בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קינדל Fire: אמזון פותחת באש על אפל

אבל אמזון לא שמה רק את האייפד בין כוונות, אלא בעיקר את iTunes

10תגובות

החשיפה של הקינדל Fire שולחת מסר ברור: אמזון מוכנה להתמודד עם אפל על הבכורה במכירות התוכן הדיגיטלי.

זה עשוי להישמע מוזר כשזה מגיע מחברה שהיתה חלוצה במכירת מוצרים פיזיים, החל מהספרים שהחלה למכור ב-1995. אולם, מאז שנכנסה לראשונה לשוק הדיגיטלי עם חנות ההורדות שלה, אמזון הימרה שלקוחות ישלמו בעבור תוכן דיגיטלי איכותי.

בנוסף למיליוני המוצרים הפיזיים שהחברה מוכרת - מצעצועים ועד למברשות שינים - היא מוכרת יותר ממיליון ספרים אלקטרוניים, 100 אלף סרטים וסדרות ו-17 מיליון שירים. מדובר בסך הכל במיליון שירים פחות מאפל, אבל במספר כפול של ספרים מיוצרת האייפד.

אמזון

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, משוכנע שהתוכן סייע לקינדל פייר להצליח היכן שטאבלטים אחרים דשדשו. "הם לא הצליחו כי הם יצרו טאבלטים לא שירותים", אמר בראיון אחרי שהחברה שלו חשפה את הטאבלט באירוע ביו יורק.

בזוס בן ה-47 בנה את אמזון בהתבסס על אותו סוג של ביטחון. הוא הקים את החברה באמונה שחנות ספרים מקוונת תמשוך את הלקוחות מפני שזו נראתה כמו הדרך הנוחה ביותר לחפש בין מיליוני ספרים. הוא צדק. החברה צמחה במהירות ואמזון הונפקה במאי 1997, למרות שעדיין לא הראתה רווח. עברו חמש שנים נוספות, והתוספת של מחלקות כמו CD, DVD ואלקטרוניקה בידורית, לפני שהחברה הצליחה להראות רווח. בימים אלה אמזון ממשיכה להראות צמיחה חזקה: ברבעון האחרון היא הרוויחה 191 מיליון דולר על 9.91 מיליארד דולר הכנסות.

אפל נכנסה לשוק של המוסיקה הדיגיטלית ב-2003 עם פתיחת חנות iTunes, כשירות משלים לאייפוד שיצא לראשונה ב-2001, והפכה לשחקן הגדול ביותר עד אז. היא הוסיפה סדרות טלוויזיה ב-2005 וסרטים שנה אחר כך. גם אמזון נכנסה לשוק בעצמה ב-2006 והציע שירות הורדות מוסיקה שנה מאוחר יותר.

ב-2007 העניינים החלו להתחמם. אז אמזון הוציא את הקינדל הראשון ושמה את דגש על הספרים הדיגיטליים. הקינדל הצמיח במהירות את עסקי הספרים האלקטרוניים של החברה. במאי השנה הודיעה אמזון כי המוכרת יותר ספרים דיגיטליים מאשר ספרי נייר. אולם היכולות של הקינדל פייר להציג ספרים אלקטרוניים, לגלוש ברשת, להזרים רטים וסדרות טלוויזיה ולתמוך באפליקציות מציבות אותו בעמדה טובה יותר להאצת המכירות הדיגיטליות של אמזון.

גם המחיר יעזור בוודאי: הוא יחל להימכר ב-15 בנובמבר במחיר של 200 דולר - פחות ממחצית מהאייפד הזול ביותר, ו-50 דולר פחות מה-Nook, קורא הספרים של בארנס אנד נובל. זה יותיר את הלקוחות עם די והותר כסף להוציא על תוכן.

"חשוב לזכור שבסופו של יום, ליבת העסקים של אמון היא קמעונאות וזו דרך נוספת למכור יותר מדיה דיגיטלית על מעין מכונת מכירה, אומר רוס רובין, אנליסט בחברת NPD.

הקינדל פייר שפועל על האנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, נועד במיוחד לצריכת מדיה של אמזון. בעוד שרוב טאבלטי האנדרואיד כוללים גישה לאנדרואיד מרקט להורדת משחקים ויישומים, ה-Fire מציע גישה לחנות היישומים של אמזון. בנוסף, המכשיר אולי מציע רק 8 ג'יגה בייט שטח אחסון (לעומת 16 ג'יגה באייפד הזול ביותר) - אבל החברה מציעה שטח אחסון בחינם בענן לכל תוכן דיגיטלי שהם קונים באמזון.

אמזון מקווה גם כי שילוב שלושה חודשים חינם של שירות המשלוחים Amazon Prime, שמבטיח משלוח תוך יומיים עולה בדרך כלל 79 דולר לשנה, תוביל לכך שלקוחות יתפתו לקנות גם מוצרים פיזיים נוספים. בנוסף החברה מציעה גישה חופשית ל-11 אלף סרטים וסדרות להזרמה.

אמזון מעולם לא מסרה כמה מכשירי קינדל היא מכרה, אבל כשהמכירות של הספרים האלקטרוניים עולות על ספרי הנייר, ניתן להבין שמדובר במכירות חזקות. בהתחשב בכך, ובפופולריות של הטאבלטים, הציפיות מ-Fire הן גבוהות.

רובין מ-NPD חושב שצרכנים יאהבו את הטאבלט, שמציע חוויית צריכת מדיה יותר שלמה מזו של ה-Nook של בארנס אנד נובל, שיצא בשנה שעברה.

שרה רוטמן אפס, אנליסטית בחברת פורסטר, מאמינה שאמזון תוכל להגיע למכירות של 5 מיליון קינדל פייר עד סוף השנה, אבל חושבת שההופעה המאוחרת של המכשיר תותיר את המכירות יותר באזור ה-3 מיליון. אפל מכרה עד כה 29 מיליון אייפדים מאז הם יצאו באפריל 2010, ותשעה מיליון רק ברבעון האחרון .

בנוסף לכך שהוא הטאבלט החדש בשכונה, הקינדל פייר עומד בפני אתגרים נוספים. חנות היישומים של אמזון מציעה רק 16 אלף יישומים - הרבה פחות מ-425 אלף היישומים, ש-100 אלף מתוכם נועדו במיוחד לאייפד. בנוסף, המכשיר מציע מסך 7 אינץ' קטן יחסית, שמקטין מההנאה של צפייה בסרטים ודורש יותר גלילה כדי לגלוש ברשת. בנוסף, הוא לא מציע חיבוריות ב-3G.

למרות זאת, אפס מאמינה שהדגש על תוכן ולא על חומרה יסייע לקינדל פייר להצליח. "אפל תמשיך להוביל את השוק, אבל אמזון תמשיך להיו מספר שתיים ברורה בשל הגישה הזו", אמרה.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו