בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עתיד הצילום בתרופות וקוסמטיקה

תגובות

רק לפני כעשור באו 20% מרווחיה של חברת פוג'יפילם היישר מתחום המצלמות ועזרי הצילום. כיום תחום זה הוא רק אחוז מרווחיה של החברה היפאנית, עדות אחרונה לתחום העיסוק המרכזי שלה במאה הקודמת. כיום עוסקת פוג'יפילם בתחומים אחרים הנראים לכאורה רחוקים מצילום: החל מפיתוחים לעולם הרפואה, דרך חומרת מחשב ועד קוסמטיקה.

לדבריו של מנכ"ל פוג'יפילם, שיגטקה קומורי, התובנה כי העידן הדיגיטלי עומד בפתח היתה זו שהובילה את החברה לבצע שינוי חד בתחומי העיסוק שלה. בכך לדבריו ניצלה פוג'יפילם מגורל דומה לזה של קודאק. "גם פוג'יפילם וגם קודאק ידעו שהעידן הדיגיטלי שועט קדימה. השאלה היא מה הן עשו עם זה", אמר קומורי בראיון שהעניק לאחרונה והובא אתמול בעיתון וול סטריט ג'ורנל. "מה שפוג'יפילם עשתה זה להשקיף לעתיד שאחרי הצילום האנלוגי. ניצלנו את המומחיות שלנו בכימיקלים ובהנדסה זעירה בין היתר לשימושים חדשים כמו תרופות וקוסמטיקה".

השינוי שביצעה פוג'יפילם לא היה קל וגרר פיטורי אלפי עובדים וסגירת עשרות מפעלים. בעשור האחרון שינתה החברה את המבנה הארגוני שלה מקצה לקצה. היא קיצצה את ההשקעה בפיתוח מוצרי צילום חדשים ב-2.5 מיליארד דולר, דווקא זמן קצר אחרי שהדרישה לפילם ומצלמות אנלוגיות הגיעה לשיא בשנת 2000.

"המאמץ שלנו התמקד בהפניית טכנולוגיות שהיו מיועדות לצילום לכיוון חדש", אומר קומורי, "היו בידינו משאבים וחשבנו לאן ניתן להפנות אותם. לא היינו יכולים לשמור על רווחיות אם היינו מתרכזים רק בצילום דיגיטלי. הצלחנו לשרוד רק בזכות גיוון הפעילות שלנו".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו