בעקבות הביקורת: צוקרברג פירט צעדים למאבק בתוכן שקרי בפייסבוק

אחרי הבחירות בארה"ב, דחה מנכ"ל פייסבוק את הטענות על השפעת החדשות השקריות על התוצאות. אולם לאור הביקורת, הוא פרסם פייסבוק פוסט המפרט את הצעדים בהם מתכננת החברה לנקוט כדי להיאבק בתופעה

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צוקרברג בקליפורניה, בתחילת החודש
צוקרברג בקליפורניה, בתחילת החודשצילום: בלומברג
עודד ירון

אחרי שהכחיש כל טענות להשפעה על הבחירות לנשיאות ארה"ב, פרסם מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פוסט ביום שישי ובו פירט את שורת הצעדים בהם מתכננת הרשת החברתית לנקוט כדי להתמודד עם חדשות שקריות. 

"השורה התחתונה היא זו: אנחנו מתייחסים ברצינות לדיסאינפורמציה", אמר צוקרברג. "עבדנו על הבעיה הזו הרבה זמן, אנחנו לוקחים את האחריות הזאת ברצינות. השגנו התקדמות משמעותית, אבל יש עוד מה לעשות".

צוקרברג הסביר כי כדי לחסום תוכן שקרי בפייסבוק, החברה הסתמכה עד כה על דיווחים של הגולשים, שאותם שיקללו עם סימנים נוספים, כמו גולשים שהעלו לינקים לאתרים כמו Snopes, שנוהגים לחשוף אגדות אורבניות ודיווחים שקריים מהסוג הזה.

לדבריו, "הבעיות פה הן מורכבות, גם טכנית וגם פילוסופית. אנחנו מאמינים שחשוב להעניק לאנשים קול... שמאפשר לאנשים לשתף את מה שהם רוצים בכל זמן. אנחנו צריכים להיות זהירים לא להרתיע שיתוף של דעות או להגביל בטעות תוכן מדויק".
צוקרברג שב וטען שהתוכן המטעה תפס נתח קטן יחסית בכלל התוכן ששותף ברשת החברתית, אבל הוא פירט אודות כמה מהתוכניות של החברה להתמודדות עם התוכן השקרי באתר.

ראשית הוא ציין כי החברה מתכננת לשפר את הכלים לסיווג ולזיהוי של תוכן שקרי. "זאת אומרת שמערכות טכניות יותר טובות יזהו על מה אנשים מתריעים כשקרי, לפני שהם מסמנים את התוכן בעצמם". בנוסף, הוא הבטיח להקל את הדיווח על תוכן שקרי ולהוסיף אזהרות ליד תוכן שנמצא כלא אמין. כמו כן, החברה תסנן בצורה טובה יותר את המאמרים המופיעים במדור המאמרים הקשורים מתחת לקישורים שמשותפים ברשת.

צוקרברג ציין עוד את ההחלטה לפגוע במקור ההכנסה של חלק מהאתרים הללו, שפועלים ממניעים כלכליים, על ידי שינוי מדיניות הטיפול במודעות — שכבר הוכרז בחברה. בנוסף, הבטיח צוקרברג לשפר את הזיהוי של לינקים שהגיעו מ"חוות פרסומות".

הפוסט של צוקרברג הוא תגובה לביקורת הקשה שהוטחה בחברה ובחברת גוגל בגין הפצת ידיעות שקריות שהשפיעו על הבחירות בארה"ב. פייסבוק, יותר מגוגל, משכה את הביקורות הנוקבות והואשמה בידי פרשנים אחדים בנדידת קולות לטובת הנשיא הנבחר טראמפ כתוצאה מפרסום מידע מטעה או בלתי נכון בעליל שעבר במהירות ברשת החברתית. כך פורסם, בין השאר, כי האפיפיור הביע תמיכה בדונלד טראמפ, דווח כי סוכן האף־בי־איי שחקר את פרשת המיילים של הילרי קלינטון רצח את אשתו והתאבד ואף פורסם כי אובמה וקלינטון מתכוונים להיות סלחנים כלפי מהגרים לא חוקיים שייתנו את קולם לדמוקרטים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ