן והיהדות המשיחית לא רוצים שהציבור יראה. הוא נמצא באתר מכינת עלי תחת השם "שוחד, טובות הנאה ושימוש בפרוטקציות במגזר הציבורי". את השיעור מעביר הרב אופיר וולס. בעיני יש חשיבות להקשיב לכל השיעור, אך עבור מי שזמנו קצר הנה ציטוטים עיקריים ממנו:

קטע משיעורו של הרב וולס

"כשאתה מתמודד (על תפקיד) מול מישהו שהוא בסך הכל אדם שלא ירא שמיים - אתה אוטומטית, ולא צריך לשאול אף אחד, יותר ראוי ממנו מבחינת דברי הרמב"ם ודברי המדרשים... שאדם שהוא לא ירא שמיים - אסור לו לקבל שום תפקיד... ברור שמלכתחילה צריך למנות רק ירא שמיים. אז לא צריך לשאול אף אחד. אוטומטית אתה גם יודע שכולם משתמשים בפרוטקציות, אז אתה גם יודע שהדין מוטה לא לטובתך אם אתה לא תשתמש בפרוטקציות, אז מותר לך להשתמש בזה, אבל התנאי השני שאתה צריך, כדי לראות שאתה באמת ראוי, בהרבה מאוד מקרים אוטומטית קורה. אתה יודע שאין עוד אנשים מאותו בית מדרש שלך ולהבנתך אוטומטית אתה מקדם איזושהיא אג'נדה, שלפי דעתך לפי רבותך, אתה מקדם בעצם את האג'נדה לנהל את מדינת ישראל יותר על פי תורה, יותר על פי קיום תורה ומצוות, יותר בערכי התורה... ממילא אתה מקדם ערכים חיוביים, טובים, אידאליסטים, וממילא כמעט אוטומטית אתה יותר או הכי ראוי כרגע...".

"...כשהדברים ברורים וידועים, לא צריך כל פעם לשאול 'האם אני הכי ראוי'. ודאי שאתה הכי ראוי. כי אתה בא מתוך עולם של תורה, מתוך עולם של ערכים, מתוך עולם של רצון לקדם את מדינת ישראל לפי ערכי התורה - אז כמעט אוטומטית בכל תפקיד, גם אם יש מישהו שהוא עם כיפה על הראש כנגדך, עדיין אתה יותר ראוי ממנו, למרות שמקצועית הוא יותר טוב... המקצועיות חשובה, אבל ברגע שאתה ראוי, ואתה לא מתמודד על תפקיד הזוי לחלוטין, אז המקצועיות היא חשובה אבל יותר חשוב עולם הערכים, עולם המוסר ועולם יראת השמיים. לכן, במקרים כאלה, במגזר ציבורי, במציאות היום, מותר ומצווה כמו שאומר החתם סופר (הרב משה סופר) להפעיל פרוטקציות".

--- 

אז אם אני מבין נכון, וולס קורא לתלמידיו להפלות לרעה חילונים במגזר הציבורי בגלל חילוניותם. המשמעות של דבריו היא שיש להעדיף ולקדם חובשי כיפה במערכות כמו הצבא, המשפט, הרפואה וכדומה. בנוסף, להבנתי, הוא קורא לתלמידיו להעדיף את חבריהם לאותו בית מדרש, קרי: מכינת עלי ותפישת העולם המשיחית שלה, על פני חובשי כיפה מבתי מדרש אחרים. הוא גם מסביר לתלמידיו שזהו חיוב וציווי דתי, או בלשונו: "מצווה להפעיל פרוטקציות".

דבריו של וולס, בעיני לפחות, משתלבים בתפישת העולם המשיחית לפיה המשימה והשליחות היא לכונן בישראל שלטון דת ולבסס את התורה כחוקה. לשיטתו, העדפת חובשי כיפה במגזר הציבורי צריכה להיעשות בדרכי נועם ותוך הפעלת פרוטקציות שכן מנהליה של המדינה היהודית צריכים לפעול ברוח התורה.

ולסיום, שתי נקודות למחשבה: האחת - ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, הוא זוכה פרס ישראל למפעל חיים על היותו "גשר בין דתיים לחילונים". השנייה - מכינת עלי נתמכת בעשרה מיליון שקל בשנה מהכסף של כולנו, כספו של משרד החינוך, כדי לחנך את התלמידים להזדהות עם ערכיה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ולאהבת העם והארץ. לשיפוטכם.

יאיר נהוראי

יאיר נהוראי | |בממלכתיות

בממלכתיות - תפישת העולם מבית מדרשו של הרב קוק, לפיה יש לנקוט ביחס של כבוד רב כלפי המדינה כחלק מתפיסתה כ"ראשית צמיחת גאולתנו". 

עו"ד יאיר נהוראי הוא מנהל המחלקה המשפטית של "רבנים למען זכויות אדם", בעל משרד פרטי המתמחה בפלילים ובעתירות מנהליות לבג"ץ.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ