ענקיות הטכנולוגיה מבטיחות ליידע גולשים בנושאי פרטיות - קפטן אינטרנט - הארץ

ענקיות הטכנולוגיה מבטיחות ליידע גולשים בנושאי פרטיות

אפל, גוגל, מיקרוסופט וחברות נוספות חתמו על הסכם בו התחייבו לדווח על השימוש במידע של גולשים שמורידים אפליקציות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

חברות טכנולוגיה מובילות, ובהן גוגל, אפל, מיקרוסופט ואמזון, התחייבו לספק שמירה רבה יותר על פרטיות לקוחותיהם בעת הורדת אפליקציות שונות, במטרה להגן על פרטיהם האישיים; כך הודיעה אתמול (רביעי) התובעת המחוזית בקליפורניה.

ההודעה הגיעה בעקבות ביקורת גוברת לנוכח המספר הגדל של אפליקציות שמופעלות בידי צד שלישי, שלרוב אינו מבהיר באופן ברור מספיק איזה מידע בדיוק הוא "לוקח" מפרטיו האישיים של הגולש ומאחסן אותו בשרתיו.

גם גוגל זכתה לביקורת רבה במהלך החודש, ראשית בגלל פרסום מדיניות הפרטיות החדשה שלה, ובהמשך בעקבות התחקיר שפורסם באתר הוול סטריט ג'ורנל, ולפיו החברה מצאה דרך להשאיר קבצי "עוגיות" (cookies) בדפדפן ספארי של אפל שבמכשירי אייפון ובמחשבי מק - גם כשהגדרות הדפדפן חסמו קבצים מסוג זה. לאחר מכן הודיעה מיקרוסופט על עריכת בדיקה משלה בנושא.

צילום: אי-אף-פי

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות מ"קפטן אינטרנט" ישירות לפייסבוק שלכם

בהסכם החדש שעליו חתמו, מתחייבות החברות לפרט כיצד הן משתמשות במידע הפרטי של הגולש, לפני הורדת האפליקציה, כך סיפרה התובעת המחוזית, קמאלה האריס. היא הוסיפה כי "המידע האישי שלך לא צריך להיות המחיר לשימוש באפליקציות, אבל לעתים קרובות מדי הוא כן. רוב האפליקציות לא עושות כל מאמץ ליידע גולשים על איך עושים שימוש בפרטיהם", הסבירה, "הצרכנים צריכים לדעת על מה הם מוותרים". התובעת אף אמרה כי לא מן הנמנע שבעתיד יוגשו תביעות נגד החברות בגין פרסום כוזב או תחרות בלתי הוגנת. "אנחנו מסוגלים לתבוע ואנחנו נתבע".

לדברי האריס, ב-22 מתוך 30 האפליקציות הפופולאריות ביותר אין הודעת בנושא מסירת מידע. בחלק מהאפליקציות נלקחים חלק ואף כל פרטי ההתקשרות של הגולש עם שירותים מקוונים, כמו טוויטר. כיום יש כמעט 600 אלף אפליקציות באפ סטור ו-400 אלף באנדרואיד של גוגל. לדברי האריס, עד היום הורדו למעלה מ-35 מיליארד אפליקציות.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ