בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

iSad

לקום לבוקר שאחרי סטיב ג'ובס

איך תתמודד אפל עם לכתו של המייסד, שהוביל אותה מהצלחה להצלחה בעשור האחרון? סגנו הבטיח שהחברה לא תשתנה, אך לא בטוח שזה הכיוון הנכון

7תגובות

בעוד תעשיית ההיי-טק מתאבלת על מותו של סטיב ג'ובס, המנהלים באפל עומדים בפני אתגר קשה. הם צריכים להמשיך את סדרת המוצרים המוצלחים, בעוד הם חומקים מהבעיות שפגעו בחברות אחרות שאיבדו את המייסד האהוב שלהן.

הסיכון הוא כזה: איך ללכת בעקבות המורשת שג'ובס הנחיל לחבריו להנהלת אפל ב-14 השנים האחרונות בלי להיתקע ולהצליח להסתגל לשינויים עתידיים.

טימותי קוק, סגנו של ג'ובס זה שנים ארוכות הצליח להדגים היטב את הבעיה באימייל ששלח לכל עובדי אפל באוגוסט לאחר שקיבל את המושכות לידיו. "אני רוצה שתהיו בטוחים שאפל לא עומדת להשתנות", כתב קוק.

ברמה אחת המסר נועד להבטיח לעובדים מודאגים, שהמחויבות לחדשנות שג'ובס כונן בחברה לא עומדת להשתנות, אפילו אם ג'ובס כבר לא יהיה מעורב בניהול היום יומי. אבל מומחי מנהיגות אומרים כי שינוי זה בדיוק מה שחברות צריכות בשוק משתנה בשנים אחרי שהמייסד עוזב.

חברת וולט דיסני יכולה לשמש דוגמה טובה לכך. בשנים לאחר מותו של מייסד החברה ב-1966, המנהלים שאפו להישאר נאמנים לרוחו. במשך שנים, משרדו של דיסני נותר כשהיה, כמו תצוגה במוזיאון.

המנהלים נהגו להלל החלטות באומרם "וולט היה אוהב את זה". אבל בסוף שנות ה-70, דיסני היתה בקשיים אחרי סדרה של סרטים שנכשלו בקופות, והיא היתה המטרה של ניסיון השתלטות עוין. רק אחרי גיוס מייקל אייזנר ומנהלים בכירים אחרים בשנות ה-80, הצליחה החברה לחזור לעצמה באמצעות השקעה יותר אגרסיבית בסרטים מונפשים, פארקי שעשועים וחנויות.

"אפל לא יכולה ליפול לזה", אמר דייוויד יופי, פרופסור בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד. "זה לא 'מה סטיב היה אומר?', זה מתכון לבעיות". יופי אמר כי קוק, שרק יום לפני מותו של ג'ובס הציג את האייפון 4S, צריך ללכת על חבל דק באופן שהוא מנהל את המעבר לתוך העידן שאחרי ג'ובס. "רוב האנשים באפל צריכים להרגיש שהיצירתיות וההתלהבות של סטיב נמשכת", אמר. "הוא חייב לשלוח מסר לאנשים, שהלב של אפל לא השתנה. אחרת הוא מסתכן באובדן של אנשים מוצלחים".

"בה בעת, טים לא יכול להיות עוד סטיב ג'ובס", אמר. "החברה תהיה חייבת להתפתח. הדרך בה היא תתפתח וסוגי השינוי עדיין לא ברורים, סביר להניח שגם לא לטים עצמו".

לעת עתה ג'ובס הותיר את אפל עם כל כך הרבה מומנטום בשוק, עם שיא במכירות של מוצרים כמו האייפד והאייפון, שלא סביר שהוא יצטרך להתמודד עם שינויים מיידיים.

ריק דווין, מגייס בכירים, אמר כי "רוחות השוק הם בגבה", וקוק הוא האיש הטוב ביותר להמשיך בהצלחה. "הוא מכיר את הארגון הזה. אם יש מישהו שיכול להמשיך בנתיב, זה הוא".

דווין מכיר היטב את קוק. אחרי הכל הוא היה האיש שהכיר אותו לג'ובס ב-1998, כשמנכ"ל אפל חיפש אחר מנהל מנוסה שיסייע לו לארגן מחדש את הצד התפעולי של החברה. הקליק ביניהם היה מיידי, כפי שג'ובס אמר לדווין אחרי הפגישה. "הוא אמר, זה האיש", סיפר דווין.

מותו של ג'ובס הותיר מנהלי טכנולוגיה והמוני מעריצי אפל המתקשים לדמיין תעשייה בלי אחד מהאבות המייסדים שלה. ביל גייטס, יו"ר מיקרוסופט ואחד ממייסדיה, אמר כי הוא "מאוד יתגעגע לסטיב".

"העולם נתקל רק לעתים רחוקות במישהו שיש לו השפעה כה עמוקה כמו שהיתה לסטיב. ההשלכות יורגשו עוד דורות ", מסר גייטס. "לאלה שהיו ברי מזל דיים לעבוד איתו, זה היה כבוד גדול בטירוף".

תחושות דומות עלו גם מצרכני אפל בכל העולם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו