הספרים האלקטרוניים קוראים אתכם

כמו גוגל ופייסבוק, גם בעולם הספרים הבינו שהמהפכה הדיגיטלית מאפשרת ללמוד המון על הקורא. הסופרים דווקא לא מתנגדים לדעת מה מעניין אתכם

דיוויד סטייטפלד, ניו יורק טיימס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דיוויד סטייטפלד, ניו יורק טיימס

לפני עידן האינטרנט, הסופרים היו כותבים ומפרסמים "על עיוור", בתקווה לפרוץ לתודעה. לעתים זה קרה, אך לרוב נכזבו התקוות, כך או כך, לאיש לא היה שמץ של מושג מה עושים הקוראים ברגע שפתחו את הספר. הם מדלגים או מרפרפים? הם מאטים או מאיצים את קצב הקריאה כשהם קרובים לסוף? הם מתעכבים בסצנות סקס?

כמה חברות הזנק משתמשות בטכנולוגיה כדי לענות על השאלות האלה ולסייע לכותבים לספק לקוראיהם עוד ממה שחביב עליהם. החברות מקבלות נתוני קריאה ממנויים, שתמורת סכום חודשי קבוע קונים להם גישה לסדרה של כותרים שהם יכולים לקרוא במגוון האמצעים. הרעיון הוא לעשות לספרים האלקטרוניים מה שנטפליקס עשה לסרטים וספוטיפיי למוזיקה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ