עודד ירון
עודד ירון

גוגל מזמינה גולשים בארה"ב לרכוש את משפי המציאות הרבודה שלה, Project Glass. על הדרך היא מנסה לעשות לעצמה קצת יחסי ציבור ואולי גם לעורר קצת פעילות בגוגל פלוס. בנוסף החברה חשפה גם סרטון הדגמה חדש המציג את הממשק הקולי של המשקפיים.

בסרטון ההדגמה חדש של המשקפיים ניתן לראות כיצד ממשק הפקודות הקוליות פועל באמצעות הוראות שחלקן מתחילות במילים "אוקיי גלאס". חיפוש במנוע למשל מתחילים במילה גוגל. בין היתר ניתן לראות כיצד משתמשים מצלמים וידיאו וסטילס באמצעות הפקודות הקוליות, כמו גם מבצעים חיפושים בגוגל ושולחים הודעות. בנוסף, ניתן לראות כיצד המשקפיים מציגים צ'ט וידיאו, ומידע כמו הוראות ניווט והודעות בחלונית קטנה.

החברה פתחה אתר המזמין את הגולשים להסביר ב-50 מילים או פחות מדוע הם צריכים להיות אלה שיהיו בין הראשונים להשתמש במכשיר לניסיון. את הקטעים צריך להעלות לגוגל פלוס או לטוויטר ולתייג אותם עם ההאשתאג #ifihadglass.

אם מישהו חושב שהוא עומד לקבל מתנה, הוא טועה. מדובר בסך הכל בזכות להיות בין הראשונים שיוכלו לרכוש את המשקפיים במחיר המלא המוצע למפתחים (1,500 דולר פלוס מס) .הרוכשים, אגב, צריכים גם להתחייב להשתתף באירוע קידום מכירות שיתקיים בסן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וניו יורק.

גולשים מיהרו להגיב להצעה של גוגל ולהציע סיבות שונות לכך שהם צריכים לקבל את המשקפיים. ג'ון וולר למשל, הבטיח להשתמש במשקפיים לסרט דוקומנטרי על סיורים (Urban exploration) בכל מפעל ובניין נטוש בצפון מזרח ארה"ב. משתמש אחר הבטיח דווקא ללכת למועדוני חשפנות. רבים אחרים התלוננו על כך שהמשקפיים זמינות רק בארה"ב.

בחודש שעבר הבטיח סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, כי גירסת המפתחים של המשקפיים, שבה מדובר, תצא בחודשים הקרובים (Project Glass Explorer Edition).

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ