הטלוויזיה לפי אינטל: ממיר שמזהה את הצופה

החברה מתכננת להוציא עוד השנה שירות שיכלול ממיר מתוצרתה וחבילות תוכן; לא כולם בטוחים שיש לה סיכוי

לוגו רויטרס
רויטרס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
לוגו רויטרס
רויטרס

אינטל מתכננת לפתוח שירות טלוויזיה מבוססת אינטרנט השנה, שיציע תוכן בשידור חי כמו גם VOD. זהו מעבר חד מתחום המחשוב האישי, שסובל משחיקה בצורתו המקורית לתחום שנמצא בתחרות עזה.

"יש לנו הזדמנות להציע חבילה שהמשתמש אוצר. הזדמנות ליצור חבילות צפייה יותר חכמות", אמר אריק האגרס, סגן נשיא באינטל ומנהל Intel Media. הוא סיפר כי הם מנהלים מגעים עם ספקיות תוכן שונות במסגרת המעבר לתחום. לדבריו מאות עובדי אינטל ומשפחותיהם כבר מנסים את הממיר שהחברה פיתחה במסגרת התוכנית. הממיר יכלול מצלמה שתזהה מי צופה בטלוויזיה ותאפשר להתאים את התוכן כמו גם את הפרסומות.

"עבדנו כשנה כדי ליצור את אינטל מדיה, קבוצה חדשה שמתמקדת בפיתוח פלטפורמת אינטרנט", אמר האגרס. "זה לא מהלך שנועד לייצר ערך. זה מהלך שנועד לייצר איכות, שבה נספק חוויה עדיפה למשתמשי הקצה".

יצרנית השבבים מתכננת להציע לצרכנים חבילות קטנות יותר מאלה שמציעות חברות הכבלים, אמר האגרס אמר בכנס Dive into Media של הבלוג הטכנולוגי של הוול סטריט ג'ורנל, AllThingsDigital, ביום שלישי.

אינטלצילום: רויטרס

כשנשאל אם אינטל כבר הגיעה להסכמים על תוכניות, האגרס הסביר כי החברה עובדת עם ספקיות והוא בטוח שאינטל תציע חבילה מושקת עם צאת השירות השנה.

אינטל נאבקה להרים את עסקי הטלוויזיה הווירטואלית שלה בשל חוסר עניין מצד ספקיות התוכן הגדולות בתוכנית שלה להרכיב מחדש חבילות תוכן במחיר נמוך מזה שמשלמות חברות הכבלים.

הצעד של אינטל מציב אותה בתחרות עם חברות כמו אפל, אמזון וגוגל שמאמינות כי שוק הכבלים, בשווי 100 מיליארד דולר, מוכן לשינוי. חברות בעמק הסיליקון מנסות כבר זמן מה להיכנס לתחום הטלוויזיה בכבלים בארה"ב, שנשלט על ידי מפיצות גדולות כמו קומקאסט ו-DirecTV Group, ויוצרות כמו דיסני וטיים וורנר. חברות הטכנולוגיה רואות כאן הזדמנות בשל שורה של סיבות, משינויים בהרגלי הצפייה ועד עלויות גדלות.

חלק מהבכירים בתעשיית המדיה ספקניים לגבי סיכויי אינטל לשכנע את ספקיות התוכן להצטרף לתוכנית. ברנרד גרשון, ראש סוכנות הייעוץ GershonMedia וסגן נשיא בדיסני לשעבר, אמר כי "הסיכויים שאינטל תגיעה להשקה הם אפס. הם לא חתמו על שום עסקאות עם אף חברת תוכן, והם לא מציעים שום דבר שמבדל את השירות או מחיר שיסכם את העסקאות".

אנליסטים מאמינים שהניסיון להיכנס לתחום הטלוויזיה ,כמו גם המאמצים בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, הם ניסיון לגוון את פעילותה בעוד שוק ה-PC סובל מהאטה. "השאלה שצריך לשאול עם אינטל היא, האם כל דבר שהם עושים גדול מספיק כדי להזיז את המחוג", אמרה סטייסי רגסון", אנליסטית בסנפורנד ברנשטיין. "אתה לא הולך לעשות או להרוס את החברה על משהו כזה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ