גרדיאן

הניסוי הגדול ליצירת מגזין לטאבלטים בלבד הסתיים בקול ענות חולשה. חברת ניוז קורפ של רופרט מרדוק הודיעה אתמול כי היא תסגור את The Daily ב-15 לחודש. ניוז קורפ מסרה כי הדיילי, שנחשף ברעש גדול בפברואר 2011, "ימשיך לחיות בערוצים אחרים". בין היתר חלק מהטכנולוגיה וחלק מהעובדים ישולבו בניו יורק פוסט.

בפברואר 2011 רופרט מרדוק עלה לבמה במוזיאון גוגנהיים בניו יורק לצד אדי קיו, סגן נשיא האחראי על שירותים מקוונים באפל, וחשף את ההימור הגדול של החברה לעתיד העיתונות בעידן הטאבלט.

"זמנים חדשים דורשים עיתונות חדשה", אמר מרדוק. "האתגר הוא לקחת את מיטב העיתונות המסורתית ולשלב אותה עם מיטב הטכנולוגיה בת ימינו". הוא הבטיח שזה יהיה כלי תקשורת "בלי נייר, בלי בית דפוס בשווי מיליוני דולרים ובלי משאיות".

הדיילי צבר כ-100 אלף מנויים, אך זה לא מנע ממנו להפסיד כ-30 מיליון דולר בשנה, כפי שסיפר העורך המייסד ג'סי אנג'לו באימייל פתוח ששלח ביוני השנה. אנג'לו, חבר קרוב של ג'יימס מרדוק, ימונה למו"ל של הניו יורק פוסט, שם שימש עורך ראשי בעבר.

רופרט מרדוק ואדי קיו בהשקת The Dailyצילום: אי–פי

"מאז השקתו, הדיילי היה ניסוי אמיץ בהוצאה לאור דיגיטלית וכלי מדהים לחדשנות", מסר מרדוק. "למרבה הצער הניסוי שלנו היה כזה שלא הצליח למשוך קהל גדול דיו כדי לשכנע שהמודל העסקי בר קיימא לאורך זמן".

מנוי לדיילי עלה 0.99 דולר לשבוע או 39.99 דולר לשנה. במחירים כאלה, הם נזקקו לכחצי מיליון מנויים כדי לכסות את ההוצאות. ביולי דווח כי הדיילי נאלץ לפטר שליש מ-170 עובדיו.

"אנו ניקח את המיטב שלמדנו בדיילי וניישם זאת לכל המוצרים שלנו", הבטיח מרדוק. "אני יודע שהניו יורק פוסט ימשיך לגדול ויהפוך חזק יותר ברשת, במובייל וגם בעיתון עצמו".

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ